IK MAAK ME ZORGEN/GELUKKIG NIEUWJAAR…
1 januari, 2008 | door MHAAGEN |…omdat de goudprijs en de zilverprijs stilaan weer aan het stijgen zijn. Ze staan op dit moment op respectievelijk 880,60 USD en 11,31 USD. Zou ik het dan toch bij het verkeerde eind hebben ?
Nochtans bezit ik geen van beide meer, in generlei vorm. Ik blijf – voorzichtiger nu toch – geloven in een heropstanding van de Amerikaanse dollar. Als die stijgt, verder stijgt zoals hij dat sinds de afgelopen zomer doet, dan zullen goud en zilver het geweten hebben. Ben ik echter fout…wat te doen ?
Ik was een van de zeer weinigen, ik wed : ter wereld, die de dollar sinds dan hebben zien – van tevoren natuurlijk – stijgen. De redenen heb ik hier al eerder aangehaald. Maar nu begin ik me toch lichtjes zorgen te maken. Terecht ?
Ik bezit namelijk een heleboel dollars, die in Amerikaanse waarden zitten. Als ik juist zit, zit ik snor. Als ik fout zit, ben ik “gezien”. Fundamenteel hoort die dollar te dalen, maar als contrarian heb ik de tegengestelde positie ingenomen. Wat te doen ? Hoe zal het mij in het nieuwe jaar vergaan ? Weet u het antwoord ?
U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.