Citaat van de dag (1)

8 augustus, 2009 | door Frank Declerck |

Hoe word je rijk?

.

“Hoe word je rijk?

Sta vroeg op,

werk laat en…

vind olie”

(Jean-Paul Getty)

Jean-Paul Getty was een Amerikaanse industrieel (1892-1976) die Getty Oil oprichtte. Getty was ooit de rijkste mens op aarde (1957) en slaagde erin als één van de eerste dollar-miljardair te worden.

250px As I See It Citaat van de dag (1)

Hij kon zichzelf best relativeren door te stellen dat hij eigenlijk een gelukzak was. In zijn autobiografisch boek schrijft  hij zijn succes toe aan het feit dat hij rijk geboren werd. In het begin van zijn carriere was zijn vader een groot sponsor van hem en er zou nooit sprake van een “getty empire” zijn, mocht hij niet de succesvolle olie-onderneming van zijn vader kunnen overnemen hebben, aldus Getty zelf.

Hij maakte echter ook minder geslaagde citaten:

“Een blijvende relatie met een vrouw is alleen mogelijk als je een zakelijke mislukkeling bent.”

Hij trouwde … vijf keer, vandaar zo’n uitspraak.

Er bestaat nog steeds een Getty museum waar zijn indrukwekkende kunstcollectie te zien is:  http://www.getty.edu

Ik ken alvast een paar mensen die zich kunnen vinden in bovenstaand citaat.

Stem of voeg toe aan:  sn nujij Citaat van de dag (1) sn ekudos Citaat van de dag (1) sn msnreporter Citaat van de dag (1) sn bligg Citaat van de dag (1) sn digg Citaat van de dag (1) sn su Citaat van de dag (1) sn delicious Citaat van de dag (1) sn google Citaat van de dag (1) sn rss Citaat van de dag (1) sn email Citaat van de dag (1)
  1. 11 Reacties op “Citaat van de dag (1)”

2. Door Geert op 8 augustus, 2009 | Reageer

Interessant citaat Frank, maar ik denk dat het slechts voor een hele kleine groep geldt. Laten we hopen dat die groep toevallig de EEGC aanhangers zijn.

Rijk word je door er hard voor te werken en zoveel mogelijk over te laten aan andere mensen.

Uiteindelijk gaat het om de manier hoe men zich ontwikkeld. Allereerst probeer anders te zijn dan de rest en lees veel zelfhulpboeken.

Werk nooit voor geld, maar voor voldoening. Doe elke dag iets, stel doelen vast en maak een planning. Leer van de beste en ken uzelf.

Streef naar kleine winsten en hoop niet op het maximale.

Om in 100 stappen van € 1000 naar € 1 miljoen te gaan dient u gemiddeld 7,2% rendement per transactie te behalen. Ofwel uw eerste stap naar het miljoen is slechts € 72 winst. De laatste stap is € 72.245,13.

3. Door Luc lcdnlf op 8 augustus, 2009 | Reageer

Het citaat dat mij aansprak, was het volgende:

Rijk worden doe je meestal na twintig jaar hard werken.

De “100 stappen” van Geert vind ik fantastische uitspraak.

4. Door peter op 8 augustus, 2009 | Reageer

Zeker weten. en ik heb het citaat van Buffett hier al eerder uitgesproken, maar dat past hier ook wel.

“You can’t produce a baby in one month by getting nine woman pregnant. It just doesn’t work that way”

5. Door Dentich op 8 augustus, 2009 | Reageer

Ik kan mij perfect in die uitspraak vinden. Er moet voor mij nog aan 1 voorwaarde voldaan worden : olie vinden …

6. Door Frank Declerck op 8 augustus, 2009 | Reageer

Dentich,

Jij bent één van die paar mensen …

7. Door haas op 8 augustus, 2009 | Reageer

Aan Dentich,

Is die voorwaarde niet de moeilijkste? Of ben je al goed op weg om ook die te vervullen?

8. Door Dentich op 9 augustus, 2009 | Reageer

Haas,
    Inderdaad. Er is géén twijfel dat wij met EEGC afstevenen op een absolute klapper. Wat mezelf betreft, mijn hoeveelheid aandelen kun je al uitdrukken in procenten van de “Outstanding Shares”. Maar wat nog belangrijker is : ik heb tijd om te wachten op een goede afloop. DAT HEEFT DUS NIKS TE MAKEN MET INSIDERS INFO. En wat doen sommigen onder jullie : verkopen … Uit een vat van 10 liter kan inderdaad maar 10 liter vloeien …

9. Door Vincent op 9 augustus, 2009 | Reageer

Als er géén deksel op dat vat staat en het regent er in, kan er wel méér dan 10l uitvloeien …

10. Door Dentich op 9 augustus, 2009 | Reageer

Onder een appelaar ga je wel moeilijk peren rapen …

11. Door haas op 9 augustus, 2009 | Reageer

Vincent,

Inderdaad. Ik heb thuis een regenvat van 1000 liter en daar tap ik nu al jaren dagelijks 10 liter uit of ongeveer 3500 liter per jaar.

12. Door Vincent op 9 augustus, 2009 | Reageer

Haas,
    In België/Nederland zal dat inderdaad géén probleem zijn ;-) .

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.