De grootste gedupeerde van Fortis
11 november, 2008 | door Frank Declerck |Stilaan beginnen de “gedupeerden” van het Fortis débacle naar buiten te treden. Menigeen dacht dat de familie Lippens met 250 miljoen Euro de grootste verliezer zou zijn. Er zou nog een grotere zijn.
De Russische miljardair Kerimov zou maar eventjes 700 miljoen euro in de min staan. Op aanraden van Maurice Lippens zelf, na een ontmoeting in Brussel, zou Kerimov in juni ll. bij de onverwachte kapitaalverhoging, 750 miljoen euro Fortis aandelen gekocht hebben. Daar blijft nu nog 60 miljoen euro van over. Hij zou een strafklacht tegen Lippens aan het voorbereiden zijn, waardoor hij de al lopende strafzaak op de voet kan volgen.
Kerimov staat op de ranglijst met 9 miljard euro als 37ste rijkste mens van de wereld. Deze man heeft dus deze zomer iedere dag 6 miljoen euro verloren aan Fortis.
Mijn vraag is: wat denken jullie? Zou Fortis en Lippens zo ver gaan om deze man op te lichten of waren ze op dat moment nog altijd in de overtuiging dat er eigenlijk niets aan de hand was?
U ziet, mocht u geld verloren hebben aan Fortis, zelfs de “groten” hebben zich er totaal op verkeken.
11 Reacties op “De grootste gedupeerde van Fortis”
Door fred op 12 november, 2008 | Reageer
Ik denk dat men vooral moet onderzoeken waarom deze diefstal is moeten gebeuren.
Door gmuylaert op 12 november, 2008 | Reageer
Fortis en gedupeerden. En dan wat gedacht over diegenen die zouden verkocht hebben met voorkennis ? Nochtans, althans in België, hooggeplaatste politiekers moeten bij mijn weten (tenzij ik het verkeerd voor heb ?)een gesloten enveloppe betreffende hun vermogen overhandigen aan de kamervoorzitter (H. Van Rompaey). Is het dan zo moeilijk om dit te controleren en alle onduidelijkheden en insinuaties te verhelderen ? Waarom is het daar zo stil ?
Door Robert op 13 november, 2008 | Reageer
Ik denk niet dat Lippens en Votron een kunstje wilden flikken met die
Rus. Dat is levensgevaarlijk! Votron en Lippens wisten niet precies hoe
Fortis er werkelijk voorstond, aangezien de boekhouding totaal
gemanipuleerd moet zijn al jaren lang door een reeks van onderdanen
van Lippens en Votron.
Door louvada op 13 november, 2008 | Reageer
Als ik Lippens was zou ik geen minuut meer gerust leven. De Russen hebben al voor veel minder geld iemand uitgeschakeld. Je ziet maar als je op dergelijke leeftijd zo van je pensioen moet gaan genieten, good Luck mister en als je de weg opgaat zie dat je uw bodygards niet vergeet.
Door louvada op 13 november, 2008 | Reageer
Reaktie op Robert, Lippens en Votron waren perfect van de situatie op de hoogte. Als CEO van dergelijk bedrijf zou dat moordend zijn als je dat niet bent. Als er iemand gemanipuleerd heeft zal het Lippens wel zijn, hoogmoed en waanzin ABN AMRO op te kopen was hem fataal,de rest zoals Votron en Verwilst moesten volgen. Tot de laatse dag, met de tenen over de afgrond bleef men verklaren dat Fortis solvabel was en de crisis aankon. De afscheidpremies voor Votron en Verwilst (tal van miljoenen Euro’s waren al vastgelegd). Het resultaat van dit alles is intussen meer dan gekend.
Door Guy Follong op 13 november, 2008 | Reageer
Lippens moet meer schrik hebben van kleiner grut. De man gaat zeker nog slaag krijgen tenzij hij de rest van leven “in cognito” gaat leven. Dit is de grootste straf die je dat soort hoogmoedige onnozelaars kan aandoen. Grootheid komt voor de val. De Koning maakte hem baron toen hij de fusie met Abn verhinderde ten voordele van AG, nu wilde hij in een tweede ronde toch nog de grote hollander binnenhalen en opnieuw triomferen. Die mensen kunnen alleen maar autoritair zijn, voor de rest weten zij van dat bedrijf niets buiten hun vergoedingen ophalen. Ze gaan er vanuit dat het toch weer herstelt zoals in het verleden zo dikwijls is gebeurd. In dit geval niet dus. Jammer dat je zo’n volk niet kan uitkleden tot op de onderbroek, bewijs zou herleid worden tot een Kavaliers delict.
Door Fort op 13 november, 2008 | Reageer
Inderdaad , maar men doet niet zomaar die enveloppe open en met de gevens op , daar moet je ook eens over nadenken , daar is het gerecht mee bezig van al deze volksvertegenwoordigers
Door ane op 13 november, 2008 | Reageer
ze staan niet meer in voor hun zaak, maar wel voor een hoge beloning voor zichzelf.
Laat dit soort eerst eens alles inleveren en dan op een minimum inkomen zetten,zodat ze zelf kunnen inzien wat er zonder geld te doen is in de werkelijke maatschappij
Door Wilfried op 14 november, 2008 | Reageer
Hetgeen hen de das heeft omgedaan is de hoogmoed (zonder grenzen) om ABN Amro op te kopen. En maar opbieden tegen Barclays! en dan een nefaste kapitaalsverhoging moeten doorvoeren omdat ze geld te kort kwamen om de koop te sluiten. Als een privé-persoon zijn geld zo slecht zou beheren zou iedereen hem een hoogmoedige ezel noemen. Bij hen was het zelfs nog erger want ze beheerden de investering van vele “kleine” aandeelhouders, dus van iemand anders!
Door Trubbelsjoeter op 14 november, 2008 | Reageer
Tja mensen, wie het onderste uit de geld-kan wil, die krijgt het failliete deksel op zijn neus.
Deze mensen ( miljardairs )hebben nog genoeg geld of goud over, wat te denken van alle andere echte armen op de wereld.
Mijn mening: al die super rijken aan de bedelstaf dat brengt opluchting. Geld, het slijk der aarde, bahhhhhhhhhh
Door Kuijper op 31 december, 2008 | Reageer
Mensen, die aan de top staan leven in een andere wereld dan de gewone burger. Zij kunnen
meer doen zonder daarvoor gestraft te worden,.
houden elkaar de hand boven het hoofd en trappen naar beneden om de burger de mond te snoeren. WAT KUN JE DAARTEGEN DOEN?
Betreffende de Rus, die heeft nog genoeg over. Hij zal niet omkomen van de honger.