TIP…
13 augustus, 2009 | door MHAAGEN |…om met voldoende kapitaal geïnvesteerd te stoppen met werken !
HOE ONTVANGT U 11,70 % PER JAAR NETTO
Ik heb een plan waarmee u misschien wel…kunt stoppen met werken ! Gesteld u verdient als werknemer netto een gemiddeld maandelijks inkomen van 1950 euro. Door het kopen van slechts drie aandelen kunt u dat maandelijks inkomen ook zo verkrijgen, zonder elke dag weer uw « slavenarbeid » te moeten verrichten. Er is maar één voorwaarde : u dient over een bedrag van afgerond 200000 euro te beschikken. Wat moet u nu precies kopen en hoe wordt dat inkomen, dat uit dividenden bestaat, uitbetaald ?
Debt Strategies Fund (DSU op de NYSE) : koop 40500 aandelen = 698 euro per maand
ING Asia Pacific Equity High Dividend Fund (IAE op de NYSE) : koop 5400 aandelen = 1292 euro per drie maanden
Keystone North Amerika (KNA op TSX) : koop 30000 aandelen = 831 euro per maand
Per maand geeft dit u een netto inkomen van afgerond 1950 euro per maand en u heeft 200000 geïnvesteerd. U bezit nu belangen in Azië : obligaties en aandelen, en belangen in een van de meest recessiebestendige sectoren ter wereld : begrafenisondernemingen, in Noord-Amerika en Canada. Komt daar nog bij dat deze drie aandelen momenteel erg goedkoop genoteerd staan en u dus nog een mooie kans heeft op koerswinst. Gedaan met werken voor een baas : voortaan werkt u voor uzelf ! Zijn deze torenhoge dividenden houdbaar, zult u zich afvragen. Daar kunnen wij geen afdoend antwoord op geven maar wat we wel kunnen zeggen is dit : deze aandelen en fondsen zullen te zijner tijd stijgen in koers, en waarschijnlijk vlugger dan gedacht, wat zal maken dat de dividenduitkeringen percentsgewijs zullen dalen – maar in feite wel hoogstwaarschijnlijk gelijk zullen blijven. Een voorbeeld zal dit aantonen. Een aandeel kost 10 dollar en keert er 2 uit; dividend is dus 20 %, inderdaad zeer hoog. Nu stijgt dit aandeel naar 14; het dividend blijft 2 dollar wat dus betekent dat u « slechts » 14,28 % ontvangt – maar wel nog altijd diezelfde 2 dollar. Uw inkomen – behoudens een eventuele verlaging van het dividend, wat niet waarschijnlijk is maar toch nog altijd niet voorspelbaar – blijft dus…gelijk.
2 Reacties op “TIP…”
Door Luc lcdnlf op 13 augustus, 2009 | Reageer
Marc,
Jij en ik, wij dromen er allebei van om ooit ons ontslag te kunnen indienen en relatief vrij te zijn. Ik geloof niet dat het plan dat je hier naar voor heb gebracht realistisch is.
Als je een relatief vast inkomen vervangt door een relatief volatiel inkomen, is het verstandig dat pas te doen als dat volatiel inkomen drie keer groter is dan je vast inkomen na belastingen. Als je die regel zou huldigen, kan je nog niet eens parttime gaan werken.
Ook zal je meer vrije tijd hebben door te stoppen met werken. Ongetwijfeld zal je meer geld uitgeven. Noch jij, noch zullen goesting hebben om dag in dag uit in het park tussen de hangjongeren te verblijven. Gepensioneerden hebben ook dezelfde behoefte, maar moeten noodgedwongen de tering naar de nering zetten.
Bovendien leeft bij ons de verwachting dat de inflatie vroeg of laat zal aanwakkeren. Daarom zou je minstens moeten onderzoeken hoe deze aandelen mogelijks zullen reageren op geldontwaarding.
Toch heeft deze tip grote waarde. Alle verwezenlijkingen van de mens zijn begonnen met een droom. Toen president Kennedy begin de jaren zestig zijn droom bekend maakte om mensen op de maan te laten rondwandelen, wist hij en de Nasa in de verste verte niet hoe dit te verwezenlijken.
Hoewel ik deze tip niet als realistisch beschouw, kan het jou en ik brengen naar een mooie mogelijkheid om te stoppen met werken en toch behoorlijk in ons levensonderhoud te voorzien.
Droom je leven, leef je dromen.
Door Peter op 13 augustus, 2009 | Reageer
Droom je leven, leef je dromen.
Zo is dat!