Beursbox

Fortis aanfluiting

Gepubliceerd door om 14:42
dec 032008

reactie n.a.v. de aandeelshoudersvergadering van Fortis

het is toch treurig; een huilend bestuurslid achter de tafel, niemand van het bestuur van de bank die kennelijk in staat is orde te scheppen…

de eerste de beste MKB ondernemer doet het beter  !!
ik heb eens een MKB ondernemer geld geleend; ik wist dat zonder die lening hij failliet zou gaan.
maar hij knokte totdat hij overwon…..
dat is wat er ontbreekt aan CEO’s van beursgenoteerde bedrijven
het zijn geen vechters maar softy’s; klojo’s zoals wij dat in de kroeg noemen.
kijk nou eens naar Verwilst (een zielige man; maar ook een klootzak want hij kwam niet op voor de belangen van de aandeelhouders en Wouter Bos ging er met de winst vandoor)
geldt dit nu voor alle CEO’s   ??
dan is het einde der tijden nabij.
”au prison”   dat sprak mij aan.

wat is er mis?
ik denk dat de bedrijven te groot geworden zijn; ze hebben geen menselijke maat meer; niemand voelt zich verantwoordelijk.
deze financiele krisis is niet alleen het failliet van het kapitalisme maar ook van de grote, multinationale bedrijven waar niemand meer iemand kent en dus ook niemand zich verantwoordelijk voelt.

uit eerdere correspondentie van mij moet U duidelijk zijn dat ik geen hoge pet heb van de ”captains of industry”
mijn idee: zet een brabantse boer (of limburgse werkloze boekhouder; dat ben ik ) aan het roer van een onderneming als Fortis en….. het gaat al een stuk beter.!!

have a nice day
JE

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

2 reacties aan “Fortis aanfluiting”

1. 1 van die huilende bestuursleden was Philippe Bodson. Deze man stond ook al te dansen op het graf van het ter ziele gegane Lernout and Hauspie. Toen L&H al niet meer te redden was, streek Bodson nog miljoenen op als crisismanager. Dat die juist terug opduikt bij Fortis zegt vooral veel over de waarden bij die holding. Ook Davignon als keuze als voorzitter was gewoon een aanfluiting van het rechtsgevoel van de aandeelhouders. Hoe bekwaam deze man ook is, als boezemvriend van Lippens heeft hij niets bij Fortis te zoeken. Ik snap niet dat deze man dat zelf niet inzag. Nu lijdt hij een persoonlijke nederlaag die een smet op zijn carriere werpt.

2. Vandaag in de krant : Davignon bezit geen aandelen van Fortis.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.