DIT IS OOK CHINA…

16 december, 2009 | door MHAAGEN |

Een berichtje in De Tijd van vanochtend.  Persoonlijke vrijheid, daaraan ontbreekt het nog danig…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij DIT IS OOK CHINA... sn ekudos DIT IS OOK CHINA... sn msnreporter DIT IS OOK CHINA... sn bligg DIT IS OOK CHINA... sn digg DIT IS OOK CHINA... sn su DIT IS OOK CHINA... sn delicious DIT IS OOK CHINA... sn google DIT IS OOK CHINA... sn rss DIT IS OOK CHINA... sn email DIT IS OOK CHINA...
  1. 9 Reacties op “DIT IS OOK CHINA…”

2. Door J. HOMMELES op 16 december, 2009 | Reageer

Marc,

Zoals al zo vaak opgemerkt op dit forum : in China is de democratie zéér ver te zoeken ! Ik ben zowat overal geweest maar zou véél liever in Afrika wonen dan in China ! Dit is één va

3. Door J. HOMMELES op 16 december, 2009 | Reageer

oeps foutje !

Dit is één van de redenen dat ik niet in China zal beleggen ; als ze het in hun hoofd krijgen wordt alles genationaliseerd. De meeneemchinees is ok voor mij maar voor de rest moet ik van dat land niet veel hebben !

4. Door MHAAGEN op 16 december, 2009 | Reageer

Genationaliseerd ??? Geen sprake van : China wordt dé kapitalistische staat bij uitstek ! Het is de VS die noodgedwongen aan het nationaliseren geslagen is…!

5. Door Luc lcdnlf op 16 december, 2009 | Reageer

Marc,

Je vergeet één klein woordje in je zin. Het woordje “Nog”. “Nog lang geen sprake van” ligt dichter bij de waarheid dan “Geen sprake van”.

Had vijf jar geleden gezegd dat de USA zijn banken zou nationaliseren en je werd rijp geacht voor het “zottekot” of het gekkenhuis.

Hiermee heb ik geen waardeoordeel uitgesproken over beleggen in China. Wie speculeert ipv belegt, kan gerust zijn kans gaan in China. Er valt wellicht nog wat geld te rapen, maar wie belegt, blijft liever uit dat land weg. Er zijn andere en veiliger manieren om winst te maken met beleggen

6. Door J. HOMMELES op 16 december, 2009 | Reageer

Marc

Luc heeft volkomen gelijk en U ongelijk. En al dat gemeier over booming China enz. kan me gestolen worden.

7. Door J. HOMMELES op 16 december, 2009 | Reageer

En China ‘n kapitalistische staat ? Misschien gaan m’n kleinkinderen dat nog meemaken maar zelfs dat betwijfel ik !

8. Door MHAAGEN op 16 december, 2009 | Reageer

Ja, maar ondertussen rijft Booming China wel het ene succes na het andere in de wacht. “Wacht”… U wacht dus en anticipeert niet in het geval van China ? Uw goed recht. Als alles klopt wat ik lees van uw beleggingssuccessen, dan hebben wij u niets te leren. Maar : er zijn er anderen…!

9. Door J. HOMMELES op 16 december, 2009 | Reageer

U hoort mij inderdaad niet klagen ! En neen, van al die experten en goeroes kan ik inderdaad niet veel leren. De meeste van hun meningen staan lijnrecht tegenover elkaar en het kan altijd vriezen en dooien. Maar ja,die meningen worden wel met flink profijt verkocht natuurlijk. Ik lees erg veel, doe m’n huiswerk en trek conclusies. Bij mij werkt dat. Een keer heeft ‘n U welbekende “expert” mij de boot ingeholpen met zilver en die les vergeet ik niet meer. Ondertussen heb ik de opgelopen schade ruimschoots goedgemaakt. Dat er ook anderen zijn is evident en eenieders mening moet
    worden gerespecteerd. Als ze het allemaal deden zoals ik zou er voor de experten, goeroes en weet ik veel nog maar weinig te halen zijn !

10. Door Jeroen op 16 december, 2009 | Reageer

Als we naar het westen kijken, dan zijn we hier communistischer dan ooit: genationaliseerde banken, verzekeraars (AIG), autobedrijven (GM), een overheid die als consument optreedt en een ‘vrije’ markt die volledig is verziekt door de grote Amerikaanse banken en door de derivatenmarkt. Die overheden gaan zich alleen nog maar meer met ons bemoeien en zorgen er met hun begrotingstekorten fijntjes voor dat we met zijn allen straks pittige belastingverhogingen mogen wegslikken. Het westen kapitalistisch!? Kom nou toch!

China is nog lang geen kapitalistisch land, maar laten we wel wezen: ze staan er goed voor. China heeft geld, wij schulden. Als China zich langzaam maar zeker meer openstelt voor de wereldhandel, dan gaat het land absoluut een vooraanstaande rol spelen. En zullen de machthebbers zien dat een vrijere markt en vrijere mensen alleen maar goed is voor hun eigen portemonnee. Kwestie van tijd!

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.