INTRIGEREND…
14 december, 2009 | door MHAAGEN |Een bericht van collega Tom Lassing :
Hier koop ik me helemaal gek in
14/12 07:30
Ook vrijdag heb ik weer enkele duizenden dollars in één enkele positie gestopt. Een positie die ik steeds verder aan het uitbreiden ben, omdat dit aandeel in 2010 zeer interessant gaat worden.
Niet alleen gaan er opties op komen, maar het aandeel zal een enorme hoeveelheid aan perstijd gaan krijgen en je bent simpelweg een dief van je eigen portemonnee als je niet op deze trein springt.
Niet alleen gaan er opties op komen, maar het aandeel zal een enorme hoeveelheid aan perstijd gaan krijgen en je bent simpelweg een dief van je eigen portemonnee als je niet op deze trein springt.
In feite zou ik zelfs kunnen besluiten om alles te verkopen en alleen dat aandeel te houden, maar zo gek ben ik dan toch weer net niet. Immers zit dit aandeel niet in China en ik ben van mening dat je OOK in China moet zitten.
De abonnees van BeursAccent hebben de laatste maanden dit aandeel ook meerdere keren voorbij zien komen. Ik ga er dan ook vanuit dat de abonnees er ook al flink in zitten.
We staan met de eerste aankopen al op zoiets als 40% winst en dat is mooi. Dit is pertinent geen aandeel van 100% in twee weken. Daar is het gewoon een veel te degelijk aandeel voor.
Als ik maar één aandeel in de wereld mocht kopen, dan zou het dit aandeel zijn.
Ik mag gelukkig meer aandelen kopen en dat zijn nu precies de aandelen die in www.beursaccent.nl zitten….
Tot daar het bericht. Intrigerend, nietwaar ? Ik zou zeggen : check it out…!
3 Reacties op “INTRIGEREND…”
Door Jeroen op 14 december, 2009 | Reageer
In dit zeer interessante artikel geeft Alan Greenspan al in 2005 toe dat er in Amerika hyperinflatie gaat komen:
http://www.zerohedge.com/article/shadowstats-john-williams-prepare-hyperinflationary-great-depression
Hoe lang duurt het nog? 2010? Paar jaar?
Door MHAAGEN op 15 december, 2009 | Reageer
Ook Jim Rogers, de man die ik het meest volg en geloof, is dezelfde mening toegedaan. Hij voorspelt opnieuw intrestvoeten zoals in de jaren ’80. Maar…waar vandaan zou dan die (hyper)inflatie moeten komen volgens u ? Door de overmatige geldcreatie ? Door de kooplust van Azië ? Dat zou ik van u graag vernemen…
Door Jeroen op 15 december, 2009 | Reageer
Marc, als je het artikel goed leest, dan zegt Alan Greenspan al in 2005 dat er hyperinflatie gaat komen. Nu Obama en Bernanke zich een uitweg proberen te verschaffen met biljoenen aan nieuwe dollars, is dat moment een stuk dichterbij gekomen.
Het is toch simpel: een schuld die nooit meer afbetaald kan worden, U.S. Treasuries die ze aan de straatstenen niet kwijt raken, dus de enige optie is: de geldpers nog harder aanzetten.
Overigens geloof ik dat de uiterst vergiftigde mix van kredietkrimp & enorme schulden gaat zorgen voor meer en meer debt defaults. En dan heb ik het niet over personen of bedrijven, maar over landen. Japan, de V.S., het V.K., Griekenland, Ierland, Spanje, Italie, de Baltische staten zijn er allemaal voorbeelden van.
Opnieuw lees ik vol ongeloof naar de optimistische verhalen over aantrekkende economie. Dit is een KREDIET crisis. Een tweetal uitspraken:
1. Paul Volcker: ‘De V.S. heeft minder dan 10% kans om een financieel Armageddon te voorkomen’.
2. De voormalig baas van de BIS: ‘In 2008 vroeg ik me af, is dit de grote crash waar wij bankiers al zo’n tijd bang voor zijn geweest? Het antwoord: ja, dit is hem’.
Iedereen die geen flauw benul heeft van de werking van dit financiële systeem, heeft totaal geen idee wat ons boven het hoofd hangt. Het is de keuze tussen deflatie en hyperinflatie.