Beursbox

BRIEF AAN MIJN ABONNEES…

Gepubliceerd door om 11:18
okt 082009

…die ik verstuurde op 2 oktober, een dag nadat EEGC ex-licentie noteerde.

Beste,

Ik vond dat het tijd werd om eens dieper in te gaan op het door mij zo gepromote aandeel EEGC (Empire Energy, OTCBB).  Lang geleden, toen ik voor het eerst over dit aandeel schreef, gericht aan u in H.I., stond de koers op 0,09 USD.  Ik beloofde u zwart op wit een verdubbeling.  Die is er ook gekomen en zelfs nogal snel, tot 0,18.  Toen schreef ik : wie wil kan verkopen, we hebben onze belofte gehouden, maar ik zei er ook bij dat het nu eigenlijk nog moest beginnen.  Zelf ben ik er ook met een paar honderduizend aandelen ingestapt, aan 0,09 – 0,12 – 0,15.  I put my money where my mouth is ! Ik vermoed dat de meesten onder u wel meegegaan zijn in het verhaal EEGC, en ik vermoed ook dat u uw aandelen toen heeft bijgehouden. 

Wat is er ondertussen allemaal gebeurd.  De stichter en CEO Malcolm Bendall zegt over een kredietlijn van 50 miljoen dollar te beschikken waarmee hij alle niet-verkochte rechten aan 0,07 zal opkopen.  Ik bedoel het recht dat iedere aandeelhouder binnenkort zal ontvangen om per aandeel gekocht voor december 2008, er twee bijkomend te mogen kopen aan 0,07.  U vraagt zich nu direct af en terecht : waarom zou ik bijkomende aandelen verwerven aan 0,07 wanneer de koers vandaag 0,023 bedraagt ? Inderdaad : geen mens ! De hoop van Bendall was duidelijk dat zijn aankondiging de koers fel zou opstuwen.  Wat niet gebeurd is.  Het ongeloof bij de aandeelhouders is dus nog groot, getuige de koers.  Ondertussen is de boortoren weggevoerd door Hunt Energy, de boorcompany, totdat zij volledig betaald zijn.  Wel hebben ze reeds 20 miljoen aandelen ontvangen die nu vrij verhandelbaar zijn, sinds een week.  Ook getuige de koers is het duidelijk dat zij nu nog verkiezen die niét op de markt te gooien.  Er is dus toch geloof bij Hunt dat ze vroeg of laat vergoed zullen worden. 

Sinds gisteren, 1 oktober, is de licentie van Empire vervallen.  Je zou zeggen : het bedrijf en het aandeel is vandaag een lege doos.  Je zou verwachten : die koers gaat naar nul.  Dat is gisteren niét gebeurd.  Wel is er een nieuwe pr gekomen, die volgt hier :

LEAWOOD, Kan.–(BUSINESS WIRE)–Empire Energy Corporation International (Empire)(OTCBB:EEGC.OBNews) announced that on September 30, 2009 its wholly owned subsidiary, Great South Land Minerals, Ltd. lodged an license application with Mineral Resources Tasmania as permitted under Tasmanian Legislation and provided additional information regarding financial capacity requested by MRT in support of an existing application. The new application is to establish an Exploration License (EL) over the significant discoveries contained within the key seismically defined structures originally covered by Special Exploration License 13/98 that was set to expire. The new application area is reduced approximately 50% but includes all the RPS identified P3 prospective resources which were identified as a result of our over $50 million expenditure, meeting license conditions over the past ten years. The existing application is a Special Exploration License (SEL) for approximately 11,000 sq km including eastern Tasmania and shallow offshore areas. Included with the applications was information that Empire exceeds the $50 million asset test and in addition has, or is likely to have, sufficient financial resources to carry out the proposed work programs, including the announced rights offering. Empire believes its past performance of meeting or exceeding the work requirements of SEL 13/98 should automatically qualify it to be granted the new licenses.

