JIM ROGERS SPREEKT…

5 augustus, 2009 | door MHAAGEN |

…en dan luistert iedere verstandige belegger.  Ditmaal over Chinese aandelen en – hoe kan het ook anders – grondstoffen.

Rogers verwacht terugval Chinese waarden

JIM ROGERS SPREEKT...

Superbelegger Jim Rogers heeft geen vertrouwen meer in Chinese aandelen. De prijzen van die waarden zijn te snel gestegen, en ‘stevenen af op een ineenstorting’. Rogers kiest als alternatief voor aandelen, niet geheel verrassend, voor grondstoffen.

(tijd) – ‘Ik koop alleen graag wanneer iets ingezakt is’, zei Rogers in een interview met Bloomberg Television. ‘De Shanghai Stock Exchange Composite Index is sinds 4 november verdubbeld. Dat is een slecht teken.’ Rogers zegt wel dat sinds hij begonnen is met investeren in China, hij nog geen Chinese waarden van de hand heeft gedaan. Hij is wel in november gestopt met bijkopen.

Rogers, die in de jaren ’70 samen met George Soros het hefboomfonds Quantum beheerde en in 1999 correct de grondstoffenhype voorspelde, blijft nu zijn stokpaardje promoten: de grondstoffen. ‘China moet grondstoffen inkopen om de groei te kunnen handhaven. Bovendien geraakt overal ter wereld het aanbod onder druk.’

Gaat u soms actie ondernemen naar aanleiding van de uitspraken van Jim Rogers ? Wij vernemen het graag…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij JIM ROGERS SPREEKT... sn ekudos JIM ROGERS SPREEKT... sn msnreporter JIM ROGERS SPREEKT... sn bligg JIM ROGERS SPREEKT... sn digg JIM ROGERS SPREEKT... sn su JIM ROGERS SPREEKT... sn delicious JIM ROGERS SPREEKT... sn google JIM ROGERS SPREEKT... sn rss JIM ROGERS SPREEKT... sn email JIM ROGERS SPREEKT...
  1. 2 Reacties op “JIM ROGERS SPREEKT…”

2. Door Luc lcdnlf op 6 augustus, 2009 | Reageer

Ik heb elders op het forum een vraag hierover gesteld. Ik krijg het antwoord van een kenner.

Mijn vraag was ongeveer: de beurs in china is ongeveer in waarde verdubbeld in zes maanden tijd. Is daar een fundamentele reden voor?

Ik ben blij dat mijn visie op de die stijging gedeeld wordt door Jim Rogers. Daarmee heb ik een uitspraak gedaan over de fundamentele waarde. Ik heb dat niet gedaan, omdat ik geen kennis heb om hierover een mening te vormen.

Jim Rogers doet dat onrechtstreeks wel. Hij houdt zijn Chinese aandelen, maar hij heeft in de laatste zes maanden niets bijgekocht. Hij geloofd klaarblijkelijk in de Chinese bedrijven, maar niet in die mate als dat de markt er voor het ogenblik in geloofd.

De hause is, mijns inziens, ingegeven door een “vlucht naar een veilige haven”, maar er zitten nu zoveel vluchtelingen in de haven dat het er niet meer veilig is.

3. Door Luc lcdnlf op 6 augustus, 2009 | Reageer

Daarmee heb ik een uitspraak gedaan over de fundamentele waarde.==> moet zijn:

Daarmee heb ik geen uitspraak gedaan over de fundamentele waarde.

hihi, één lettertje verschil, een wereld van verschil in betekenis.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.