WINNEN…!
1 januari, 2010 | door MHAAGEN |Wat kunt u vandaag winnen, noem het een geef-weg-actie om 1 januari 2010 te vieren op dit Forum (en de trouwe lezers te belonen) ?
Prijs 1 : 3 maanden gratis abonnement op www.haageninvest.com (waarde : 62,25 euro)
Vraag 1 : Aan hoeveel kocht ik KNA op de TSX en aan hoeveel verkocht ik het ?
Prijs 2. Boek(en) over Beurs & Beleggen (door uzelf uit te kiezen tot een waarde van ongeveer 25 euro op www.bol.com, www.proxis.be, www.azur.be of www.amazon.com). Waarde : ongeveer 25 euro.
Vraag 2 : Hoeveel kost een gewoon abonnement op www.beursaccent.nl ?
Prijs 3 : in uw naam zal 50 euro geschonken worden, opgedeeld in 25 euro voor IFAW, de stichting ten voordele van de dieren, en 25 euro voor www.childrenshome.nl, de organisatie die zorgt voor 330 kindjes, meest wees, in Zuid-India (waarde van uw gift voor deze goede doelen : 50 euro)
Vraag 3 : Wanneer publiceerde ik op dit forum een artikel getiteld “Bent u bullish op de Amerikaanse markt…” ?
Prijs 4 : 3 maanden gratis abonnement op www.haageninvest.com (waarde : 62,25 euro)
Vraag 4 : Wanneer publiceerde ik op dit forum een artikel getiteld “Soros over China…” ?
Meedoen dus…!! Wie het snelst reageert op dit artikel met een juist antwoord, wint de desbetreffende prijs. Om vier mensen en niet slechts één persoon blij te maken op deze dag, mag elkeen slechts één van de vier vragen beantwoorden. Zodoende winnen vandaag vier verschillende mensen… Kies uw prijs en win ! Veel succes !
47 Reacties op “WINNEN…!”
Door Zeekameel op 1 januari, 2010 | Reageer
Een gewoon abonnement voor beursaccent kost 2950 Euro
Door Dentich op 1 januari, 2010 | Reageer
Soros over China : 12 november gepubliceerd !
Door J. HOMMELES op 1 januari, 2010 | Reageer
Keystone : CAD 7.80
Door gmuylaert op 1 januari, 2010 | Reageer
24 december : bent u bullish op de Amerikaanse markt.
Correctie :
U kocht Keystone a Cad 4.90 en verkocht aan
Cad 7.90
Door woestijnvis op 1 januari, 2010 | Reageer
Een gewoon abonnement beursaccent kost 649 Euro.
Door Betty Flamuche op 1 januari, 2010 | Reageer
Zeekameel ;
Zoveel geld voor ‘n abonnement ? Ongehoord maar enfin, ik had het kunnen opzoeken en dan had ik het ook geweten ; U bent mij dus gewoon te vlug af.
groeten
Betty
Marc,
Moest ik iets winnen geeft U dan Haageninvest, of misschien liever de tegenwaarde daarvan
maar aan IFAW.
Door woestijnvis op 1 januari, 2010 | Reageer
Ik schenk mijn gewonnen prijs (25 Euro) eveneens aan IFAW. Namens de dieren.
Door gmuylaert op 1 januari, 2010 | Reageer
Nederig en om het jaar op een passende wijze in te zetten gaat mijn gewonnen prijs met veel liefde naar het goede doel.
Door Dentich op 1 januari, 2010 | Reageer
Ik volg het goede voorbeeld van J. Hommeles en schenk het bedrag van mijn gewonnen prijs 62,25 Euro eveneens aan IFAW indien mijn antwoord juist is.
Door Zeekameel op 1 januari, 2010 | Reageer
Hartelijk dank voor jullie bijdrage aan de bedreigde diersoorten.
Door Vincent op 2 januari, 2010 | Reageer
Ik ga voor vraag/prijs 2
!
Hoewel Zeekameel en Woestijnvis hier reeds op geantwoord hebben, denk ik dat ze er allebei “naast” zitten …
Er zijn 2 types abonnement op BeursAccent:
1. De BeursAccent Nieuwsbrief voor Professionals
2. De Insiders BeursAccent Nieuwsbrief
Ik veronderstel dat met “gewoon abonnement” het eerste wordt bedoeld.
