MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ…

13 januari, 2010 | door MHAAGEN |

…in de sterke dollar-thesis.  Nu de Belgische KBC weer.  Maar wees gerust : we zijn nog slechts een kleine minderheid dus deze beleggingscase is nog intact !

Staat de koers van de dollar laag genoeg om nu aan te kopen?

Inderdaad! de huidige wisselkoers biedt een interessant instapmoment!

De dollar is vandaag fors ondergewaardeerd ten opzichte van een redelijke langetermijnwaardering van 1,10 à 1,20 USD per EUR. De eurodollarkoers kent een typisch cyclisch verloop. Periodes van sterke depreciatie of onderwaardering en lange periodes van appreciatie of overwaardering wisselen elkaar af. De huidige wisselkoers is dan ook een uniek koopmoment! *

Laat de kans niet liggen en geniet mee van het opwaarts potentieel van de dollar met…

en dan volgt de aanbeveling om een KBC-fonds te kopen dat één op één van die mogelijke appreciatie gaat profiteren.  Ik kan u echter een fonds voorstellen dat twéémaal de beweging volgt, dat dan ook nog is uitgerukt in USdollar (dus nogmaals winst)  en zelfs een turbo die u tot zésmaal laat profiteren.  Belangstelling ? Gewoon hier de vraag stellen…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ... sn ekudos MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ... sn msnreporter MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ... sn bligg MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ... sn digg MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ... sn su MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ... sn delicious MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ... sn google MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ... sn rss MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ... sn email MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ...
  1. 23 Reacties op “MEER EN MEER BRONNEN VALLEN ONS BIJ…”

2. Door Jeroen op 13 januari, 2010 | Reageer

O jee, 100% bulls op de dollar….

3. Door Frank Declerck op 13 januari, 2010 | Reageer

Een “reclamecampagne” van een “bank”?? Nu ben ik overtuigd…

4. Door MHAAGEN op 13 januari, 2010 | Reageer

We mogen nu ook weer niet paranoïde worden en àlles wat “een” bank zegt naar de vuilbak verwijzen, hé. Ondertussen is er een aantal roependen in de woestijn dat zegt : de USD zal fel verstevigen dit jaar. Alexander Green, Booming China, Jim Rogers, ikzelf, nu KBC. Hoevelen zullen nog volgen ? Weet dat om (veel) geld te verdienen op de beurs je tégen de massa (vaak, niet altijd) moet durven ingaan. En soms moet je net mét die massa meegaan. Tja, wie heeft ook gezegd dat het makkelijk ging zijn, beleggen…

5. Door Geert op 13 januari, 2010 | Reageer

De massa is nu bullish aan het worden, dus?

Houdt er rekening mee dat de dollar technisch kan verzwakken en pas over 2 maanden door zal stijgen.

Probeer een omkeer te ontdekken, voordat de massa erover spreekt. Dat is contrair handelen. Vaak duurt het dan nog enkele weken of een maand, maar geeft wel rust om in te stappen.

6. Door W.POT op 13 januari, 2010 | Reageer

Als California crasht, en dat is niet ondenkbaar, gaat dat m.i. meer impact hebben dan ‘n crash van b.v. Griekenland. Ik zou de Usd. willen vergelijken met ‘n typemachine ;-)

7. Door MHAAGEN op 13 januari, 2010 | Reageer

Geert, noemt u drie mensen, een bank en een beleggersservice eigenlijk gericht op China…de massa ? Neen, wij zijn de eenzame roependen in de woestijn. “Probeer een omkeer te ontdekken voordat de massa erover spreekt” zegt u, nou, dat is precies wat wij doen ! Dat is contrair handelen, zoals u zelf zegt…

8. Door MHAAGEN op 13 januari, 2010 | Reageer

De massa boort net de dollar de grond in, wel, wij trachten die daar terug uit te halen. Contrair dus…

9. Door Geert op 13 januari, 2010 | Reageer

Het is meer dat nu enkele goeroes iets roepen de massa ineens ook die mening heeft. Terwijl nog niet zolang geleden diezelfde massa een crash van de $ verwacht. Dat is achter de massa aanlopen.

Ik denk dat de dollar technisch gezien wat kan verzwakken. Het wil niet zeggen dat de dollar nu in 1 stuk door zal stijgen. Dat gaat in verschillende golven en er is een kans dat we de eerste hebben gehad. Er moet een reden zijn voor een verdere stijging en die is nu nog niet in beeld. Maar zoiets kan snel veranderen.

10. Door Jeroen op 13 januari, 2010 | Reageer

Japan binnen 3 a 4 jaar failliet, de V.S. over 10 a 12 jaar:

http://www.fundmymutualfund.com/2010/01/kyle-bass-of-hayman-capital-japan.html

Venezuela heeft hun munt al gedevalueerd, Argentinië zwaar in de problemen en er komt meer aan.

