NO COMMENT…

12 januari, 2010 | door MHAAGEN |

‘Griekenland knoeide met statistieken’

NO COMMENT... De griekse premier George Papandreou
De Griekse regering heeft de voorbije jaren zijn cijfers over de overheidsschuld en de begroting niet correct weergegeven. Dat staat in een rapport van Eurostat, het statistisch bureau van de Europese Commissie. Die laatste overweegt juridische stappen, zo melden verschillende media (De Tijd).
Stem of voeg toe aan:  sn nujij NO COMMENT... sn ekudos NO COMMENT... sn msnreporter NO COMMENT... sn bligg NO COMMENT... sn digg NO COMMENT... sn su NO COMMENT... sn delicious NO COMMENT... sn google NO COMMENT... sn rss NO COMMENT... sn email NO COMMENT...
  1. 7 Reacties op “NO COMMENT…”

2. Door Vincent Huygen op 12 januari, 2010 | Reageer

Welk land in de EU knoeit er niet met de cijfers. Gaan ze de andere landen ook onderzoeken. Nederland ook slecht staat er in een ander blog? Ik ben benieuwd wat alle in Nederland wonende bloggers hier over denken. Ik geloof dat ik de enige buitenlandse nederlander hier ben. Dus klim in de pen en reageer.
    Vincent in SC, USA

3. Door Jeroen op 13 januari, 2010 | Reageer

Vincent, ik ben er allang van overtuigd dat dit systeem gebaseerd is op drijfzand. Het kan alleen bestaan door exponentiële groei in economie en schulden. M.a.w. mathematisch onmogelijk. De cijfers worden al tijden lang gemanipuleerd en dan niet alleen de inflatiecijfers, maar ook de groeicijfers, de tekorten, de schulden enz. De derivatenmarkt is een paradijs om rotzooi te verbergen, ik denk dat daar biljoenen aan verliezen verstopt zitten. Al met al heb ik er maar 1 woord voor over: Ponzi scheme. Oftewel: piramidespel.

4. Door J.HOMMELES op 13 januari, 2010 | Reageer

Zonet “Europese lessen aan Amerika” van Paul Krugman gelezen in dagblad “De Morgen”. Best wel ‘n opsteker voor de Europese economie !

5. Door Jeroen op 13 januari, 2010 | Reageer

Hommeles, kun je hier wat uit dat artikel citeren? Ik ben benieuwd wat Krugman te vertellen heeft!

6. Door J.HOMMELES op 13 januari, 2010 | Reageer

Jeroen,

Ik zou dat graag doen maar ik lees m’n krant dagelijks in het café hier op de hoek ;-) Het komt er wel op neer dat de Europese fundamenten sterker zijn dan de Amerikaanse.

7. Door Jeroen op 13 januari, 2010 | Reageer

Hommeles,

Interessant, temeer daar Krugman eerder heeft betoogd dat de euro de eerste de beste crisis niet zal overleven. Als Krugman vindt dat Europa het beter heeft gedaan inzake overheidsfinanciën, dan kan ik nog met hem meegaan. Maar wat als straks Griekenland failliet dreigt te gaan? Vallen die om, dan zal dat een enorme schok teweeg brengen. Worden ze gered, dan staan er een rijtje andere landen te trappelen om steun, zoals Spanje, Italië, Portugal en Ierland. Andere economen vinden dan ook dat Europa er juist slechter aan toe is dan Amerika.

We zullen het zien, ik ben benieuwd waar de eerste klap gaat vallen. In Venezuela en Argentinië rommelt het al hevig, dat is dichterbij Amerika ;-) .

8. Door Jeroen op 13 januari, 2010 | Reageer

Griekenland, Japan. Beiden in zeer grote problemen:

http://www.zerohedge.com/article/greek-risk-explodes-327-bps-all-time-high-sovereign-risk-again-front-and-center

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.