Dit kost normaal gezien 495 euro per jaar, maar er is momenteel een “actie” waardoor een abonnement “slechts” 349,00 euro kost voor een heel jaar.
Dat de beste mogen winnen
!
Vincent.
Door Woestijnvis op 2 januari, 2010 | Reageer
Aangezien de prijsvraag niet expliciet duidelijk was, en voor interpretatie vatbaar, claim ik mijn gewonnen prijs, en is deze vervolgens met een gul hart geschonken aan het goede doel.
Namens alle bedreigde diersoorten !
Met een minimum aan “gezond verstand” is het zéér duidelijk wat er bedoeld wordt met vraag 2 …
Door Woestijnvis op 2 januari, 2010 | Reageer
Op 1 januari heeft er “niemand gezond verstand” …
Misschien kan organisator Marc samen met Tom Lassing voor “jury” spelen …
Door Woestijnvis op 3 januari, 2010 | Reageer
Op 1 januari heeft iedereen “beneveld verstand”. Ik beëindig hier dan ook deze discussie “namens de dieren”.
Door MHAAGEN op 3 januari, 2010 | Reageer
Beste mensen,
Allereerst bedankt om mee te spelen in de wedstrijd !
Zeekameel, sorry, u zat fout.
Dentich : proficiat, u zit juist ! De tegenwaarde kan helaas niet weggeschonken worden (ik moet heden ten dagen ook op de kleintjes letten…) dus u ontvangt drie maanden abonnement op Haagen Invest. Hopelijk verdient u daarmee nog meer dan de tegenwaarde van 62,50 euro en die kunt u dan eventueel zelf wegschenken, ja ?
Hommeles : u gaf correct de verkoopprijs aan maar een verkeerde aankoopprijs…
Gmuylaert : correct ! 50 euro zal geschonken worden (25 aan IFAW en 25 aan Childrenshome). Dank uit naam van deze goede doelen !
Woestijnvis : sorry, fout…
Vincent : volledig correct ! U mag een boek over Beurs/Beleggen kiezen tot een waarde van ongeveer 25 euro ! Laat mij de titel maar weten en op welke site ik die kan aankopen (kies liefst uit de sites die ik vermeldde ja ?) Geef me ook je adres dan laat ik het boek direct naar jou sturen.
Samengevat : vragen 2 tem 4 zijn correct beantwoord, proficiat ! Vraag 1…daarop is nog geen correct antwoord gekomen dus : insturen maar !
03/01/2010 xxx-xxxxxxx-xx 25,00 EUR NL58 INGB 0654 7693 46 geregistreerd met als referentie:0901894513049 storting IFAW nav wedstrijd Beursbox Forum
Initieel gewenste uitvoeringsdatum Rekening opdrachtgever Bedrag Rekening begunstigde Status
03/01/2010 xxx-xxxxxxx-xx 25,00 EUR NL31 RABO 0130 1375 10 geregistreerd met als referentie:0901823313056 storting Childrenshome nav wedstrijd Beursbox Forum
Van alle goede voornemens voor het nieuwe jaar schiet er blijkbaar nog bitter weinig over …
Namens de dieren !
Door Dentich op 3 januari, 2010 | Reageer
Aangezien het eigenbelang hier blijkbaar voor gaat op het goede doel, claim ik dan mijn gewonnen prijs.
Het gewonnen drie maanden gratis abonnement op http://www.haageninvest.com (elektronische nieuwsbrief) kan gestuurd worden naar :
cyrieldentich@yahoo.com
De onder voorbehoud eventuele winsten worden dan vervolgens doorgestort naar EEN GOED DOEL, en mogen anderen dit stichtende voorbeeld en initiatief volgen !
Bij nader inzien blijkt de prijsvraag niet expliciet duidelijk gesteld. Onderstaande tekst komt van de website “Beursaccent”
( ) Het grootste voordeel, bestel hier het Abonnement voor drie jaar op de “BeursAccent Nieuwsbrief” 649,00 euro. (normale prijs 795 euro)
De prijsvraag is voor interpretatie en discussie vatbaar, maar er is NIET DUIDELIJK GESTELD dat het antwoord betrekking had op de goedkoopste formule.
