Palm Invest slachtoffers schikken
9 september, 2009 | door Tom Lassing |
Ik begrijp hier echt niets van. Beleggers zijn door de Palm Invest oprichters enorm opgelicht en dan schikken ze met de oplichters als ze de belofte krijgen dat de oplichters ‘proberen’ om de aankomende jaren één van de 27 verloren miljoenen terug te verdienen.
Volgens de advocaat van de slachtoffers is het namelijk in het belang van de beleggers dat ze doen waar ze goed in zijn, namelijk beleggen en sales…
Nu, daar wil ik toch wel enige nuance in brengen. Ze kregen 27 miljoen vanuit een bedrog aanbieding. Als vervolgens de huizen en auto’s en andere zeer luxe consumentengoederen die ze er van kochten verkocht worden, dan blijft er van die 27 miljoen nog slechts 8 miljoen over. Als ze dan drie jaar gaan werken hopen ze nog weer één miljoen te kunnen verdienen voor de gedupeerde beleggers…
Blijft over dat de rest van het geld dus in een zwart gat belegd is.
Hoezo ze kunnen goed beleggen en ze kunnen goed verkopen? Ze verkochten niets, ze hebben iedereen gewoon opgelicht en dáár waren ze goed in! Dát is keihard bewezen. De rest is grootspraak waar de gedupeerde beleggers nu voor de tweede keer ingestonken zijn.
De hoop is nu natuurlijk dat NOG WEER anderen in een nieuw op te richten fonds of iets dergelijks gaan trappen en dat de inkomsten van de nu gedupeerde beleggers gaat komen van de inleg van nieuwe slachtoffers. Een soort Ponzi scheme, maar dan met volle medewerking van eerdere slachtoffers en als het meezit ook de rechtbank.
Ze willen er nu zelfs een film over maken… Dat is immers waar we in deze tijd moderne standbeelden voor oprichten, de grootste oplichters en schurken worden verheerlijkt en ze hopen dat de film vanwege alle ‘goede’ elementen, zoals bedrog, afpersing, gangsters en ontvoering een kaskraker gaat worden.
Het moet niet veel gekker worden hier in Nederland.
3 Reacties op “Palm Invest slachtoffers schikken”
Door Luc lcdnlf op 9 september, 2009 | Reageer
Ooit las ik ergens een spreekwoord dat als volgt luidde: “Dood één mens en je bent een moordenaar, dood er duizend en je bent een held.”
Het hoeft zo straf niet te zijn: “Steel van één mens en je bent een dief, steel van duizend mensen en je bent een held.”
Om niet het slachtoffer te worden van zulke praktijken, heb ik gezocht om zo onafhankelijk mogelijk en met kennis van zaken te beleggen.
Daarvoor doe ik ook af en toe beroep op bekwame professionelen die ik vertrouw.
Vandaag las ik in de krant dat de twee best betaalde trainers in het voetbal meer dan 1 miljoen euro per maand verdienen. Ik zou mij, als supporter, opgelicht voelen, want het kost verdomd veel om te mogen supporteren voor een voetbalploeg. Of hoe een aantal mensen “willen” opgelicht worden.
Door Sitt op 9 september, 2009 | Reageer
Ik begrijp de verontwaardiging van Tom Lassing. Echter het niet zo dal ALLE gedupeerden hieraan meedoen. Ik als gedupeerde laat mij door een ander advokatenkantoor bijstaan en zal de civiele zaak gewoon door laten gaan.Niks een deal sluiten met een stelletje oplichters. Die zijn er alleen maar op uit om niet de gevangenis te komen. Daar zal Dion Bartels wel voor zorgen. Kan hij van zowel gedupeerden als de boeven veel geld vangen. Straffen die gasten, lang opsluiten en volledig kaal plukken. Elke cent afpakken. Misschien dat datze zal leren. Inmiddels is bekend dat de advocaten van dee oplichters het voor elkaar hebben dat de zaak wordt uitgesteld naar 15 maart 2010. Omdat ze nog enkele getuigen willen horen. Zomaar maar weer een half jaar uitstel en het uitschot loopt lekker rond en geniet van het gestolen geld. Wat is dit voor een rechtssysteem hier? Walgelijk!
Door Luc lcdnlf op 9 september, 2009 | Reageer
In België (ik weet niet of dat lukt in Nederland) is een populaire techniek de zaak om allerhande redenen telkens te laten uitstellen tot de verjaringstermijn voorbij is.