EEN STATEMENT…

23 december, 2009 | door MHAAGEN |

…van The Master Himself.  Zou het dan toch nog goed komen met het Westen…?

‘Ik verkies het westen boven het oosten’

EEN STATEMENT... foto Bloomberg

De Tijd.  Warren Buffett, de topman van Berkshire Hathaway, heeft aan werknemers van Burlington Northern Santa Fe gezegd dat hij de spoorwegmaatschappij koopt omwille van haar positie in het westen van Amerika. In november telde de superbelegger 30 miljard euro neer voor de overname van de goederenspoormaatschappij. Hij noemde de aankoop toen ‘een weddenschap op de economische toekomst van de VS’.

(tijd/bloomberg) – ‘Ik denk dat het westen het goed gaat doen’, zei Buffett in een gesprek met Matthew Rose, de gedelegeerd bestuurder van de spoorwegmaatschappij. Het interview, waarvan Bloomberg de transcriptie las, verscheen eerst op het intranet van Berkshire vooraleer het verspreid werd. ‘Ik kies eerder voor het westen dan het oosten’, zei de belegger daarin. ‘Ik denk dat ik weet hoe het land zich gaat ontwikkelen’.

Buffett mikt met de overname op een toename van het goederentransport vanuit de Amerikaanse handelspartners in Azië waaronder China, de tweede handelspartner van de VS. Het overschot van de Chinese handel met de VS liep vorig jaar op tot 266 miljard dollar. Volgens waarnemers kan de Chinese export in het eerste kwartaal van 2010 twintig procent oplopen zodra de wereldwijde economie weer aantrekt.

Stem of voeg toe aan:  sn nujij EEN STATEMENT... sn ekudos EEN STATEMENT... sn msnreporter EEN STATEMENT... sn bligg EEN STATEMENT... sn digg EEN STATEMENT... sn su EEN STATEMENT... sn delicious EEN STATEMENT... sn google EEN STATEMENT... sn rss EEN STATEMENT... sn email EEN STATEMENT...

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.