Ode aan een grootbank!
20 januari, 2009 | door Vincent |
Ik had nooit gedacht dat ik een niet-ironisch artikel zou schrijven met deze titel… Meestal heb ik het namelijk niet zo hoog op met grootbanken.
Toch heeft de Belgische grootbank Dexia mij recent heel positief kunnen verrassen. Ze hebben namelijk in het merendeel van hun kantoren de self-service-banking automaten vernieuwd! De nieuwe automaten zijn zogenaamde “cash recyclers”.
Dit houdt in dat het geld dat mensen storten via deze automaat onmiddellijk “gerecycleerd” wordt! Het wordt gebruikt voor andere mensen die geld willen afhalen.
Ik vind dit een fantastisch systeem! Vooral door het feit dat het geld dat je stort via deze automaten in REAL-TIME op je rekening wordt gestort.
Je hoeft niet eens zelf het geld te tellen. Gewoon alles in een vakje steken en de automaat telt het automatisch.
De valutadatum is steeds de dag van de storting. Zelfs in het weekend. Het gestorte geld begint dus onmiddelijk interest op te brengen of je kan het direct gebruiken om over te schrijven, aandelen te kopen,….
De creatieve medemens ziet in dit systeem natuurlijk meteen nog andere voordelen:
- “Verfrommelde” bankbiljetten storten en in de plaats mooie nieuwe gladde briefjes afhalen (de briefjes die je afhaalt zijn blijkbaar steeds van heel goede kwaliteit)
- Grote bankbiljetten omwisselen in kleinere (vb. 1 x 500 -> 5 x 100), of omgekeerd
- …
Persoonlijk ben ik dus zeker “fan”!
Wat vinden jullie hiervan?
Heeft Dexia hiermee een primeur of zijn er nog banken die dit systeem hebben? In België voor zover ik weet in ieder geval niet.
6 Reacties op “Ode aan een grootbank!”
Door Stevens Gerrit op 20 januari, 2009 | Reageer
geld dat ook voor een checque, want als je moet wachten eer dat op je rekening is gestort
Door VincentMertens op 20 januari, 2009 | Reageer
Je kan er ook cheques mee storten, maar dat zullen ze wel nog manueel moeten nakijken denk ik.
Door gmuylaert op 20 januari, 2009 | Reageer
Het was lang geleden dat je nog een artikel had geplaatst Vincent ! Niet in slaap vallen jongen.
Door VincentMertens op 21 januari, 2009 | Reageer
Binnenkort (deze week nog!) komt er zelfs één of meer artikels over EEGC/InterOil
!
Door VincentMertens op 21 januari, 2009 | Reageer
Deze automaten van Dexia zijn trouwens van Diebold en worden geproduceerd in… China!
.
Geld moet Dexia er hier echter wel nog zelf insteken denk ik
Bij u zitten er blijkbaar ook nog heel wat artikels in de “pipeline” he, Geert
. Schrijf jij alleen voor BB of ook nog voor andere “publicaties”?
Door gmuylaert op 21 januari, 2009 | Reageer
Vincent,
Ik schrijf alleen voor Beursbox, maar ik heb inspiratie met hopen ! Ik heb momenteel minimaal 200 ideeën.