Beursbox

TIME TO GET RICH IN WATER…

Gepubliceerd door om 7:00
feb 222009

Dat is de titel van een mail die ik ontvang van Energy & Capital.  Ze komen vaak met interessante ideeën aan.  Rijk worden met water – misschien wat overdreven maar verdubbelen in waarde binnen enkele jaren, dat zie ik toch wel zitten.

In één week tijd lezen we verschillende krantenkoppen over water : Een derde van China’s Gele Rivier is vervuild.  ADB geeft toestemming tot een investering van 300 miljoen dollar voor watervoorziening.  ITT voltooit het eerste Rural Drinking Water Safety Project in China.  Kosten voor waterproject rijzen de pan uit.

Verhoogde vraag en onvoldoende infrastructuur moeten uiteindelijk leiden tot veel winst voor beleggers in water.  Er zijn Voorzieners van water, Water ETF’s en Fondsen en bedrijven die zorgen voor de infrastructuur.

Wij kiezen voor Water ETF”s zoals bijvoorbeeld PIO op de NYSE, het Powershares Global Water.  Het heeft zijn dieptepunt achter zich gelaten en is nu bezig aan een mooie rebound.

Er zijn verschillende ETF’s op de markt maar alle hebben in hun top tien de volgende bedrijven zitten : Tetra Tech, ITT Corp, Veolia Environment en Nalco Holding.

Heeft dit artikel u soms…dorst gegeven…?

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

2 reacties aan “TIME TO GET RICH IN WATER…”

1. Nalco Holding is toch 1 van de aankopen van Warren Buffet voor Berkshire Hathaway? Legale voorkennis!

Ik denk ook dat water een goede investering is, zelfs 1 van de betere op de langere termijn. Ik geloof dat er maar slechts 4% zoetwater is en dat moeten we met steeds meer mensen delen.

Of nog opzoek naar een leuke pennystock? Neohydro Technologies. $ 0,265. Misschien wel een gokje waard. Ze houden zich bezig met efficient omgaan met industrieel water. 30 jaar ervaring van ecologisch bewuste innovatoren. Niet alleen drinkwater is lucratief ook zuinig omgaan met industrieel water.

China Energy Recovery kwam ik ook laatst tegen. $ 1,30 maar kan weleens goede resultaten gaan boeken. Het verbouwen van machines naar schonere machines.

Misschien is het zinvol om pennystocks te kopen. Er zijn er veel genoteerd. Indien 1 het goed doet heeft u al uw investering eruit.

Alles wat de maken heeft met schone … is een zinvolle investering. Schone energie, drinkwater, industrieel water, elektrische auto’s of batterijen. Dat zijn buy and holds voor aankomende 20 tot 30 jaar. Natuurlijk dient er wel een potentieel te zijn, maar daar liggen juist de kansen. Goud, grondstoffen en mijnen is voor aankomende 5 a 10 jaar. Maar duurzame energie en een schonere wereld is voor de langere termijn dan 10 jaar.

Indien u 10 of 20 pennystocks neemt, dan weet ik bijna zeker dat er enkele zullen slagen. Tempelton is daar ook rijk van geworden, maar hij kocht gewoon alle pennystocks, dus heel breed. Neem er enkele voor water, duurzame energie, elektrische auto’s of batterije en de kans op verlies is mogelijk zeer klein.

2. Advanced Battery Technologies. Wat dacht u daarvan? Het is weer wat anders dan water, maar toch de toekomst.

$ 2,31 en een van k/w 7,45.

Pennystocks blijven natuurlijk risico aandelen, maar toch denk ik dat ik wel op enkele ga gokken. Ondanks dat ik pessimistisch ben op de dollar. Maar ja wie zegt dat ik gelijk heb? Ik weet het niet, er is maar 1 ding dat ik zeker weet en dat is dat ik helemaal niks zeker weet. Maar voor de rest zal ik weg blijven uit Amerika.

Aandelen zijn erg laag gewaardeerd, maar komt dat omdat ze verwachten dat er slechte tijden aankomen of presteren de bedrijven daar nu veel beter?

Ik denk het eerste. Tentijde van de jaren ’30 waren er ook lage waarderingen en toen ging het ook goed mis.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.