ZO DE DOLLAR GAAT…

9 juni, 2009 | door MHAAGEN |

…zo vergaat het goud, aldus The Daily Crux.  Volledig mee eens.  Kijk eens naar volgende grafiek.

US Dollar Index Enters Downtrend

After failing to take out its March highs on its most recent rally, the US Dollar index has since broken below its recent lows and entered into a new downtrend.  The Dollar index also recently broke below its 200-day moving average, which is another negative technical sign.

ZO DE DOLLAR GAAT... 

Niet zo best, technisch gezien.  Ook fundamenteel dient de Amerikaanse dollar te dalen.  Hoe lager die dollar, hoe hoger de goudprijs, dat klopt.  Toch denk ik als contrarian dat het anders zal verlopen : ik zie de dollar opnieuw stijgen.  Hij kent momenteel een periode van lichte zwakheid maar ik zie de vorige dieptepunten niet terugkomen, en dat zal duidelijk worden wanneer de Amerikaanse economische heropleving een feit zal zijn.  Noem het vertrouwen in Obama, vertrouwen in de weerbaarheid van Amerika, vertrouwen in het voortbestaan van The American Dream.  Hoe denkt u erover : is dat vertrouwen terecht of…onterecht ? Let wel op de geschiedenis van dat land en zijn burgers, die élke crisis ooit teboven zijn gekomen ! En wie zal er gelijk krijgen : zij die vertrouwen op goud zoals www.groeilanden.nl en www.beursaccent.nl – of ik die vertrouw op de dollar ? I put my money where my mouth is want ik bezit véél van die groene briefjes…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij ZO DE DOLLAR GAAT... sn ekudos ZO DE DOLLAR GAAT... sn msnreporter ZO DE DOLLAR GAAT... sn bligg ZO DE DOLLAR GAAT... sn digg ZO DE DOLLAR GAAT... sn su ZO DE DOLLAR GAAT... sn delicious ZO DE DOLLAR GAAT... sn google ZO DE DOLLAR GAAT... sn rss ZO DE DOLLAR GAAT... sn email ZO DE DOLLAR GAAT...

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.