HET HERSTEL ZET DOOR…

21 januari, 2010 | door MHAAGEN |

…volgens Robeco op Morningstar.nl.  Ze zien wel stijgende inflatie en rentes.  Nog een probleem in het bijzonder voor de VS : hoe de overtollige liquiditeit terug uit de markt halen…  Ook Jim Rogers ziet die stijgende inflatie en rentes (en aan zijn mening hecht ik het meest belang) : een bevestiging dus…  Goud lijkt mij het dan toch het best te zullen doen…? Hoe denkt U hier over ? Wij vernemen het graag…

Herstel: nu het moeilijke stuk volgens Robeco

dot clear HET HERSTEL ZET DOOR...

Het jaar 2010 zal volgens Robeco-economen verder herstel geven. De economische groei zal achterblijven bij de trendmatige ontwikkeling.

dot clear HET HERSTEL ZET DOOR... 
Volgens de economen breekt nu een periode aan waarin het herstel wel doorzet, maar met grotere moeite omdat overheden vroeg of laat hun stimuleringsmaatregelen zullen moeten afbouwen. De Federal Reserve zal het rustig aan doen met renteverhogingen, wat de dollar verder onder druk kan zetten. Op termijn zullen zowel korte rentes als kapitaalmarktrentes stijgen als de inflatie stijgt en zorgen over de hoge overheidsschulden toenemen. Bedrijfsobligaties hebben dan ook betere vooruitzichten.

De strategen zijn positief voor emerging markets omdat de winsten daar het sterkst stijgen. Ook hebben Europese beleggingen betere vooruitzichten dan Amerikaanse omdat in Europa het herstel minder sterk leunt op overheidssteun. Voor grondstoffen is het team neutraal, maar voor bedrijven in de grondstofwinning zien ze toch positieve vooruitzichten omdat ze op volle capaciteit draaien en op termijn bij stijgende grondstofprijzen hogere winsten zullen realiseren. Voor vastgoed blijven de marktvorsers terughoudend.

Qua sectoren heeft IT positieve vooruitzichten. De introductie van Windows 7 kan een stimulans zijn terwijl waarderingen laag zijn.

Stem of voeg toe aan:  sn nujij HET HERSTEL ZET DOOR... sn ekudos HET HERSTEL ZET DOOR... sn msnreporter HET HERSTEL ZET DOOR... sn bligg HET HERSTEL ZET DOOR... sn digg HET HERSTEL ZET DOOR... sn su HET HERSTEL ZET DOOR... sn delicious HET HERSTEL ZET DOOR... sn google HET HERSTEL ZET DOOR... sn rss HET HERSTEL ZET DOOR... sn email HET HERSTEL ZET DOOR...
  1. 3 Reacties op “HET HERSTEL ZET DOOR…”

2. Door Jeroen op 22 januari, 2010 | Reageer

Marc, wil je eens aan deze ‘economen’ vragen hoe zij dit rijmen met de problemen in de europese unie, de mega tekorten in de V.S., Japan en het V.K. en hoe zij denken dat een herstel kan plaatsvinden met dit Zwaard van Damocles boven ons hoofd? Ik ben erg benieuwd naar hun antwoorden.

Gisteren zei Cees Maas van ING voor de Nederlandse enquetecommissie die de crisis onderzoekt: ‘niemand zag deze crash aankomen’. Een onvoorstelbare leugen! MEERDEREN hebben er al vanaf 2005 – en Prechter al vanaf 2002! – voor gewaarschuwd. Maar meneer Maas: U LUISTERDE NIET.

3. Door Jeroen op 22 januari, 2010 | Reageer

Nog een reactie Marc: bij elk BULLISH artikel dat je hier plaatst, wil ik graag weten of dat fonds cq. die beleggingsexpert de crash van 2008 zag aankomen. Zo nee, dan weet ik voldoende.

4. Door J.HOMMELES op 22 januari, 2010 | Reageer

Jeroen : ‘n opportune vraag ! Na de crash hebben velen gezegd “zie je nu wel” ;-)

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.