HET EERSTE ECHTE TEKEN…
4 december, 2009 | door MHAAGEN |…dat het economisch beter gaat in een land is de verbetering van de uitzendarbeid. Dit is vandaag het geval in de VS ! Bericht in De Financiële Telegraaf…
Randstad: uitzendmarkt VS groeit weer
AMSTERDAM (AFN) - Het aantal uitzendkrachten dat Randstad in de Verenigde Staten inzet is weer aan het groeien. In de afgelopen twee weken zond Randstad meer Amerikanen uit dan in dezelfde periode vorig jaar. Daarmee lijkt de uitzendmarkt over het dieptepunt heen. De VS worden gezien als barometer voor andere landen.
31 Reacties op “HET EERSTE ECHTE TEKEN…”
Door MHAAGEN op 4 december, 2009 | Reageer
Nog een bewijs uit De Tijd :
Jobverlies VS bijna gestopt
Update – 15:27 In de VS gingen in november 11.000 banen verloren, veel minder dan de 125.000 waar economen op rekenden. Dat is het kleinste jobverlies sinds de start van de recessie in december 2007. De werkloosheidsgraad zakt van 10,2 naar 10 procent.
Door J. HOMMELES op 4 december, 2009 | Reageer
Naar wat ik in véél artikelen heb gelezen zijn dit allemaal fictieve berichten om de moed er wat in te houden. De reele werkloosheid zou nog altijd toenemen. De baantjes die er dan al bijkomen betalen niet meer dan wat men in Belgie verstaat onder ‘n leefloon.
Marc,
Als ik U dus goed begrijp denkt U dat we het ergste hebben gezien en dat de economie snel terug zal aantrekken. Anderzijds denkt U dat het goud z’n opmars zal blijven voortzetten. M.i. is het ofwel het één, dus n sterke economie met laag geprijsd goud ofwel het ander, dus ‘n voortdurende crisis en dus ‘n hoge goudprijs. Of zie ik dit weer verkeerd ? Persoonlijk denk ik dat de economie nog lang niet uit het slop is en, meer nog, dat het ergste nog moet komen in de vorm van ‘n zéér hoge inflatie ( ik wil het nog niet hebben over hyperinflatie ). Maar mij allemaal niet gelaten ; aan mijn portfolio kan zo goed als niets stuks.
Randstad is wel een beursgenoteerd bedrijf dat “zomaar” gen berichtjes uitstuurt; u gelooft teveel in complotten. Het is éérst de uitzendarbeid die verbetert en dan het aannemen van mensen onder vast contract. Toegegeven dat in de VS sommige mensen wel twee of drie banen dienen aan te nemen om enigszins goed te kunnen leven.
Ik hang juist hélemaal géén complottheorien aan. Iedereen kan vaststellen dat het niet goed gaat in de Usa en dat steeds groter aantallen mensen afhankelijk zijn van de voedselbedeleing.
Door Luc lcdnlf op 4 december, 2009 | Reageer
Het toenemen van de uitzendarbeid is een eerste signaal, zoals Marc zegt. Je ziet ook meteen de reactie op de beurs. De indexen en de dollar die de hoogte inschieten en een correctie op goud en zilver uitgedrukt in dollar. De correctie in euro’s is natuurlijk bescheidener.
Krijgen wij dan toch de eindejaarsrally?
Ik denk van wel Luc. Benieuwd hoe goud daarop gaat reageren, vandaag al niet zo best…
Door Dentich op 4 december, 2009 | Reageer
Goud zal reageren zoals het al altijd heeft gedaan ! En zoals gewoonlijk zal Buffett dan uiteindelijk weer het grote gelijk aan zijn kant hebben dat beleggen in goud ronduit belachelijk is.
Hommeles, beide (aandelen en goud) kunnen tegelijkertijd stijgen, jawel, we hebben dat nu al vele maanden gezien. De eerste stijgen omdat er een perceptie is van dat het véél beter gaat en zal gaan. De beurs loopt weereens vooruit. Het tweede stijgt omdat er een perceptie is dat het veel slechter gaan dan men wel denkt. Raar maar waar !
En ik sta op de uitkijk om goud bij te kopen…
En als het dan uiteindelijk een verkeerde keuze is, is er nog altijd het alles zeggende excuus : jammer voor de slechte timing …
Marc,
Als aandelen en goud tegelijkertijd kunnen stijgen zou men aannemen dat ze ook tegelijk kunnen dalen. Ik verwacht vwb de aandelen ‘n ferme dip op zeer korte termijn die lang gaat duren. Vwb goud verwacht ik eerder ‘n korte dip met tegen het einde v/h jaar weer ‘n ferme stijging. Wait and see !