Ik behoud dan ook het voorrecht om als 1ste het juiste antwoord te hebben gegeven op de prijsvraag, en schenk mijn gewonnen prijs met een gul gebaar “Namens de Dieren” aan IFAW.
Door vuile mong op 3 januari, 2010 | Reageer
Tja, dit lijkt allemaal op kommaneukerij maar ik vind wel dat als de “winnaar” vraagt om de prijs aan de dieren te schenken dit ook moet gebeuren. Dus in zo’n geval niet optie Childrenshome of Ifaw naar keuze van degene die de prijs uitreikt.
Nu ik ook eens een prijsje heb gewonnen wordt deze gecontesteerd !
Door J.HOMMELES. op 3 januari, 2010 | Reageer
Mong,
Sta me toe maar dat “vuile” laat ik even weg ; we zijn tenslotte nog ‘n beetje in nieuwjaarsstemming toch ? Overigens heb je groot gelijk vwb de prijsverdeling. Zelf heb ik m’n stratierke ook iets extra’s gegeven op oudjaar ; stoofvlees ; daar is ie zot op !
ps
Voor de Nederlanders onder U : ‘n stratierke is ‘n straathondje !
Woestijvis :
You never walk alone !
Door Zeekameel op 3 januari, 2010 | Reageer
Vincent,
Ik citeer uit uw reactie :
Ik veronderstel dat met “gewoon abonnement” het eerste wordt bedoeld.
Dit kost normaal gezien 495 euro per jaar, maar er is momenteel een “actie” waardoor een abonnement “slechts” 349,00 euro kost voor een heel jaar.
Dat de beste mogen winnen
!
Een prijsvraag beantwoorden met “Ik veronderstel” maakt al duidelijk dat dit inderdaad voor interpretatie vatbaar is.
Ik moet collega “bedreigde diersoort woestijnvis” dan ook bijtreden dat zijn antwoord het juiste antwoord is. Om het met de woorden van “Vuile Mong” te zeggen : kommaneukerij om een prijsje te winnen !
J. Hommeles,
In Vlaanderen noemen ze dergelijk hondje “een stratjéé” !
Wat die prijsvragen betreft : dat is alles behalve duidelijk. Hier hangt een mist en een reukje over …
Door gmuylaert op 3 januari, 2010 | Reageer
Blijkbaar ben ik de enige die het antwoord op een vraag heb gegeven die niet voor discussie vatbaar is. Wat kunnen mensen toch moeilijk doen als het erop aan komt om een “prijske” te winnen …
Dentich,
Je hebt gelijk ; statierke is denkelijk de Waalse tegenhanger ? Enfin, ‘t is ‘n lief beestje en het verschil zal ‘m worst wezen !
Door Vincent op 3 januari, 2010 | Reageer
“Gezond verstand” is hier blijkbaar soms ver te zoeken …
Hoe dan ook: ik denk er al enkele maanden aan om het – volgens mij zeer interessante – boek “Back office and beyond” aan te kopen in het kader van mijn functie bij een grootbank.
Na even vergelijken bleek dat dit boek op Amazon.com het goedkoopst te verkrijgen is:
http://www.amazon.com/gp/offer-listing/1901912035/ref=tmm_hrd_used_olp_0?ie=UTF8&condition=used
Deze prijs ligt echter nog steeds (merkelijk) hoger dan 25 EUR. Ik stel dan ook voor om het verschil tussen de werkelijke aankoopprijs en 25 EUR terug te betalen aan Marc.
Laat maar weten of dit OK is voor u, Marc !
P.S. Degenen die denken dat ik niets over heb voor het goede doel hebben er geen gedacht van hoeveel ik – in het “fiscale paradijs” Belgie – elke maand betaal aan belastingen …
Door Zeekameel op 3 januari, 2010 | Reageer
Ik denk dat ik het hier voor bekeken hou. Ik zal mijn heug en meug wel ergens anders gaan zoeken.
Namens alle misnoegde bedreigde diersoorten !
Zeekameel en Woestijnvis : u hoefde vor het juiste antwoord alleen maar in te tikken http://www.beursaccent.nl om net als Vincent aan te treffen :
Wat zijn de kosten van de maandelijkse “BeursAccent Nieuwsbrief”?
