LANG LEVE DE SHORTSELLERS…

27 januari, 2010 | door MHAAGEN |

Stem of voeg toe aan:  sn nujij LANG LEVE DE SHORTSELLERS... sn ekudos LANG LEVE DE SHORTSELLERS... sn msnreporter LANG LEVE DE SHORTSELLERS... sn bligg LANG LEVE DE SHORTSELLERS... sn digg LANG LEVE DE SHORTSELLERS... sn su LANG LEVE DE SHORTSELLERS... sn delicious LANG LEVE DE SHORTSELLERS... sn google LANG LEVE DE SHORTSELLERS... sn rss LANG LEVE DE SHORTSELLERS... sn email LANG LEVE DE SHORTSELLERS...
  1. 4 Reacties op “LANG LEVE DE SHORTSELLERS…”

2. Door Jeroen op 27 januari, 2010 | Reageer

Van de week wordt bekend of Bernanke wordt herkozen of niet (zijn termijn loopt op 1 februari af) en ik heb het vermoeden dat de beurzen behoorlijk enthousiast zullen zijn als Ben the moneyprinter een 2e termijn krijgt. Of dat een hoerastemming voor 1 dag – of misschien nog wel minder!? – is, zullen we moeten afwachten.

3. Door Geert op 27 januari, 2010 | Reageer

Timothy Geithner warns of Ben Bernanke fallout

http://www.politico.com/news/stories/0110/31804.html

Inderdaad zou dat weleens voor heftige reacties kunnen gaan zorgen. Maar dat ligt niet aan het nieuws. Dat heeft een hele andere oorzaak. Ik wacht nog even Amerika af en ga dan short, afhankelijk van hoe de beurs opent.

4. Door Jeroen op 27 januari, 2010 | Reageer

Geert, het is weer de bekende truc van Geithner: dreigen en angst zaaien. Het beproefde recept. Ik denk dat Bernanke wordt herkozen, maar dat Geithner er zelf uitvliegt.

5. Door Geert op 27 januari, 2010 | Reageer

Ik denk dat ze beiden mogen blijven. Een stukje van Timothy Geithner zijn cv.

————————————–
    Na zijn studie werkte Geithner drie jaar voor het consultancybureau van Henry Kissinger in Washington, D.C., alvorens in 1988 de overstap te maken naar het ministerie van Financiën als staflid op het onderdepartement Internationale Betrekkingen. Hij werkte hier onder de latere ministers van Financiën Robert Rubin en Lawrence Summers tijdens het presidentschap van Bill Clinton en was onderminister tot 2001, toen George W. Bush het presidentschap overnam. In deze periode was hij actief betrokken bij financiële reddingsoperaties in Mexico, Brazilië en gedurende de Aziatische crisis (1997-1998); hij werd onder meer voor twee jaar uitgezonden naar Tokyo.

Daarna werkte hij twee jaar voor het Internationaal Monetair Fonds als directeur van afdeling voor beleid en toezicht. In 2003 werd hij president van de Federal Reserve Bank of New York. In die functie werd hij tevens vice-voorzitter van het Federal Open Market Committee onder Fed-president Ben Bernanke en diverse adviescommissies. Critici uitten bij zijn benoeming twijfel over zijn relatief jeugdige leeftijd en zijn niet-economische achtergrond; anderen wezen op zijn staat van dienst in crisissituaties[4].

Na het uitbreken van de kreditcrisis vanaf eind 2007 speelde Geithner een grote rol bij reddingsoperaties van diverse banken. In maart 2008 was hij de regisseur van de overname van Bear Stearns door JP Morgan Chase waarvoor de Fed een krediet van $29 miljard verstrekte. Ook was hij nauw betrokken bij de reddingsoperatie van AIG in september, die $85 miljard kostte. Daarentegen werd een bailout-operatie voor Lehman Brothers mede op zijn advies geweigerd, waarop de bank failliet ging[5]. Eind september en oktober was hij eveneens betrokken bij de controverse tussen Citigroup en Wells Fargo over de overname van Wachovia en later de reddingsoperatie voor Citigroup. Waarnemers wijzen erop dat deze betrokkenheid zowel in het voor- als nadeel van Geithner werkt[6]. Geithner wordt beschouwd als non-partisan, een man die met Democraten en Republikeinen overweg kan
    ————————-

Die kerel werkt al zolang mee, die zetten ze niet zomaar aan de kant. Maar goed ik houd dat allemaal niet bij, dus het zou goed kunnen. Ik weet niet wat er allemaal gaande is.

Ik kijk naar zijn biografie of cv en kan daar meer uithalen dan alles wat ze verder over hem zeggen.

Weet jij wie Henry Kissinger en Lawrence Summers zijn?

Werkzaam geweest voor IMF, FED, Ministerie van Financiën.

Maar we zien het wel. Naar mijn mening is de kans groot dat ze beiden blijven zitten.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.