Superdag op beurs. Hoera ?

9 september, 2008 | door gmuylaert |

Gisteren groot nieuws op TV – beurzen stijgen ! Vandaag in de krant : Superdag op beurs ! En toch ben ik niet blij ? Hoe zou dat nu toch komen ? Ik deed gisteren namelijk een heel bizarre vaststelling …

Fannie en Freddy zijn de oorzaak van diepe ellende. Maar nu de overheid ingrijpt is er onmiddellijk een hoera stemming. En dan ga ik met frisse moed mijn aandelen portefeuille raadplegen …  Maar wat ziet dan mijn lodderig oog ? Voor mij was het gisteren helemaal géén superdag. Het leek eerder een veldslag, en alles kleurde bijna bloedrood. 90 % van mijn aandelen sloten de dag zelfs af met verliescijfers. Nochtans ik beleg in alle sectoren (behalve de banken). Zelfs mijn schaduwportefeuille vertoont hetzelfde patroon. Als ik al de aandelen samentel welke ik regelmatig opvolg of in bezit heb kom ik op een aantal van 39.

Beste Beursboxlezers, gisteravond stonden hiervan 38 aandelen diep in het rood ! Is dit toeval ? Was dit bij julie ook zo ? Kan er iemand mij dat eens uitleggen, want ik ben maar een simpele belegger ? In ieder geval, ik hoef géén superdag op de beurs meer en laat dit rondje aan mij voorbijgaan. Voor mij is dit zoals een kerstfeest met een rijk gevulde tafel, maar ik sta wel buiten in de kou door het venster te gluren …

Deze morgen staan de Aziatische beurzen toch weer ferm in het rood gekleurd. Hoera voor mij ?

Stem of voeg toe aan:  sn nujij Superdag op beurs. Hoera ? sn ekudos Superdag op beurs. Hoera ? sn msnreporter Superdag op beurs. Hoera ? sn bligg Superdag op beurs. Hoera ? sn digg Superdag op beurs. Hoera ? sn su Superdag op beurs. Hoera ? sn delicious Superdag op beurs. Hoera ? sn google Superdag op beurs. Hoera ? sn rss Superdag op beurs. Hoera ? sn email Superdag op beurs. Hoera ?
  1. 5 Reacties op “Superdag op beurs. Hoera ?”

2. Door Tom Lassing op 9 september, 2008 | Reageer

Hoi Geert,

Ik constateerde hetzelfde in mijn portefeuille.
    De kwaliteitsaandelen omlaag en alleen de zwaarwegende bankaandelen waren gisteren hoger.
    Vandaag is overigens helemaal een drama voor kwaliteitsaandelen… :-(

3. Door frank op 9 september, 2008 | Reageer

Geert,

Empire energy is vandaag eventjes gestegen naar 0.16!
    Keep the good mood!

Frank

4. Door J.Hommeles op 10 september, 2008 | Reageer

Geert ;

Die hoera stemming was bijzonder naief van de
    beleggers. Het feit alléén al dat Amerika aan
    het afglijden is naar het Communistisch systeem
    zou de beleggers eerder erg ongerust moeten
    maken want er is nog nauwelijks sprake van
    het vooral door de Amerikanen zo heilige
    vrije markt systeem.

De grootbanken hebben nu gezien dat, als het
    helemaal scheef loopt ( zoals nu ook bij
    Lehman Brothers eva ), Ben wel zal helpen
    en nog eens zijn pers in gang zetten
    ( die pers moet stilletjes aan wel aan vervanging toe zijn )

Ook de drie grootste Amerikaanse automobiel-
    producenten staan nu al met de pet in de hand.

Vraag me echt af waar dit gaat eindigen !

M.i in n val van de dollar op erg
    korte termijn.

Ook wanhoop ik absoluut niet over de drastische
    verlaging van de edelmetaal prijzen ; dit komt
    m.i. allemaal op zijn pootjes terecht want
    ondanks alle speculatie / manipulatie en fraude
    is uiteindelijk de reele prijs van die metalen
    van doorslag.

groeten
    J.Hommeles

5. Door gmuylaert op 10 september, 2008 | Reageer

Hommeles,

Toch even opmerken dat iedereen sneller een trap naar beneden kan lopen dan naar boven ! En zo is het ook met de beurs : sneller naar beneden dan naar boven! Het herstel van de edele metalen zal mijns inziens toch een tijdje nodig hebben (minimum 1 jaar ?).
    Ondertussen kan ik mij weer eens uitleven. Als ik binnenkort nog eens ga lachen met het zilver … (niet boos op mij zijn hé)
    Mvg.
    Geert

6. Door frank op 10 september, 2008 | Reageer

Beste J.Hommeles,

Je hebt geen ongelijk om te investeren in goud en zilver. Ze kunnen minder waard worden, toch failliet zullen ze nooit gaan.
    Maar ik vrees dat Geert gelijk heeft: het duurt een tijdje vooraleer gevallen engeltjes hun vleugeltjes terug genezen zijn.

mvg,

Frank.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.