2010 AANBIEDING! (Geldig t/m 1 juli 2010)
Het jaarabonnement komt op 495 euro per jaar voor 12 nieuwsbrieven en 12-36 TIPS. Wanneer u echter nu beslist, krijgt 146 euro korting, ofwel betaalt u slechts 349,00 euro voor een heel jaar!
Dit is het “gewone” abonnement want er staat heel duidelijk bij dat er nog een ander, duurder beschikbaar is. Het mag duidelijk zijn dat ik het eerste bedoelde. Sorry, volgende keer beter (er komt àltijd nog een volgende keer…).
De dieren hebben vandaag toch 25 euro ontvangen, de weeskindjes ook, dus wij moeten ook allemaal tevreden zijn. Dentich ontvangt zijn drie maanden abonnement – het eerste nummer zit al in zijn bus – sorry dat hij de tegenwaarde niet kan weggeven; de voorwaarden van de wedstrijd waren nochtans duidelijk, maar ik apprecieer wel zijn gebaar ! Het is de geste die telt hé.
Vincent : ik ga direct achter dat boek aan. Geen probleem dat het bedrag hoger zou zijn, we verrekenen dat wel onder mekaar (want ik moet jou toch ook nog iets ivm mijn website hé).
Al bij al een leuke wedstrijd en een vruchtbare dag – voor een aantal onder ons toch. De anderen : niet getreurd, er valt regelmatig iets op dit forum te winnen, toch ?
Ik volg collega bedreigde diersoort Zeekameel, en hou het hier ook voor bekeken. Voor mij géén gecontesteerde wedstrijden meer die voor interpretatie vatbaar zijn ! Blijkbaar is een prijske winnen belangrijker dan goede voornemens in het nieuwe jaar …
Door Vincent op 3 januari, 2010 | Reageer
Mijn goede voornemens liggen reeds een tijdje vast en daarin komen inderdaad géén woestijnvissen of zeekamelen voor …
Ik denk dat het concept van prijzen en “prijskes” winnen in de toekomst voor verbeteringen vatbaar is. Misschien moet daar toch eens beter over het concept nagedacht worden. Want vroeg of laat komt daar “HOMMELES” van …
Het is wel duidelijk dat hier de Olympische gedachte “deelnemen is belangrijker dan winnen” hoegenaamd niet van toepassing is ! Echt jammer voor de bedreigde diersoorten …
Door J.HOMMELES op 4 januari, 2010 | Reageer
Marc
Vraag 1 : als je de aankoopprijs juist kunt raden kun je ook de lotto winnen ! Je geeft niet eens de data !
Door MHAAGEN op 4 januari, 2010 | Reageer
Hommeles,
Het is nochtans heel simpel maar ik zal een tip geven aan iedereen : ga naar een bepaalde site en u treft het antwoord daar zwart op wit aan…
Succes !
Door J.HOMMELES op 4 januari, 2010 | Reageer
Marc
Ik heb het druk met scheepvaart en laat dat opzoeken graag aan anderen over. Bovendien ben ik echt niet geinteresseerd in MHaagen invest eo andere dure rapporten en, vermits U de tegenwaarde niet uitbetaalt hebben de dieren er ook niets aan. Toch bedankt !
Door J.HOMMELES op 5 januari, 2010 | Reageer
Marc :
Het zou me sterk verbazen maar kocht U KNA
aan Cad 3,21 ??
Door MHAAGEN op 5 januari, 2010 | Reageer
zie http://www.haageninvest.com waarop het antwoord staat…
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik mij vergist heb. Het was een dollar hoger dat ik het aandeel aanbevolen heb, een dollar hoger dan op mijn site aangeduid staat. Ik heb niet alle nummers ooit verschenen bijgehouden (moest veel van mijn computer verwijderen wegens te klein geheugen) en moest dus een schatting doen. Die schatting was er een dollar naast. U ziet : open boeken… Maar wie de moeite doet naar de site te gaan en de vermelde aankoopkoers hier opgeeft, wint toch drie maanden abonnement.
Door J.HOMMELES op 5 januari, 2010 | Reageer
Dus CAD 1.17
Proficiat, u wint drie maanden abonnement ! Verwacht het januari nummer straks in uw bus. Daarmee zijn alle vragen beantwoord en alle prijzen eruit.
Hommeles : ik verstuur naar hommel@… maar het adres wordt geweigerd. Kunt u mij eventueel een ander adres geven via Marc.Haagen@pandora.be ?