DE VOLGENDE STAP IS WAARSCHIJNLIJK…
19 juli, 2009 | door MHAAGEN |zelf het vliegtuig moeten besturen. Waar heb ik het over ? Over de nieuwste, alweer hilarische plannen van low cost vliegtuigmaatschappij Ryanair. Lees mee in De Tijd en verwonder u.
Ryanair denkt aan staanplaatsen

De Ierse lagekosten-luchtvaartmaatschappij Ryanair overweegt om in de toekomst ook quasi staanplaatsen in te voeren, om zo vluchten rendabeler te maken. Ryanair verklaarde maandag gesprekken te voeren met de Amerikaanse vliegtuigconstructeur Boeing over de mogelijke installatie van leuningen met veiligheidsgordels.
(belga) – De jongste idee van Ryanair, naast de “fat-tax” -een belasting op dikke mensen- en betaaltoiletten, zit nog in een zeer vroeg stadium, verklaarde woordvoerder Stephen McNamara. Hij legde uit dat er onder meer aan gedacht wordt om aan één kant van het vliegtuig vier leuningen te installeren, inclusief veiligheidsmateriaal, waar zo’n twaalf passagiers zouden kunnen plaatsnemen, “verticaal gezeten”.
“Ze zullen niet helemaal rechtop moeten staan, maar een soort van kruk hebben waarop ze kunnen steunen”, aldus McNamara. Volgens de woordvoerder voert ook het Chinese Spring Airlines gelijkaardige gesprekken met Airbus.
Deze plaatsen zouden dan gratis of met 50 procent korting aangeboden worden. Voordat Ryanair haar plannen kan uitvoeren, is wel nog een akkoord nodig met Boeing en met de Ierse luchtvaartautoriteiten.
Eerdere voorstellen van Ryanair, zoals betaaltoiletten aan boord van het vliegtuig, werden uiteindelijk afgevoerd omdat ze technisch moeilijk in te voeren waren. “Michael O’Leary (topman van Ryanair, nvdr) speelt nog steeds met dit idee, maar niet de eerste drie à vier jaar”, verklaarde de woordvoerder.
8 Reacties op “DE VOLGENDE STAP IS WAARSCHIJNLIJK…”
Door chel op 19 juli, 2009 | Reageer
Ik heb zelf nog nooit met Ryanair gevlogen, maar vrienden en familie van mij wel. Zij vinden de vluchten erg goedkoop en daarom boeken zijn bij deze lowcost maatschappij.
Als goedkoop het uitgangspunt is om bij deze maatschappij te boeken dan zal nog goedkoper een prettige bijkomstigheid zijn voor de klanten van Ryanair.
De vraag is wanneer het ongerief zwaarder weegt dan de kosten. Ook kun je je afvragen of het zelf besturen van een vliegtuig door de betrokkene en de medepassagiers als ongerief of als gevaarlijk wordt ervaren. Dat zal per persoon verschillen, maar een feit is dat Ryanair zijn vliegtuigstoelen tot nu toe nog behoorlijk weet te vullen. Er is dus voldoende vraag naar goedkope vluchten.
Ik zelf kies toch liever voor iets meer comfort. Dan hoef je ook niet naar Brussel wat in de praktijk Charleroi blijkt te zijn.
Door Peter op 19 juli, 2009 | Reageer
komop heren, als eegc faalt kunnen we alsog naar hawaii, niet eerste klas maar gewoon staand.
wat een aanfluiting.
alhoewel, als je even naar de uk, of frankrijk wil.. voor weinig. waarom ook niet? 1 a 2 uurtjes ‘hangen’ hang jongeren en hang ouderen zullen hier vast geen problemen mee hebben..
Door Luc lcdnlf op 19 juli, 2009 | Reageer
Ik neem bijna dagelijks de trein. Als er geen zitplaats is en ik kan de trein nog verlaten, dan neem ik een latere trein, liever dan een half uur recht te staan of verticaal te zitten of te hangen, afhankelijk van hoe je het wilt noemen. Anderzijds is die oplossing wel ideaal als je graag buitenvliegt
.
Anderzijds toont dit voorval aan dat de luchtvaartsector een sector is waar je liever niet in belegt. Te veel concurrentie en te kleine winstmarge. Nu is de olieprijs nog “gewillig”, maar als ook dat opnieuw verandert …
Door VincentMertens op 19 juli, 2009 | Reageer
Dit zal er vanwege de veiligheid niet snel doorkomen !
Door J.HOMMELES op 19 juli, 2009 | Reageer
Ik heb zelfs al gehoord dat Ryanair overweegt
dan toch problemen
géén toiletten meer op haar tuigen te instal-
leren. Ok het mogen dan al géén lange vluchten
zijn maar ik kan me levendig voorstellen dat
bepaalde groepen mensen
gaan hebben. LOL
En neen, dit is g é é n broodje aap !
Door peter op 19 juli, 2009 | Reageer
Hommeles:
dan ‘hang je ‘m toch uit het raam’?
Door J.HOMMELES op 19 juli, 2009 | Reageer
Peter,
Ok maar how about mijn vrouw ?
Door peter op 20 juli, 2009 | Reageer
Die vraag verwachte ik al..
en dat weet ik ook niet, gaat zij toch business class?