Familievermogen en belasting

9 september, 2008 | door Tom Lassing |

Hoe is het toch mogelijk dat er families zijn die al eeuwen rijk blijven, terwijl het overgrote deel van de bevolking bij overlijden geconfronteerd wordt met de lijkenpikkers belasting van onze overheid?

Vergis u niet hoor, als u geld erft, dan raakt u een enorm deel kwijt aan de schandelijkste belasting die onze overheid heft. De overheid zou zich er dood over moeten schamen.
Hoe is onder die schandelijke belasting uit te komen en hoe doen die rijke families dat?
De eerste manier is de legale, en dat is tijdig, jaar na jaar, onder de drempelbedragen overdragen aan kinderen. Een goede accountant zou u daar bij kunnen adviseren. Helaas kunnen we het moment van ons eigen hemelen niet echt met zekerheid bepalen, hetgeen de beste planning nogal in de weg kan zitten.
Een tweede tip, die minder legaal is, las ik afgelopen week in het Beursbox Forum. Zo zie je maar, zo leer je nog eens wat.
Die tip was dat zilver, maar vooral goud, mits nergens geregistreerd, natuurlijk zonder enige rompslomp van de één naar de ander kan worden overgeheveld. Ik neem aan dat vooral in de rijke families deze vorm van overheveling ook vaak toegepast wordt. Wat immers in de eigen kluizen ligt, is voor de overheid verborgen en kan door de eeuwen heen verborgen blijven. Zeker als je als extreem rijke familie je eigen bank tot je beschikking hebt.
Verder heb ik ergens eens gelezen dat er ook legaal met stichtingen gewerkt kan worden, maar daar moet ik nog eens naar zoeken. Wie heeft daar informatie over?
Welke legale en minder legale manieren kent u om onder de lijkenpikkersbelasting uit te kunnen komen? Behalve arm sterven…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij Familievermogen en belasting sn ekudos Familievermogen en belasting sn msnreporter Familievermogen en belasting sn bligg Familievermogen en belasting sn digg Familievermogen en belasting sn su Familievermogen en belasting sn delicious Familievermogen en belasting sn google Familievermogen en belasting sn rss Familievermogen en belasting sn email Familievermogen en belasting
  1. 1 Reactie op “Familievermogen en belasting”

2. Door J.Hommeles op 10 september, 2008 | Reageer

Tom

Ik ben niet zo belastingtechnisch aangelegd en
    kan u dus eigenlijk niet helpen.

M.i. is het beste middel om onder de lijken-
    pikkersbelasting uit te komen : er gewoon
    voor zorgen dat er niets te pikken valt !

Arm sterven is niets, tenminste als je maar
    goed en comfortabel heb geleefd.

mvrgr

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.