Related Quotes

Symbol Price Change
EEGC.OB 0.0230 0.0000
Chart for EMPIRE ENERGY CP ITL

As prerequisite part of preparation of the applications, GSLM obtained a valuation of the resource identified by the exploration and evaluation work performed over the past ten years. RPS Energy Ltd, one of the world’s leading Independent Expert suppliers of oil and gas evaluations, prepared a Competent Persons Report indicating that the mean P3 oil and gas prospective resource contained within the structures identified by our geophysical and seismic work was 668 million barrels. WHK, one of the top accounting firms in Australia calculated the P3 prospective resource value of $3.3 Billion US at a current market valuation price of $5 per barrel. The Tasmanian properties have equivalent counterparts in mainland Australia that have established this value on recent P3 sales. The indicated valuation is the product of the discounted price used to calculate P3 prospective resource values in the current market.

The RPS Energy Ltd indicated P3 mean prospective resource of 668 million barrels, calculated by using “probabilistic” methods, which if verified and produced at today’s price of $68 per barrel, could represent potential revenue of $45 billion contained in structures discovered by our 1,400 km of seismic work.

Empire CEO Malcolm Bendall commented, “The P3 evaluation of RPS Energy Ltd., contained within their competent persons report was used by WHK, one of the leading accountancy firms in Australia. The resultant valuation of $3.3 billion confirms our findings and belief developed over these past ten years through our diligent work and significant $50 million investment meeting the license condition. The value of the P3 resource included in these structures is outstanding. The indicated asset value of the resource alone exceeds $10 for every share of our common stock currently outstanding. Completion of our Rights Offering should allow all rights holders to participate further as we work to increase this value through drilling to take our P3 resource to P1, P2 and P3 resources and reserves. I am excited by the prospect of mobilizing the Hunt Energy drilling rig, currently stored in Tasmania, to resume drilling on the Bellevue site. Hunt Energy currently holds 20 million shares of Empire common stock that was included in the recent registration statement.”

Samengevat en vertaald : een nieuwe licentie werd aangevraagd en men lijkt er nogal zeker van te zijn die te verkrijgen.  Onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat er aan 5 dollar per barrel olie 3,3 miljard dollar waarde in de grond zit.  Dit vind ik nogal nutteloos want olie staat vandaag tegen de 70 dollar.  Maar verder wordt er wel gezegd dat aan de huidige marktprijs van 68 dollar, de waarde 45 miljard dollar is.  En dat één aandeel potentieel minstens 10 dollar waard is. 

Alles zal nu afhangen van of Empire die nieuwe licentie verkijgt.  Aandeelhouders en andere potentiële beleggers wachten nu dus duidelijk af.  Ze (we) hebben nog geduld, wat sommigen al jaren hebben met dit aandeel.  Eén ding staat vast voor mij, na alle feiten en gebeurtenissen nog eens beschouwd te hebben : EEGC wordt de jackpot…of het aandeel gaat naar nul, zero, misschien 0,0001 of zo.  Nog altijd is het alles of niets. 

Op Beursbox.nl, een site waarop ik dagelijks schrijf, is een link waarop u de laatste gebeurtenissen, feiten, pr’s, opinies van andere aandeelhouders en dergelijke kunt volgen.  Ik raad u dan ook aan die regelmatig te raadplegen.  Toch vond ik het nodig u vandaag een extra overzicht te geven van de huidige stand van zaken.  Ik hoop dat u er wat aan hebt gehad.  Bij bijzondere ontwikkelingen zal ik hier op terugkomen – hopelijk met zeer goed nieuws…!

Dit is de link in kwestie :

http://forum.beursbox.nl/2009/08/20/nieuwe-pr-nieuwe-kansen-oude-wijn-in-nieuwe-zakken/comment-page-6/#comment-12175

Vriendelijke groeten,

Marc Haagen

www.haageninvest.com

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

542 reacties aan “BRIEF AAN MIJN ABONNEES…”

1. J. Hommeles,

Alles kan een mens gelukkig maken ! Dat zong Rene Froger … of moet ik je uw klassiekers leren kennen ?

