RECESSIE – EEN HART ONDER DE RIEM…

13 januari, 2009 | door MHAAGEN |

Met dank aan The Oxford Club voor de cijfers.  Welke cijfers ? Diegene die vertellen hoeveel de markt…stéég na de verschillende recessies tussen 1926 en 1961.  Ik publiceerde op dit forum eerder al die van een recenter datum, maar deze zijn even interessant.  Ze tonen weer duidelijk aan dat we moeten verkopen in een stierenmarkt en…kopen in een berenmarkt.

Dus net het tegengestelde van wat de logica zegt én van wat ons gevoel zegt.  Als iedereen koopt, nou, dan moet jij toch ook kopen, neen ? Fout ! Als iedereen koopt, moet jij vérkopen, en het tegengestelde is zeker ook waar.  Dan nu die cijfers :

Een recessie van 13 maanden in 1926 – 1927 : de markt steeg met 41,1 %

Een recessie van 8 maanden in 1945 : de markt enz. plus 19,5 %

Een recessie van 11 maanden in 1948 – 1949 : plus 15,2 %

Een recessie van 10 maanden in 1953 – 1954 : plus 24,2 %

Een recessie van 10 maanden in 1960 – 1961 : plus 20,3 %.

Nu zult u zeggen : hoe maakte je die winst nu écht ? Door eerder, toen we in een stierenmarkt waren, te verkopen, en in de daaropvolgende berenmarkt te kopen.  Ik weet het : het is verschrikkelijk moeilijk en het voelt beslist verkeerd maar…koopt u nu toch maar ! Ik doe het in ieder geval.  Ik koop IAE en DSU bij op de NYSE, en KNA op de TSX.  En U…? Wie onverdroten durft verder kopen : www.beursaccent.nl en www.groeilanden.nl.  Zij weten hoe het moet.  En U…?

Stem of voeg toe aan:  sn nujij RECESSIE   EEN HART ONDER DE RIEM... sn ekudos RECESSIE   EEN HART ONDER DE RIEM... sn msnreporter RECESSIE   EEN HART ONDER DE RIEM... sn bligg RECESSIE   EEN HART ONDER DE RIEM... sn digg RECESSIE   EEN HART ONDER DE RIEM... sn su RECESSIE   EEN HART ONDER DE RIEM... sn delicious RECESSIE   EEN HART ONDER DE RIEM... sn google RECESSIE   EEN HART ONDER DE RIEM... sn rss RECESSIE   EEN HART ONDER DE RIEM... sn email RECESSIE   EEN HART ONDER DE RIEM...
  1. 1 Reactie op “RECESSIE – EEN HART ONDER DE RIEM…”

2. Door VincentMertens op 13 januari, 2009 | Reageer

Het probleem is natuurlijk dat je niet op voorhand het einde van de recessie kan bepalen.

Niettegenstaande ben ik ook van mening dat dit een goed moment is om goede aandelen bij te kopen :-D .

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.