Dion Bartels geschorst

5 november, 2009 | door Tom Lassing |

Claim advocaat Dion Bartels is blijkbaar nu toch echt te ver gegaan. Dat is op zich geen verrassing, daar hij er ten opzichte van zijn collega’s wel extreem agressieve wervingsmethoden op na houdt.

In het geval van zaken waaruit later blijkt dat zijn stellingen terecht waren, is zijn keiharde aanpak natuurlijk niet zo’n probleem, maar de methode van Bartels is funest voor ondernemingen die achteraf gezien onterecht slachtoffer zijn geworden van de lastercampagne die vanuit het kantoor van Bartels op ondernemers en ondernemingen wordt losgelaten. Ik noem het even lastercampagne, omdat klanten van een onderneming actief benaderd worden met aantijgingen tegen het bedrijf of de onderneming die nog niet door een rechter beoordeeld zijn.
In Nederland hebben we gelukkig nog een systeem waarbij een rechter de veroordeling uitspreekt. De extreem agressieve methode waarmee Bartels werkt, veroordeelt in feite een onderneming of ondernemer al voor dat het tot een rechtszaak komt. Klanten worden benaderd met brieven en voorgedrukte claimformulieren en de ondernemer of onderneming wordt mede door en in die brieven enorm zwart gemaakt.
Daarmee kan Bartels in feite ook gezonde ondernemingen volledig onderuit halen. Immers, de klanten gaan lopen als ze anonieme brieven en claimbrieven van een advocaat krijgen over wantoestanden bij een bedrijf.
Het is in mijn ogen goed als er bijtertjes in een samenleving zijn. Die rol neem ik zelf ook nog wel eens. Ik vrees echter dat Dion Bartels een zakenpartner mist die er net even de scherpe kantjes bij hem vanaf haalt. Iemand die hem af en toe even aan de lijn legt en die lijn ook zo nu en dan iets laat vieren om ondernemers wel scherp te houden.
Bartels is nu door de Orde van Advocaten geschorst en een collega advocaat is aangesteld als leidinggevende over het kantoor.
Bartels is uiteraard in beroep gegaan. Het zou zijn eer te na zijn om dat na te laten.

Stem of voeg toe aan:  sn nujij Dion Bartels geschorst sn ekudos Dion Bartels geschorst sn msnreporter Dion Bartels geschorst sn bligg Dion Bartels geschorst sn digg Dion Bartels geschorst sn su Dion Bartels geschorst sn delicious Dion Bartels geschorst sn google Dion Bartels geschorst sn rss Dion Bartels geschorst sn email Dion Bartels geschorst
  1. 5 Reacties op “Dion Bartels geschorst”

2. Door Hans op 5 november, 2009 | Reageer

Ik ben het er helemaal mee eens dat Bartels is geschorst. Ik durf zelfs te stellen dat gehoopt mag worden, in het belang van vele beleggers, dat hij zijn functie nooit meer zal mogen uitoefenen. Hoewel een ‘bijtertje’ absoluut nodig is, moet dat wel met een redelijk gevoel voor verantwoordelijkheid gebeuren. Dat is bij hem allerminst gebleken. Ik zou zelfs zeggen: integendeel. Hoewel Bartels zich graag mag profileren als de ‘laatste redder in nood’ van (mogelijkerwijs) gedupeerde beleggers, is de realiteit vaak het tegendeel.
    Zo zit hij het teakbedrijf Goodwood op z’n dak en probeert zoveel mogelijk Goodwood-beleggers over te halen geld te storten (bij Bartels natuurlijk) om het bedrijf aan te pakken. Prima voor Bartels, natuurlijk, maar wel erg slecht voor die beleggers. Als Bartels zijn zin zou krijgen, gaat Goodwood op de fles en kunnen de beleggers fluiten naar hun inleg. Dat die beleggers geen enkel belang hebben bij een faillissement, deert Bartels natuurlijk allerminst.
    Kortom, uitstekend dat de Orde van Advocaten heeft ingegrepen. Overigens een stap die erg weinig voorkomt, hetgeen nogmaals aantoont hoe ver deze meneer is doorgeschoten en daarmee de beroepseer te grabbel heeft gegooid.

3. Door Stephan op 5 november, 2009 | Reageer

Op de een of andere manier krijg ik de indruk dat het Bartels ook eigenlijk niet zo veel uitmaakte of de onderneming waar hij zijn pijlen op richtte nu “goed” of “fout” was. Door zijn aantijgingen was de betreffende onderneming “gebrandmerkt” en derhalve in principe tot de ondergang veroordeeld. Bartels kon dan verdienen aan de beleggers die nog wat van hun ingelegde centen wilden terug zien. Naar ik heb begrepen, want Bartels heeft dat zelf toegegeven, hebben die beleggers echter via Bartels nog nooit een cent van hun beleggingen teruggezien. Bartels doet denken aan de glashandelaar die eerst de ramen bij de mensen ingooit om deze mensen vervolgens aan te bieden deze ingegooide ramen voor veel geld te vervangen.

4. Door Martin op 5 november, 2009 | Reageer

Super dat die arogante Bartels de mond gesnoerd wordt. Hij heeft al te veel kapot gemaakt. Ik verlies soms mijn vertrouwen in de orde van advocaten, maar deze schorsing hersteld dit vertrouwen weer enigszins. net als de andere reactie hoop ik dat dit soort woekeraars definitief het zwijgen wordt opgelegd. Uitstekend dat Beursbox dit even naar voren haalt.

5. Door Daan op 5 november, 2009 | Reageer

Dat Bartels geschorst werd is uiteraard een goede zaak. Ook zijn laatste TV-optreden was weer een exposé van wat men zou kunnen noemen de ultieme arrogantie. Het zogenaamde belang van zijn klanten staan volgens hem voorop. Wat hij echter onbeantwoord laat is dat dit ‘belang’uitsluitend via zijn bankrekening gaat…., bij vooruitbetaling natuurlijk.
    Programma’s als kassa en radar besteden daar gelukkig regelmatig aandacht aan, alhoewel het programma daags na radar er ook heel geschikt voor zou kunnen zijn. ‘t Is dezelfde presentatrice dus waarom niet.

6. Door Jan op 5 november, 2009 | Reageer

Kijk eens voor de gein op http://www.zwartboekbartels.nl
    Wat een fijne meneer dit is.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.