Opmaat hypotheek Rabobank is een ramp
17 november, 2009 | door Tom Lassing |De Rabobank is gisteren in TROS programma Radar keihard aangepakt. Een volkomen terechte actie en wat daar bekend werd zou eigenlijk iedereen moeten doen besluiten de bankrekeningen bij Rabo op te zeggen.
De arrogantie van de bank is ongekend. De Rabobank heeft in folders een keiharde uitspraak gedaan die ze nu niet nakomt.
Zo staat er in de folders dat het spaarbedragdeel gegarandeerd is. Dat blijkt door de lage beleggingsresultaten vanwege de crisis echter niet zo te zijn, waardoor de Rabo nu premies voor de overlijdensrisicoverzekering gaat betalen vanuit het spaardeel. Door deze onttrekkingen uit het zekere spaardeel, kunnen hypotheeknemers nooit meer het beoogde spaardoel halen. Nu gaat het nog om duizenden euro’s per klant, maar aan het einde van de rit komen hypotheeknemers tienduizenden euro’s tekort.
Klanten die dat feit zien aankomen en nu uit deze ramphypotheek willen stappen, krijgen van de Rabobank een boete.
Een schandelijke zaak omdat de folder heel helder was. Het spaardeel was gegarandeerd.
Wat ik nu niet begrijp is waarom hier nog niemand voor naar de rechter is gegaan. Deze zaak speelt al ruim twee jaar. De Rabobank stelt zich hier enorm asociaal op en dan ga je toch naar de rechter? Later deze week wordt er weer gesproken met de Rabobank. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van.
Hoe dan ook is dit een zaak waarvoor de Rabobank zich zou moeten schamen en aangezien de Rabobank dat niet doet, is duidelijk dat ze haar klanten alleen als geldmachines en niet als gewaardeerde klanten ziet. Hoewel ik geen Opmaat hypotheek heb, is deze zaak in de kern dusdanig ernstig dat ik overweeg mijn spaarrekeningen bij Rabo weg te halen. Deze bank steelt schaamteloos van haar klanten en kan dus blijkbaar als bank niet vertrouwt worden.
Als de bank niet wil luisteren naar argumenten, dan moet blijkbaar de klant met de voeten laten weten hoe er over gedacht wordt.
Als genoeg klanten vertrekken, dan wil de Rabo misschien wel luisteren en zich als nette bank opstellen.
2 Reacties op “Opmaat hypotheek Rabobank is een ramp”
Door Palsma op 17 november, 2009 | Reageer
Het gaat hier om het Tros programma Radar:
http://www.tvopjepc.nl/programma/110
Door nico op 21 juni, 2010 | Reageer
Niet alleen de Opmaathypotheek is waardeloos; alle hypotheken van de Rabo;ik bedoel hier de woekerhypotheekrentes. Ik ben miljonair geworden door Raboklanten over te sluiten naar andere banken
Thanks Rabo !
Nico Munk