11. Door Frank Declerck op 13 januari, 2010 | Reageer

Marc,

U heeft zeer interessante artikels gepost de laatste dagen, maar geloof mij vrij, deze laatste hoort daar niet in thuis.

Al jaren hanteert KBC de verkeerde slogan:

We hebben het NIET voor U.

12. Door Geert op 13 januari, 2010 | Reageer

Mijn post van 4 november op het forum.
    ————————
    Zelf zou goud nog maximaal enkele weken tot 1 maand kunnen stijgen, voordat de echte daling zal inzetten. Beleggers zijn bang voor de dollar, maar indien ze volgende maand zien dat de dollar stijgt, dan zullen vele mogelijk goud verkopen en cash aanhouden.
    ————————
    Dat is contrair handelen. Uiteindelijk werd de top gezet op 2 december, dus toch binnen die maand.

Daarom geef ik aan kijk naar alles waar andere beleggers niet naar kijken en onderzoek dat. Dat is contrair. Durf een andere mening te hebben, dan de rest. Maar onderbouw die wel en niet tegen de massa ingaan zolang de trend nog steeds intakt is.

Nu ik zoveel lees over een sterke dollar zeg ik, pas op! De dollar zal aansterken, maar niet in 1 keer. Technisch gezien zou die wat kunnen verzwakken.

1,47 / 1,48 is zeker haalbaar, maar ik zou daar niet op durven anticiperen omdat ik het niet zeker weet. Wat ik wel zeker weet is dat de dollar vele zal gaan verbazen. Toen ik dat de eerste keer aangaf geloofde de meeste nog in een crash. Ik geloofde toen in een dollar van 1,30. Maar nu hoor ik niemand meer over de val van de dollar. Maar de dollar zal pas over enkele jaren sterk waarde verliezen.

Op de lange termijn (6 maanden – 1 jaar) zie ik nog steeds een dollar van 1,30. Maar op de korte termijn zou ik toch even afwachten.

Ik kijk meestal naar maanden. 1, 1,5 of 2 maanden.

Dus top 2-dec. kom ik uit op;
    4-jan
    19-jan
    2-febr.

Zoals het er nu naar uitziet, zou 19-jan een bodem kunnen zijn en daarna verder herstel tot 2-febr. Dan een daling tot 2-mrt en dan komt de grote stijging eraan. Ik denk dat over 1,5 maand een zeer goed moment is om long te gaan. Nu moet de dollar eerst richting kiezen. We kunnen omlaag, maar ook omhoog.

Of onder de 1,42 long gaan, of boven 1,47. 1,45 is onzekerheid.

Dus om een positie in te nemen, zou ik even wachten op de richting. Ik denk dat eind febr/begin maart een mooi moment is om long te gaan.

13. Door Jeroen op 13 januari, 2010 | Reageer

Grappig: de CDS van Griekenland schiet vandaag omhoog en toch verliest de dollar op de euro. Ra ra, hoe kan dat!? Gelukkig gaf de site ZeroHedge het antwoord:

http://www.zerohedge.com/article/massive-spike-sp-futures-volume-rallies-market-breaks-dollar-trend

Kortom: het Plunge Protection Team in actie! Een mooi staaltje van marktmanipulatie. En het bewijs dat de markten worden ondersteund en de dollar naar beneden geduwd.

14. Door MHAAGEN op 13 januari, 2010 | Reageer

Jeroen, u blijkt een fervent lezer van ZeroHedge. Heeft u op de voorpagina een stukje gelezen :

Why the Big Trade of 2010 Will Be a 30 Year Treasury Short
    Posted by: madhedgefundtrader
    Post date: 01/13/2010 – 02:04
    Dumping the world’s most overvalued asset. America’s debt service to double. Hey buddy, can you spare $2.5 trillion? Short a few JGB’s while you’re at it. The fourth in a series of seven on The Mad Hedge Fund Trader’s Annual Asset Allocation Review. (TBT), (JGB)

Schrijft zeer lovend over TBT, wat als bij toeval toch wel in mijn portefeuille zit zeker !

15. Door Jeroen op 13 januari, 2010 | Reageer

Marc, dat klopt. ZeroHedge geeft zeer veel interessante informatie. Ik lees bijna alle artikelen daar, elke dag weer. Kijk ook eens naar de frontale aanval die ze daar regelmatig op Goldman Sachs doen. Zeer de moeite waard! En nog onderbouwd met goede argumenten ook.