Dentich,
Ik dacht dat jij in het nabije verleden niet zo’n hoge pet op had van Buffett ? In ieder geval is hij het laatste jaar de grootste verliezer op de beurs geweest.
J. HOMMELES,
Inderdaad, ik ben nog nooit fan geweest van Buffett. Maar ik heb wel dezelfde mening i.v.m. goud. Op dat punt volg ik Buffett volledig, dat een belegging in goud complete waanzin is. Op termijn (korte/lange ???) zal dit wel duidelijk worden. En het is zéér risicovol !
Verschillende mensen die Buffett zéér goed kennen krijgen ook ‘n beetje de indruk dat de man lichtjes seniel begint te worden en dat hij véél beter z’n zaakjes zou overgeven ! Vandaar misschien ook z’n uitspraken over goud ??
Als hij lichtjes seniel is, wat moeten wij dan van anderen denken …
Er is voor iedereen ‘n tijd van komen en van gaan ; verder heb je wel gelijk natuurlijk
Als de “seniele” Buffett zijn tijd van gaan is gekomen, zal hij toch wel een serieuze pootafdruk nagelaten hebben.
Andere superbeleggers, die ik hoger inschat dan Buffett zijn wel zéér bullish over goud ! Wie weet dan eigenlijk wat ? Het blijft koffiedik kijken !
Je hebt “zieners/voorspellers” die in koffiedrammel kijken om de toekomst te voorspellen …
Zouden de “goldbugs” ook in koffiedrammel kijken ?
Door Lizzy Peters op 4 december, 2009 | Reageer
Hommeles,
Ik volg slechts sporadisch dit forum maar ik vind dat U, over het algemeen ‘n goede kijk heeft op de zaken en dat U, in tegenstelling tot véél anderen, ook Uw berichtjes kunt kruiden met vaak zéér subtiele humor en, last but not least, dat U kunt relativeren ! Ga zo door zou ik zeggen.
Lizzy,
Bedankt voor Uw compliment maar laat me eerst en vooral zeggen dat ik niet op complimentjes zit te wachten. Het is nooit mijn bedoeling geweest om Trendmatrixen, Ta en al dat gesnurf ook maar enigzins als betrouwbaar te beschouwen. Er zijn gewoonweg enorm veel geldgeile lieden die dmv allerhand rapporten enz proberen geld te verdienen over de rug van de vaak niet zo clevere belegger. Nu, proberen gaat mee voor die lieden maar bij mij pakt het gewoonweg niet
en ik ga gewoon m’n eigen weg en… met succes
groetjes
Door Frank Declerck op 4 december, 2009 | Reageer
Hommeles,
Moet je straks niet gaan snurfen, de vrijdagavond is toch uw snurfavond?
Door Jeroen op 4 december, 2009 | Reageer
De huidige werkloosheid van de V.S. ligt volgens http://www.shadowstats.com ver boven de 20%. Die 10% is een zeer uitgeklede versie die nauwelijks de realiteit weerspreekt.
Vandaag gaat goud hard naar beneden, een prima moment om weer wat bij te kopen. Dank je wel, Ben! Wie nu nog niet begrijpt dat de Fed en de BoE bezig zijn met een complete destructie van de dollar resp. het pond, die zal straks volledig worden verrast door het fenomeen hyperinflatie. Om over de aankomende debt defaults van Venezuela, Argentinië, Griekenland, Oekraïne, Ierland, Spanje, wellicht het V.K. en nog diverse anderen maar te zwijgen.
De implosie van de kredietbubbel van vorig jaar gaat keihard zijn werk doen. Zoals Ludwig von Mises al heeft voorspeld: ‘een expansie d.m.v. krediet leidt altijd tot een crash. Er is dan keuze tussen een deflatoire spiraal en de destructie van de valuta’. Ben & Tim kiezen voor de tweede optie.
Door Jeroen op 4 december, 2009 | Reageer
Goud ‘een riskante belegging’? Dat is wel de meest vreemde opmerking die ik heb gehoord vandaag. Gezien de enorme nieuwe papierbergen (dollars, obligaties) en extreem verhoogde overheidsschulden die over ons worden uitgestort, zou ik zeggen: wegwezen van papiergeld.
Smart money koopt goud. Ik heb diverse bullion dealers gesproken en ze zijn vrij open: alle mensen met geld, politici, bankiers, rijken, ze slaan allemaal goud in. Dat zijn de mensen die echt weten hoe het ervoor staat. Het financiele systeem is vorig jaar geimplodeerd en wordt provisorisch overeind gehouden. Het is wachten op de volgende klap.
