KOOPT U OOK OP INTERNET…?

30 december, 2009 | door MHAAGEN |

Ik wel en zeer veel.  Ik ga haast geen echte winkel meer binnen.  Ik koop in Frankrijk, Engeland, Nederland, Duitsland en de VS.  Zelfs in Iran heb ik een keer iets gekocht ! Ik profiteerde lang van de zwakke dollar en momenteel is de Britse pond interessant om aldaar dingen te kopen.  In De Tijd net een artikel daarover.

Zwakke pond lokt Europeanen naar Britse websites

KOOPT U OOK OP INTERNET...?

De sterke positie van de euro ten opzichte van het pond en seizoenskortingen lokken veel Europeanen naar Britse internetwinkels.

(tijd) – Moneybookers, een Britse verwerker van internetbetalingen, raamt dat 30 procent van de Franse internetkopers gebruik maakt van Britse sites voor hun online aankopen. In Duitsland en Polen gaat het om respectievelijk 29 en 22 procent.

Voor een nieuwe iPod Touch (8GB) betaal je op de Franse site van internetwinkel Amazon momenteel 174,10 euro. Op Amazon.de kost hetzelfde toestel 188,98 euro. Op de Britse Amazon-site betaal je 139 pond (155 euro).

Op 1 januari wordt het kopen op Britse websites iets minder voordelig. De Britse BTW stijgt op die dag van 15 naar 17,5 procent.

Probeert u net als ik zaakjes te doen online ? Of bent u een van die mensen die nog wantrouwig staat hier tegenover ? Wij vernemen het als altijd graag…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij KOOPT U OOK OP INTERNET...? sn ekudos KOOPT U OOK OP INTERNET...? sn msnreporter KOOPT U OOK OP INTERNET...? sn bligg KOOPT U OOK OP INTERNET...? sn digg KOOPT U OOK OP INTERNET...? sn su KOOPT U OOK OP INTERNET...? sn delicious KOOPT U OOK OP INTERNET...? sn google KOOPT U OOK OP INTERNET...? sn rss KOOPT U OOK OP INTERNET...? sn email KOOPT U OOK OP INTERNET...?
  1. 6 Reacties op “KOOPT U OOK OP INTERNET…?”

2. Door Jeroen op 31 december, 2009 | Reageer

In Iran!? Wat heb je daar gekocht, Marc!?

3. Door MHAAGEN op 31 december, 2009 | Reageer

Een pijp (om te roken uiteraard). Ik verzamel ook een beetje speciale pijpen. Rookgerief koop ik gewoonlijk in Duitsland, champagne in Frankrijk, DVD’s en CD’s vaak in Nederland, kleding (soms, opletten voor namaak, je moet weten waar je koopt op het net) in de VS en het VK, noem maar op. Als het even kan kom ik mijn huis er niet voor uit. En u Jeroen…?

4. Door PIETJE PUK op 31 december, 2009 | Reageer

Dan verdikt U waarschijnlijk dankzij Internet ?

5. Door MHAAGEN op 31 december, 2009 | Reageer

Hm ??

6. Door Peter op 31 december, 2009 | Reageer

Ja, ook ik kom bijna nooit meer in fysieke winkels. Het liefst via internet. Laatst nog vanuit Azië een laptop besteld. (ik zat in Azië en bestelde op een Nederlandse site) Ideaal. Toen ik thuis kwam was dat ding keurig bezorgd. Noem het maar op. Alleen levensmiddelen komen gewoon uit de C1000…

7. Door Jeroen op 31 december, 2009 | Reageer

Wat internet betreft, houd ik het vooral op boeken, DVD’s en CD’s. Mijn laatste notebook heb ik ook via internet besteld. Dat scheelde een hoop in de prijs. Zonder tussenhandel kun je dan al gauw meer dan 100 euro besparen.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.