ALTIJD PRIJS…!
22 december, 2009 | door MHAAGEN |Eigenlijk had u de afgelopen tien jaar maar één persoon moeten volgen voor uw beursinvesteringen : Jim Rogers…
Jim (ik noem hem Jim omdat ik al zo vertrouwd ben met hem) zei ”koop grondstoffen” (en schreef er ook een boek over : Hot Commodities) en zie : de grondstoffen stegen, en nog altijd…
Jim zei ”koop Chinese aandelen” (en schreef er A Bull In China over) en zie : Chinese aandelen stegen, en nog altijd…
Jim zei onlangs ” koop dollars” (geen boek ditmaal) en zie : de USD stijgt…
Kan het makkelijker ? Ik volg deze man altijd met mijn lezers. Hij ziet trends vaak jaren van tevoren of tenminste nog ruim op tijd om hem te volgen. Ik zou u ten zeerste aanraden alles wat u over en van deze Amerikaan kunt vinden, heel aandachtig te lezen.
Dit is wat Wikipedia over Jim Rogers te zeggen heeft :
James Beeland (Jim) Rogers, Jr. (Wetumpka, Alabama), 19 oktober 1942) is samen met George Soros oprichter van het Quantum Fund. Hij is een Amerikaans universitair docent, schrijver, wereldreiziger, economisch commentator en oprichter van de Rogers International Commodities Index (RICI). Hij werd geboren in Wetumpka (Alabama) en groeide op in Demopolis. Op zijn vijfde had hij zijn eerste baan, het oprapen van lege flessen bij honkbalwedstrijden. Zijn eerste echte baan op Wall Street kreeg hij in 1964 bij Dominick & Dominick, na zijn afstuderen aan Yale University.
REIZEN
In de jaren tachtig reisde Rogers door China op een motor. In 1990-1992 ging hij opnieuw naar China en reisde vervolgens door de rest van de wereld en legde meer dan 160.000 km af door 6 continenten, wat opgenomen werd in het Guinness Book of Records. Hij schrijft over zijn avonturen en investeringen in zijn boek “Investment Biker”. Tussen 1-1-1999 en 1-5-2002 maakte hij nog een wereldreis door 116 landen waarbij hij meer dan 400.000 km aflegde samen met zijn verloofde Paige Parker in een Mercedes-Benz SLK die was verbouwd om ook in ruw terrein te kunnen rijden. De reis begon in IJsland, waar de 1000e verjaardag van de eerste reis van Leif Eriksson naar Amerika werd gevierd. Op 5 januari 2002 keerden ze terug in New York. Naar aanleiding van deze reis schreef hij het boek “Adventure Capitalist”.
BOEKEN
- Investment Biker: Around the World with Jim Rogers – 1995 (ISBN 1-55850-529-6)
- Adventure Capitalist: The Ultimate Road Trip – 2003 (ISBN 0375509127)
- Hot Commodities : How Anyone Can Invest Profitably in the World’s Best Market – 2004 (ISBN 140006337X)
- A Bull in China: Investing Profitably in the World’s Greatest Market – December 4, 2007 (ISBN 1400066166)
De man is ondertussen miljardair, is verhuisd naar Singapore – ongetwijfeld om dichter bij zijn investeringen te zitten én omdat hij zijn woning nog voor de huizencrash in de States van de hand wilde doen – en een echte superbelegger. Dus : lezen maar…!
4 Reacties op “ALTIJD PRIJS…!”
Door Peter op 23 december, 2009 | Reageer
China? Het spijt me, Maar als je kijkt naar het nieuws dat vandaag weer uitgekomen is, sorry hoor, maar daar heb ik totaal geen respect voor:
In China is het proces begonnen tegen de dissident Liu Xiaobo. Hij werkte in 2008 mee aan een petitie waarin wordt gepleit voor meer democratie. Justitie noemt dat een poging het communistische systeem omver te werpen.
Liu kan daarvoor 15 jaar cel krijgen. De zitting in de rechtbank van Peking duurde vandaag nog geen drie uur. De uitspraak komt waarschijnlijk vrijdag.
De 53-jarige Liu Xiaobo is hoogleraar literatuur. Hij heeft al een jarenlange celstraf en huisarrest achter de rug omdat hij in 1989 een van de leiders was van de opstand op het Plein van de Hemelse Vrede.
De Chinese overheid zal toch gauw eens wat moeten doen aan hun beleid!
Het kan dan wel goed zijn voor je portefeuille, maar ik heb het trucje nog niet ontdekt om mijn geweten af te sluiten!
Door HEET MARIJKE op 23 december, 2009 | Reageer
Peter,
Uiteraard helemaal mee eens. Alles kan inderdaad beter maar ivm China leven wij in ‘n paradijs.
Door Peter op 23 december, 2009 | Reageer
Dat is waar, Toch is het jammer dat het over de ruggen moet van mensen die massaal hun rechten niet krijgen. Afgelopen week werdt ook al bekend dat particulieren geen domeinnamen mogen registreren. En dat dit uitsluitend zakelijk mag, mits aangetoond dat het van belang is voor de bedrijfsvoering. Alweer een inperking van de vrijheid in het land.
Door Vincent op 23 december, 2009 | Reageer
Akkoord met Peter en Marijke … FREEDOM is the only happy end …