Buffett neem ik totaal niet meer serieus sinds hij heeft gezegd dat als hij al zijn geld in 1 onderneming zou moeten stoppen, dat WELLS FARGO zou zijn. Een bank overladen met schulden, derivaten, mortgage backed securities en andere rommel.
Ga hoogstwaarschijnlijk de 25 % van mijn goudbelegging waarop ik 100 % winst heb, terug in goud beleggen. Maandag dus. Inderdaad Jeroen, dit zijn koopmomenten… Lees vooral op de homepage van dit forum een artikel dat ik juist gepubliceerd heb !
Door Luc lcdnlf op 4 december, 2009 | Reageer
Hommeles, dat je de trendmatrix, TA en ander gesnurf op één hoop gooit als onbetrouwbaar, is jouw volle vrijheid. Ik respecteer dat ten volle. Dat er te veel geldgeile lieden zijn die profiteren van de niet zo clevere belegger, dat geloof ik ook. Dat je de trendmatrix en geldgeile lieden in één adem noemt, betreur ik en weerleg ik als het over mijzelf gaat.
Jeroen, goud is één hulpmiddel om te ontsnappen aan het falende financiële systeem. Er zijn nog mogelijkheden zoals het bezitten van een bedrijf, dus het bezitten van aandelen. Uiteraard zou ik niet pleiten voor het soort bank die jij onverbeterbaar mooi weet te omschrijven.
Ook een stukje vastgoed of kunstvoorwerpen of … kan soelaas brengen. Zolang het maar geen euro’s of dollars is.
Van Buffet las ik dat hij een treinmaatschappij volledig heeft opgekocht. Dat genereert voortdurend inkomsten of zou dat moeten doen. Zeker als de olie schaarser en onbetaalbaar wordt.
Als ik naar de goudprijs kijk, is het alsof iedereen plots allergisch is aan het metaal en het waardeloze papier dat op juiste wijze met verf is bedrukt en “dollar” noemt, de wereld zal redden. Waardeloos papier bedoel in letterlijk, dus niet in verband met het falende financiële systeem.
Tja, je moet gek zijn om goud te willen bezitten …
Het lijkt er op dat de dollars niet massaal naar de aandelen op Wall Street zijn gegaan.
Hoewel een daling van 4% van de goudprijs is niets in vergelijking met de correcties die wij soms te zien krijgen op de aandelenmarkten. Van mijn één-op-één goudbezit krijg ik geen diarree. Mijn product met hefboomwerking met goud als onderliggende waarde heb ik verkocht zodra de goudkoers onder de 800 euro stond. Dat scheelt mij minstens een rol wc-papier.
Wie weet, misschien is een opslagplaats met wc-papier een goed alternatief voor goud.
Door J. HOMMELES op 5 december, 2009 | Reageer
Luc,
Als ik jou bij de geldgeile lieden heb gerekend is dat ‘n grote fout van mij waarvoor mijn excuses. Maar, ik ben nooit persoonlijk en ook in het berichtje dat je bedoelt ben ik dat niet geweest. Dat jij altijd met de trendmatrix afkomt weet ik maar niet dat je de bedenker ervan bent. ( Dan zou je het inderdaad persoonlijk kunnen noemen ).
fijne dag nog.
Door Geert op 5 december, 2009 | Reageer
En sommige mensen geloven teveel in leugens. Er valt meer geld te verdienen door het complot te begrijpen dan het ontkennen ervan. Een mooi uitspraak vind ik;
‘Er zit altijd een kracht van geloofwaardigheid in de grote leugen, omdat de brede massa van een land altijd makkelijker misleid wordt in hun diepste emotionele natuur dan bewust of vrijwillig; daarom zijn ze, in de primitieve simpelheid van hun denken, bereidwilligere slachtoffers van de grote leugen dan van de kleine leugen, omdat ze zelf vaak wel kleine leugens vertellen, maar zich schamen om zich schuldig te maken aan grootschalig bedrog.’
Het is geen complot meer, maar gewoon de waarheid. De echte wereld is veel erger, dan de meeste denken. De media bepaalt denkpatronen. De mens kan niet tegen kritiek en is bang om er niet bij te mogen horen. Daarom nemen ze maar die leugens over om mee te kunnen praten, terwijl het gewoon onzin is.
Dus iedereen moet maar geloven in iets waar die zelf achter staat. Banksters, Illuminatie en Vrije Metselarij zijn ook maar puppets.
Door Dentich op 5 december, 2009 | Reageer
Ik kan voorgaande alleen maar beamen. Illuministen hebben achter de schermen alle touwtjes in handen. Om dan vooral de goudprijs als het hun goed uitkomt te manipuleren. Maar uiteindelijk zijn het ook maar “puppets on a string”.