Beursbox

CHINA…

Gepubliceerd door om 13:03
mei 302008

China als beleggingsopportuniteit heeft veel van zijn luister verloren door de wereldwijde invloed van de Amerikaanse kredietcrisis, maar ook omdat de aandelen te veel te snel waren gestegen. Onterecht en overdreven noem ik dat. De cijfers geven me trouwens gelijk. Ik vond ze op het net : BBP-groei plus 10,6 %; producentenprijzen plus 6,9 %; detailhandelsverkopen plus 20,6 % !; industrial output plus 16,4 % ! Over dit favoriete land van hem heeft de beroemde Jim Rogers het volgende te zeggen : “China’s economic advance is all but unstoppable”. Hij is trouwens net verhuisd van New York naar Singapore, om dichter bij “de bron” te zitten zoals hij het zelf zegt. China vond hij te vervuild. “With an economy that’s advancing at an average annual clip of better than 11 %, 1.7 trillion dollars in currency reserves and an emerging middle class that will soon be the world’s largest, China represents the future to globally focused investors and businesses alike”. Hij heeft trouwens een nieuw boek uit dat we iedereen zouden aanraden : A BULL IN CHINA. Verder in het interview had Rogers nog het volgende te zeggen : “Oil prices are only going to go higher and the USdollar’s woes will contunue. I’m trying to get all of my money out of the USdollar”. Het loont om naar hem te luisteren, hij is multimiljonair geworden met beleggen en kondigde de huidige boom in commodities al aan in 1998/1999… Een van de grote problemen waar China vandaag mee worstelt is…water. Het is daar érg vervuild. En China is daarin niet alleen trouwens. Daar kunnen we op inspelen door bijvoorbeeld het WATER CERTIFICAAT te kopen (Euronext) van Abnamro. Ik geloof trouwens dat de “BeursAccent” beleggerbrief daar ook in zit, zo heb ik me laten vertellen, in China toch al zeker. En met groot succes ook schijnt het… Hij had in ieder geval de perfecte actie om altijd bij 100% winst de investering te rug te nemen. Het schijnt dat BeursAccent nooit volledig is uitgestapt. Hadden ze dat achteraf gezien misschien beter wel gedaan?

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.