2. Je weet dat dat niet nodig is ! ps ik ben géén fan van Froger !

3. Is dit goed EEGC nieuws? Wordt het toch nog wat met dit aandeel? Zie ook:

Tasmanian Director of Mines Advises Great South Land Minerals… 3/5/2010
    Tasmanian Director of Mines Advises Great South Land Minerals Ltd, Wholly Owned Subsidiary of Empire Energy, His Intention to Recommend to the Minister for Energy & Resources That Exploration… PR Newswire

Empire Energy Corp has announced a rights issue effective 2009-12-16. Shareholders of record will receive rights under the symbol EEGC.RTS at a ratio of 1 right for 2 shares held. The terms of the rights offering are as follows:

Subscription ratio: 1 right to get 1 share EEGC – Cusip 291648103
    Subscription price: USD 0.07
    Subscription deadline: 2010-03-17
    Trading period: not applicable

There is an oversubscription privilege associated with this offer where shareholders may subscribe to purchase unsubscribed shares following the expiration of the offer, subject to pro-ration. Should you wish to make an oversubscription election, please submit a ticket through Account Management with your request.

Rights exercises are irrevocable. In the absence of an election, the rights will expire worthless.

4. Ik denk (en hoop) dat de koers maal 2 zal gaan wanneer het bericht komt van de goedkeuring, het zal voor nu vrijdag of zaterdag zijn, Empire zei het te verwachten rond 20 maart. Wat is jullie pronostiek ?

5. Goedkeuring : denkelijk wordt ’t later. Overigens is Eegc alléén ’n kwestie van al dan niet voldoende geld om het spelletje zo lang mogelijk te kunnen / willen volhouden. Als de goedkeuring er komt zal de koers wel naar 7 cent gaan door het kuddegedrag. Als dit klopt ga ik ’n flink pak verkopen 😉

6. Ik denk dat je niet de enige bent die wel een groot aantal kwijt wil voor 7 cent. Dus of de koers dat ooit gaat bereiken onder (dit) goede nieuws? Er is nog (lang) geen olie…

7. Het vinden van olie is misschien niet eens de opzet. Het spel wordt neig leuk gespeeld.

8. Toch wel véél leuker dan ’n jackpot ; met God’s visie, ’n boor in winterslaap, ’n echte nar enz. enz. erbij. Op de camouflage valt in ieder geval niets af te dingen !

9. Kom, kom niet zo negatief. Ik heb mijn dansschoenen al klaarstaan want ik verwacht dat het een fantastisch feest wordt. By the way ik moet Marc nog naar zijn lievelingsmerk van champagne vragen want mijn intuitie zegt mij dat ik die belofte zal moeten nakomen.

10. Als jij rijk wordt van Eegc word ik er misschien nog rijker van dus laat de zo vaak geroemde vrouwelijke intuitie maar de overhand hebben.

ps mijn lievelings drankje is Absolut want Champagne lijkt me teveel op het flesje voor Meneer Doctoor 😉

11. B.Botje ( staat de B. voor Berend trouwens ) ? Je hebt natuurlijk roze champagne ook maar dat is idd wel wat mietjesachtig.

12. Tjonge wat opportuun allemaal ; straks wordt er nog iemand filthy rich van het statiegeld alléén 😉

13. Hela, ik heb alleen MARC HAAGEN champagne beloofd. Maar moesten de toekomstige EEGC-millionaires een feestje willen bouwen ; als de buit binnen is laat maar iets weten.

14. Komt dik voor mekaar.

15. Ondertussen is er een verlenging van de inschrijvingstermijn voor de rechten : 12 april.

16. Zal wel van armoede zijn want zoals het er nu voorstaat zullen die rechten (sic) niet echt ’n succes zijn ?

17. Elke ondernemer zou in zijn geval het geld zo veel mogelijk uit de markt halen.Zou ikzelf ook doen.

18. Uiteraard ; ook andere suckers zoals b.v. de fiscus doen dat.

19. Met dat verschil dat er bij de fiscus geen return on investment is.

20. En bij Eegc is dat twijfelachtig ; tenminste voor veel mensen. Tot de volgende sessie nu maar.

21. Als de richts offering verlengt is tot 12 April,en de MRT goedkeuring komt er eind Maart,dan zal het toch nog een goede zaak zijn,kopen aan 7 cent.
    Er zijn er veel die aandelen willen verkopen aan 7 cent,maar ik denk dat er nog veeeel meer kopers zullen zijn als de MRT goedkeuring een feit is.

