HET IMF WAARSCHUWT…
26 januari, 2010 | door MHAAGEN |…voor de kans op een nieuwe recessie, een double-dip zoals dat in beleggerstermen heet. Dit verschijnsel komt in de praktijk weinig voor maar de kans bestaat inderdaad altijd.
Strauss-Kahn waarschuwt voor nieuwe recessie
| TOKIO (AFN) – Overheden die hun economische stimuleringsmaatregelen te snel terugdraaien lopen de kans een nieuwe recessie te veroorzaken. Dat zei de topman van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), Dominique Strauss-Kahn, maandag.De omvangrijke stimuleringsmaatregelen hebben overheden wereldwijd opgezadeld met aanzienlijke tekorten. Dit jaar zullen zij moeten aangeven hoe ze denken die gaten te kunnen dichten. Strauss-Kahn waarschuwt echter voor teveel haast.
,,We moeten voorzichtig zijn, want het herstel is breekbaar”, aldus Strauss-Kahn. ,,Zolang de vraag van consumenten nog niet sterk genoeg is om de behoefte aan overheidsbeleid te vervangen, moet je niet terugtreden.” |
![]() |
| © ANP Photo |
Ziet u deze kans vandaag als reëel of niet ? Wij vernemen het als altijd graag…

7 Reacties op “HET IMF WAARSCHUWT…”
Door Jeroen op 26 januari, 2010 | Reageer
Er komt geen nieuwe recessie. Dit is een depressie. Die nog lang niet is uitgewoed.
In deze uitzending gisteren op de Nederlandse TV zijn Marc Faber en Jim Rogers onverbiddellijk:
http://player.omroep.nl/?aflID=10598179
Ik ben het helemaal met ze eens.
Door MHAAGEN op 26 januari, 2010 | Reageer
Jeroen, ik heb een goedkope computer zonder geluid, is het teveel gevraagd om een korte samenvatting te geven van wat er precies gezegd wordt in die uitzending ? Je zou mij een groot plezier doen ! Bij voorbaat dank…
Groetjes,
Marc
Door Vincent Huygen op 27 januari, 2010 | Reageer
Jeroen
Ik heb ook net naar VPRO video Tegenlicht: Buigen of barsten geluisterd en gekeken en ondertitels gelezen.
Ik ben het er ook helemaal mee eens, geweldige montage maar het is wel dreigend (threatening) vanwege geweld uitspattingen, tekort aan voedsel, oorlog?.
Ik ben blij dat ik in de laatste vier,vijf jaar een grote groententuin, 3000 ftsq gebouwd heb, want het neemt veel tijd om de slechte grond (red brick clay) vruchtbaar te maken met rabbit-manure (konijnen mest) en bladeren compost. Nu moet er wel aan gaan denken om grote hoge ijzeren omheining er omheen te hebben, anders wordt alles gestolen. Ik heb al een lage houten fence er om heen, want vroeger hadden we daar paarden. We noemen dat hier een horse paddock.
Het doet je er ook aan denken waarin je geld te investeren.
Dividend aandelen zijn uit den boze, want de koopkracht zal enorm dalen en weg zijn de winsten. Het brengt je weer terug naar edel metalen, maar hoe veilig zijn ETFs zoals GLD als het goud in een ander zijn kluis licht. Goud shares dan wel, want zag je in een video op beurs.com dat in zimbambe de spullen alleen verkocht worden als je goud hebt. Ze lieten goud gruis zien. En er zal een enorme vraag naar zijn.
Jeroen, ze noemden ook dat inflatie 8% is en dat 2% een leugen is. Jij bracht dat een tijdje terug naar voren.
Marc stel voor dat iedereen goed naar de video kijkt en dan met recommendaties komt. Kan een interessante discussie worden.
Jeroen, als je meer van deze videos ziet, dan houd ik me aanbevolen. Ik stuur ze door naar andere hollanders en belgen.
Groetjes,
Vincent H uit SC/USA
Door Vincent Huygen op 27 januari, 2010 | Reageer
Jeroen,
Questions Geithner cannot escape.
Ga naar de volgende URL:
http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/2010/01/questions-geithner-cannot-escape.html
“Not only is Bernanke coming under attack, questions keep popping up about treasury secretary Tim Geithner. Please consider The Question Geithner Can’t Escape: Why Pay Off AIG’s Partners?”
Will Geithner be indicted?
Bernanke wordt misschien wel herkozen en moet verslag doen aan Volcker en Geithner wordt de zondebok.
Als ik me goed herinner, de NRC rapporteerde toentertijd dat AIG ook een groot bedrag aan ING betaalde. Voor wat? OOK CDSs (Credit Default Swaps)?
Vincent H van SC/US
Door Jeroen op 27 januari, 2010 | Reageer
Marc, zowel Rogers als Faber zijn ervan overtuigd dat er binnenkort (2010, 2011, 2012) een nog veel hardere crash dan die van 2008 komt. Sociale onrust zal opkomen en de V.S. zal volgens Faber – om de aandacht af te leiden – een oorlog gaan voeren.
Verder zijn beiden er zeker van dat er grote landen failliet zullen gaan.
Door MHAAGEN op 27 januari, 2010 | Reageer
Dat belooft… Bedankt Jeroen.
Door Jeroen op 27 januari, 2010 | Reageer
Vincent,
De dagen van Geithner lijken inderdaad geteld. Hij heeft ook altijd volgehouden dat bijv. Goldman 100% terugbetaling van AIG eiste. Lloyd Blankfein heeft echter verklaard dat ze daar nooit om gevraagd hebben, maar het gewoon kregen.
Hier nog wat interessant materiaal over AIG:
http://www.zerohedge.com/article/darrell-issas-special-report-aig-could-be-end-geithner
http://www.zerohedge.com/article/what-does-senator-bunning-know
Inmiddels heb ik voor een aantal Senatoren respect gekregen, omdat ze tegen de omgekochte rest ingaan. Ron Paul, Bunning en Grayson durven de Fed en de banken tenminste aan te pakken. We hebben meer van dit soort mensen nodig!