16. Door Luc lcdnlf op 13 januari, 2010 | Reageer

Mag ik iedereen die op wisselkoersen tussen dollar en euro handelt, een beetje gek verklaren? Neen, natuurlijk bedoel ik dat veel zachter dan dat het overkomt. Misschien verdien je er een mooie cent aan, dat zal ik niet ontkennen en het is jullie van harte gegund.

Anderzijds heeft iedereen de mond vol over wie het eerst in elkaar stuikt, een falend Griekenland of een kwakkelend Californië (om er twee bij naam te noemen) over inflatie veroorzakende overheidstekorten, en het totaal waardeloos worden van de munten.

Is dat niet haast hetzelfde als speculeren welke van de twee de duurste verkocht zal worden, Europese gebakken lucht of Amerikaanse gebakken lucht?

Het product, met of zonder hefboom, kan je gedurende 50 uur per week verhandelen, terwijl de wisselkoers 168 uur per week kan veranderen. Knalt Griekenland de zondag omver, trek je de maandag de champagne open, is het Californië die het zaterdag begeeft, is je weekend voor de knoppen.

In een markt die normaal functioneert, is het al een hele kunst geld aan wisselkoersen te verdienen, laat staan in deze knotsgekke financiële periode.

Is het verstandig om op wisselkoersen in te zetten? En als je dan toch zo nodig moet, waarom dan juist deze munten? Waarom niet, om iets te zeggen, de Canadese of Australische dollar? Dat zou pas contrair denken zijn.

17. Door W.POT op 14 januari, 2010 | Reageer

Canuck Buck of Aud contrair ? Eerder héél klassiek en doordacht. O.a. die twee munten staan sinds ongeveer anderhalf jaar op m’n boodschappenlijst terwijl ik géén enkele Usd noch Euro (buiten wat ik nodig heb als leefgeld) bezit. Ook in Europa zijn trouwens echt nog wel goede munten.

18. Door Geert op 14 januari, 2010 | Reageer

Het inderdaad een groot risico om te speculeren op wisselkoersen, maar ik denk dat sommige munten toch veiliger zijn dan de euro.

Het is meer een veilege vluchthaven om je geld ergens te parkeren. Spreiding zou geen kwaad kunnen, maar vaak blijft het gokken. Munten kunnen erg volatiel bewegen.

De munt van Canada ben ik nu nog wel over te spreken, maar die van Australië zie ik weinig in. Ik denk dat die munt zou kunnen verzwakken op korte termijn.

Maar ik denk dat er veel valt te verdienen met turbo’s en verschillende munten. Zeker de moeite om in de gaten te houden. Ik geloof er niet in dat de dollar of euro dit jaar zal crashen. Indien er een munt gaat, dan is dat mogelijk de pond.

19. Door Vincent Huygen op 14 januari, 2010 | Reageer

Luister even naar deze streaming video van vanmorgen (1/14) understeund door charts van goud, dollar en Dow: http://www.uncommonwisdomdaily.com/wild-swings-dominating-%e2%80%a6-8088
    Vincent in SC, USA

20. Door Jeroen op 14 januari, 2010 | Reageer

Een argument waar weinig tegen valt in te brengen: ‘ga niet tegen een 220-jarige trend in van een dalende dollar’:

http://www.zerohedge.com/article/don%E2%80%99t-bet-against-220-year-trend-dollar

21. Door Vincent Huygen op 14 januari, 2010 | Reageer

Jeroen,
    Wel argument refereer je naar?
    Heb je ooit van Doug Casey (Canadian) en Casey Research gehoord? Google vertelt heel wat en de website is http://www.caseyresearch.com
    I just signed up for Casey’s Gold and Research report voor $39 per jaar (Special offer). Geen geld en ze geven je veel vrije extras.

Groeten uit SC.USA
    Vincent

22. Door JOOP KWAKMAN op 15 januari, 2010 | Reageer

Vincent,

Dat de Canadese Centralebank samen met het gouvernement er wel voor zullen zorgen dat de C$ niet teveel stijgt om hun export ( ongeveer driekwart van het totaal is naar de Usa ) te beschermen vind ik wel iets om in het achterhoofd te houden bij muntspeculatie !

23. Door Vincent Huygen op 15 januari, 2010 | Reageer

FX University Daily van 1/14/2010 heeft de volgende headline:
    “Yes, the Dollar Can Rally in 2010 –
    Here’s Two Different Ways to Profit from the
    Buck’s Reprieve…While It Lasts”

Go to http://www.worldcurrencywatch.com/fx-university-daily

Anybody interested?
    Vincent in Fountain Inn, SC/USA

24. Door Jeroen op 15 januari, 2010 | Reageer

@ Vincent: ik lees Casey’s Research elke dag! Ben het ook grotendeels eens met hun zienswijze.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.