22. Debby, mijn lievelingschampagne ga ik u niet vragen, die kost 185 euro de fles. Ik zal het houden bij ook heel goeie champagne, mijn tweede keus, Ruinart, het oudste champagnemerk, kost rond de 45 euro. U zult dan de enige (tot nu toe) dankbare lezer-aandeelhouder zijn en ik dank u daarvoor. Wat is de minimumkoers die u in gedachten heeft om dit genereuze gebaar te doen ?

23. Interessante link. Vandaag geplaatst in The Australian. Lijkt oud nieuws, maar toch …….

http://www.theaustralian.com.au/news/nation/oil-explorer-threatens-to-sue/story-e6frg6nf-1225840650793

24. * Milanda Rout
    * From: The Australian
    * March 15, 2010 12:00AM

A TASMANIAN oil and gas company is planning to sue the Bartlett government if its proposed mineral exploration licence, potentially worth more than $3 billion, is reduced.

Great South Land Minerals is shocked by the recommendation by Minerals Resources Tasmania it be granted an exploration licence of 3180sq km. Chief executive Malcolm Bendall said GSLM would sue the state for $3.3bn – the estimated wealth of deposits covered by the initial agreement – unless the government reconsidered.

Hier is het bericht. Het blijft dus hakketakken over deze (bodemloze?)put. Deze dame moet er dus nog steeds over nadenken om haar rechten voor $ 0.07 uit te gaan oefenen.

25. Deze heer denkt maar aan “rechten” uitoefenen als het aandeel op zo ongeveer 15 cent staat.

26. Marc H,het siert jou als mens dat je vrede neemt met je 2de keus champagne maar ik wil toch jouw lievelingmerk trakteren.Eens de koers de kaap van 0,15 heeft genomen komt ze jouw richting uit.De winst op mijn rekening gaat dan fel,fel groen kleuren en een mooi bedrag vormen.Volgens mij heb je ze dan al dik en dubbel verdient.
    Dus laat mij dat merk maar weten.Ik verwacht echter eens de goedkeuring er is dat wij snel richting 1 dollar uitgaan.
    Ondertussen is er weer stof tot discussie ivm dat krantenartikel. Het bewijst volgens mij nog maar eens dat er nogal wat krachten achter de schermen aan ’t werken zijn. Het zal dus wel heéél interessant gebied zijn! Mijn vader zei vroeger altijd : een moeilijk begin wordt een goei zaak. Ik hou de vingers gekruist.

27. Debby,

Wellicht zal ik met jou een tweede fles gaan halen voor Marc. Samen bij ‘m thuis brengen?

Aan die koers (richting één dollar) kunnen we er niet onderuit om Marc, (met alle ups en downs) te trakteren op een flesje prik!

Na alle avonturen die we ondertussen al beleefd hebben met EEGC is een happy end natuurlijk erg leuk. Met deze verhalen zijn nog een hoop verjaardagen mee te vullen.

We zien wel hoe het komt. Ik neem aan dat niemand meer heeft gekocht dan hij of zij zich kan veroorloven te verliezen? Overigens heb ik met een gemiddelde prijs van $0,0207 niet veel te vrezen. Of het moet ineens wel heel rap gaan.

Succes dames en heren.

Peter.

P.S. Marc, die lambo ga ik niet voor je kopen. Maar ik hoop dat je ‘m zelf kunt betalen. CASH.

