Delta Lloyd IPO interessant?

28 oktober, 2009 | door Tom Lassing |

(Tom Lassing nav ingekomen stuk)
Als ik de reclames van Delta Lloyd IPO op TV zie, dan doet me dat toch denken aan vervlogen tijden. U weet wel, de tijden van WorldOnline en Nina, die ‘goed voor haar gezin wilde zorgen’.

Interessant is het feit dat in de verzekeringsmarkt veel aan de hand is. Er vallen partijen weg, terwijl op zich de markt bruto niet kleiner wordt. Het houdt dus in, meer handel voor de overblijvers.
Aan de andere kant, de enorme winsten vanuit de woekerverzekeringen zijn nu ook niet meer mogelijk. Ineens moeten verzekeringsmaatschappijen ‘netjes’ gaan werken en vanuit dat feit bezien is het niet zo gek dat Delta Lloyd dan nu maar naar de beurs moet. Immers, waarom zou je als eigenaar van 100% van de aandelen een bedrijf aanhouden waarmee je alleen nog maar op een nette wijze nette winsten kan maken? Dat is niet interessant. Delta Lloyd was alleen interessant toen er nog schandalige winsten mee behaald konden worden.
Daarmee is het eigenlijk wel gezegd. Het is straks een nette verzekeraar die nette, maar niet overdreven grote, winsten kan maken. Is dat interessant? Misschien… U weet echter dat 95% van de IPO’s binnen een jaar onder de IPO prijs noteren. Ik persoonlijk doe daarom niet meer mee met IPO’s. Ik wacht wel af hoe het bedrijf het doet als ze netjes hun resultaten moeten rapporteren en beleggers echt weten hoe of het er bij het bedrijf in deze nieuwe markt aan toe gaat.
Ik kan ook niet inschatten in hoeverre Delta Lloyd ook vieze handen heeft vwb woekerpremies en andere schandalen en risico’s die schering(a) en inslag zijn in die sector.

Stem of voeg toe aan:  sn nujij Delta Lloyd IPO interessant? sn ekudos Delta Lloyd IPO interessant? sn msnreporter Delta Lloyd IPO interessant? sn bligg Delta Lloyd IPO interessant? sn digg Delta Lloyd IPO interessant? sn su Delta Lloyd IPO interessant? sn delicious Delta Lloyd IPO interessant? sn google Delta Lloyd IPO interessant? sn rss Delta Lloyd IPO interessant? sn email Delta Lloyd IPO interessant?

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.