SPOTGOEDKOPE AANDELEN…

9 februari, 2009 | door MHAAGEN |

Zou u negen keer de koers/winst betalen voor een bedrijf dat met 48 % jaarlijks groeit ? Of zes keer voor een dat met 50 % groeit ? Of betaalt u liever zes keer de koers/winst voor een bedrijf dat jaarlijks harder dan 80 % groeit ?

Bron : The Motley Fool.  (Gratis info dus ik verklap hier niets dat ik niet zou mogen).  Bestaan er vandaag werkelijk zulke goedkope aandelen ? Het antwoord is ja, maar u zult er waarschijnlijk toch niet in geïnteresseerd zijn.  Het zijn namelijk aandelen (en die wilt u toch niet meer bezitten ? Te veel schrik ? Het economische nieuws is immers barslecht ?).  En dan nog Chinése aandelen (oei, gaat het daar dan ook niet slecht ? Ze groeien toch niet meer zo snel ? En zo ver weg ?). 

Toch geef ik u de namen en symbolen door.  Op het einde van het jaar zullen we dan kunnen zien of ik gelijk had of niet, met mijn Chinese aandelen.

1. China Fire & Security; kondigt het ene contract na het andere aan om brandbeveiligingssystemen te installeren in krachtcentrales en industriële complexen.  Nasdaq : CFSG. 

2. American Oriental Bioengineering; groeit als kool door met westers kapitaal Chinese traditionele-medicijnenmakers op te kopen.  Het hoopt de Pfizer van China te worden ! NYSE : AOB. 

3. China Security & Surveillance Technology; nog een serial acquisiteur.  Hoopt ooit de General Electric van het land te worden ! Levert o.m. camera’s voor China’s Safe City initiative.  NYSE : CSR.

Wie ook danig met China in de weer zijn : www.beursaccent.nl en www.groeilanden.nl.  En U…?

Stem of voeg toe aan:  sn nujij SPOTGOEDKOPE AANDELEN... sn ekudos SPOTGOEDKOPE AANDELEN... sn msnreporter SPOTGOEDKOPE AANDELEN... sn bligg SPOTGOEDKOPE AANDELEN... sn digg SPOTGOEDKOPE AANDELEN... sn su SPOTGOEDKOPE AANDELEN... sn delicious SPOTGOEDKOPE AANDELEN... sn google SPOTGOEDKOPE AANDELEN... sn rss SPOTGOEDKOPE AANDELEN... sn email SPOTGOEDKOPE AANDELEN...
  1. 5 Reacties op “SPOTGOEDKOPE AANDELEN…”

2. Door gmuylaert op 9 februari, 2009 | Reageer

CFSG was een aandeel dat ik in bezit had in 2007, en dat jaar met dikke winst heb verkocht. Het aandeel heeft wel eens klappen gekregen door een foutief bericht over fraude van het management. Een grondig onderzoek heeft niets aan het licht gebracht hierover. Is zeker een aanrader voor de avontuurlijke belegger wegens het potentieel.

3. Door Geert op 9 februari, 2009 | Reageer

En wat dacht u van Gulf Resource (GFRE)
    koers $ 0,37
    k/w 1,96
    w/p/a $ 0,19

Is actief in Azië en dan met name in de verbinding tussen Azië en Afrika. Zit gevestigd in Tanzania en Vietnam. Vietnam heeft volgens mij sowieso veel te bieden.

Zeker de moeite waard om eens te onderzoeken.

http://www.gulfresources.com.au

Niet alleen is de koers laag, ook maakt deze pennystock winst. Althans op dit moment. In deze crisis is niks zeker.

4. Door MHAAGEN op 10 februari, 2009 | Reageer

Bedankt voor de tip, Geert ! Misschien wordt dit wel het volgende door ons te “adopteren” aandeel, het hangt er van af hoe EEGC het doet…

5. Door Geert op 10 februari, 2009 | Reageer

Laten we hopen dat Gulf Resource nog even rond deze koers blijft hangen. Lijkt mij zeker de moeite waard om in de gaten te houden. En zeker indien ze winst blijven maken. Er is veel te doen tussen Azië en Afrika. Azië is zich veilig aan het stellen qua grondstoffen en energie. Volgens mij heeft China zelfs een heel plan om te kunnen voorzien in hun vraag.

Ik las net een artikel over Lake Victoria Mining Company (LVCA). Zij is 5 febr. begonnen met boren naar goud. Noteert nu $ 0,55. Mogelijk binnen 3 weken weten we meer.

6. Door Hen op 12 maart, 2010 | Reageer

Market Surveillance Back to SmarTrend News & Market Analysis SmarTrend’s Candlestick Scanner Detects Bearish Harami Pattern for American Oriental Bioengineering (AOB) – 3/12/2010 7:40:57 AM
    By Chip Brian, SmarTrend Analytics Team

SmarTrend’s candlestick pattern scanner has detected a bearish harami candle pattern for shares of American Oriental Bioengineering (NYSE:AOB).

Yesterday’s real body is within the previous day’s body and may imply that traders and investors believe that the recent uptrend may be nearing an end.

A move down today would confirm this trend reversal. Also, the narrower the red body yesterday, the more reliable the harami.

Yesterday, this company traded 644,991 shares, versus the previous day’s total volume of 1,123,968. Decreased volume also is an indicator that the buying momentum may have subsided.

SmarTrend issued a Downtrend alert on shares of American Oriental Bioengineering on January 27, 2010 at $4.05 per share (15.1% retracement since that call). This bearish candle pattern may point to a continuation of the previously called Downtrend.

Contact Chip Brian

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.