28. Debby en Peter,

Een mooi gebaar dat ik enorm apprecieer… Mijn lievelingsmerk en een van de beste champagnes die er bestaan : Cristal Roederer. De prijzen variëren fel naargelang de aanbieder dus goed vergelijken loont. Nu is er net een aanbieding bij http://www.jacquel.be : min 25 euro ! Nu hoop ik natuurlijk met jullie nog méér dat de koers de goede richting uitgaat… Een happy end (of beter : een nieuw begin) voor onze Empire-story, dat is wat ik met elke aandeelhouder heel hard hoop… Peter : voor die Lambo moeten we in dollars spreken, wat de koers betreft. Tjonge jonge, dat zou me wat zijn hé…? En ik had die droom net opgeborgen !

29. Het is weer ongekend zoveel enthousiasme over EEGC. Leuk om ook wat te dromen te hebben natuurlijk. Maar misschien is het ook goed om de huid niet te verkopen voordat de beer geschoten is. Ik zie de koers nog niet direct exploderen, maar ik hoop het uiteraard wel net zo hard als alle andere aandeelhouders!

30. Ik lees net op IH. dat er verkiezingen op komst zijn in Tas. en dat het daarom nog een tijdje zou kunnen duren eer de MRT goedkeuring een feit is (kwestie van de groenen niet te veel in de kaart te spelen)

31. Laat ons hopen dat de minister zijn handtekening zet de avond voor de verkiezing. Zo kan het geen weerslag meer hebben op de uitslag en moest er toch een andere formatie gevormd worden is de zaak geregeld.

32. Ik heb juist van mijn broker (keytrade) nieuws gekregen dat zij mijn rechten niet hebben uitgeoefend omdat ze van mij niets hebben gehoord. Ik heb hun daartoe van antwoord gediend dat ik gehoord heb dat de rechten verlengd werden tot 12/04.
    Daarop kreeg ik te horen dat zij geen nieuws hebben ontvangen van hun correspondent en dat voor hun de uiterste inschrijvingsdatum nog steeds tot vandaag is…

33. Gerrit : prijs je gelukkig man 😉

34. Rechten uitoefenen doe je m.i. alléén bij ’n aandeel met ’n meer dan redelijke kans op succes. Dit is niet het geval met de Eegc aandelen en dat is dan nog bijzonder eufemistisch gesteld ook. Deze zaak draait in de eerste plaats om het al dan niet hebben van geld en in mindere mate om het verkrijgen van ’n vergunning. Met vergunning en zonder geld sta je nog nergens maar met (véél) geld en zonder vergunning sta je in ’n véél betere onderhandelingspositie. Wees er maar zeker van dat het Tasmaanse gouvernement inmiddels bijzonder goed op de hoogte is met de financiele huishouding van Eegc. Maar, om het met Tom Lassing te zeggen : aandeelhouders hou moed en, nog belangrijker, beentjes op de grond houden.

35. Jan, helemaal mee eens (U vertolkt de mening die ik al langer dan ’n jaar verkondig). Ook kun je nauwelijks over rechten spreken in geval van ’n twijfelaar als Eegc. Dit neemt allemaal niet weg dat ik aan dit aandeel al héél veel plezier heb beleefd en met vrij grote zekerheid mag veronderstellen dat daar nog veel bij gaat komen (ook aan adrenalinestoten) !

36. En mijnen dikken teen heeft gevoeld dat de licentie MRT op komst is …

37. Het is zeker en vast een leuk volume vandaag,bijna niet teverklaren,maar de ‘dikken teen’ van Dentich is legendarisch,messchien zit er wel veel waarheid in??
    De toekomst zal het uitwijzen.

38. Dentich, die dikken teen van u gaat denk ik nog gelijk hebben.Ook volgens HHaftel op IH gaat er weer beweging komen in de zaak.

39. Ik heb het nieuwsbericht van vandaag in een nieuw ‘draadje’ gepost. Wellicht kunnen we daar verder praten over EEGC. Maar die beslissing is aan Marc. We zitten hier ondertussen bijna op 550 reacties.

Peter.

40. Goed idee Peter, we praten verder bij “NIEUWS EMPIRE”…

41. Nog maar even een linkje naar het nieuwe draadje:

http://forum.beursbox.nl/2010/03/17/nieuws-empire-energy/

42. Bijna 5 aandelen voor één usd cent ; lijkt de winkel van Sinkel wel.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.