EEN AANWINST VOOR DIT FORUM…

30 januari, 2010 | door MHAAGEN |

…, dat zal de regelmatige bijdrage zijn van Jack Hoogland van o.m. www.jackhoogland.com en www.topaandelen.be .  Elke week geeft hij een beknopt overzicht van wat er roert op nationaal en internationaal beursgebied.  Ik ben al vast fan en benieuwd naar Uw meningen…!

In deze nieuwsbrief
Deze week in StockTradingNieuws
Het kindje van de baas
Meer dan een logische correctie
Olie onder Parijs
Wanneer zal de Euro het begeven?
Waarom tegen de stroom in roeien?

Deze week in StockTradingNieuws
Vlak voor opening van de beurs werd vandaag bekend dat de Amerikaanse economie in het vierde kwartaal van 2009 met maar liefst 5,7% is gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Goed nieuws, al lijkt een deel van deze groei te worden verzoorzaakt door bedrijven die hun voorraden weer aanvullen. Economen verwachten voor 2010 dan ook geen forse groei omdat de werkloosheid enorm hoog is en de consument de hand op de knip houdt.

Gisteren verscheen een splinternieuw “Super Rendement Rapport“. We ontdekten deze maand weer drie superaandelen, waaronder een verbazingwekkend aandeel van een bedrijf dat door de oprichter en grootaandeelhouder met strakke hand zéér goed wordt geleid. Ongelooflijk dat een aandeel van een zo hoge kwaliteit zo goedkoop kan zijn. En wat is het heerlijk dat de beurs een zo inefficiënte en manisch depressieve markt is, want anders zouden we dit soort parels onmogelijk kunnen vinden! Meer hierover verderop in deze nieuwsbrief.

————————————————————————————-
Beleggen in die landen die in de 21e eeuw de dienst zullen uitmaken?
Klik hier voor meer info
————————————————————————————-

Enkele dagen eerder liet de Federal Reserve de rente onveranderd op tussen de 0% en 0,25%. Saillant detail was dit keer dat voor het eerst sinds lange tijd de stemming niet unaniem was. Voorzitter Thomas Hoenig van de Kansas City Fed was van mening dat de economische situatie voldoende was veranderd en dat het niet langer nodig is om de rente zodanig laag te houden.

In de Eurozone is de werkloosheid nog wat verder opgelopen. Officieel is nu 10% van de Europese beroepsbevolking werkloos. In Spanje zien we wat dit betreft het grootste sociale drama, want daar zitten maar liefst 45% van de jongeren zonder werk. Het lijkt erop dat daar een verloren generatie aan het ontstaan is. Goed nieuws was afgelopen dan weer dat het aantal industriële order in november met 2,7% blijkt te zijn toegenomen, terwijl inflatie op 1% wordt geschat.

Deze week is Griekenland weer volop in het nieuws. Geruchten dat de Grieken Goldman Sachs hebben ingeschakeld om te zien of China misschien geïnteresseerd zou zijn om Griekse staatsobligaties te kopen. Daarnaast geruchten dat de overige EU-landen eventueel te hulp zouden schieten, en daarna weer het ontkrachten van die geruchten. Door de lagere rating van Griekenland moeten ze nu ongeveer 7% rente betalen op 10-jarige staatsobligaties. Door geld aan te trekken kunnen ze wat tijd kopen, maar uiteindelijk gaat het van kwaad naar erger.

————————————————————————-——————————-
Wat als straks toch een forse beursdaling komt?
Wilt u precies weten hoe we met WoensdagTrader-Trend te werk gaan?
Hoe u kunt profiteren van zowel een stijgende als een dalende beurs?
Wilt u begrijpen waarom we hiermee gemiddeld 65% per jaar verdienen?
Vraagt u dan snel hier het gratis rapport aan , waarin we u dat uitgebreid vertellen.

———————————————————————————————————

In Portugal zijn er soortgelijke problemen. Minister van Financiën Fernando Teixeira dos Santos is boos op Moody’s omdat het naar zijn mening de schuld van Moody’s is dat de rente op Portugese staatsobligaties nu ook aan het stijgen is. Portugal heeft een begrotingstekort van 9% en wil dat dit jaar terugbrengen naar 8% en in 2013 weer onder de 3%. Gewoon vrolijk nog een aantal jaartjes meer geld uitgeven dan er binnenkomt en dan raar opkijken als iemand daar een kanttekening bij maakt. Een Zuid-Europese ziekte, maar (hoewel in mindere mate) ook een West-Europese.

Het kindje van de baas
Gisteren is weer een splinternieuw “Super Rendement Rapport” verschenen. Om onze aandelen te selecteren hanteren we strakke criteria, want we willen nu eenmaal alleen écht goedkope aandelen van sterk presterende bedrijven die er financieel ook nog eens zeer sterk voor staan. Dat is nogal een eisenpakket! We kijken bij aandelen die aan deze ontzettend strenge criteria voldoen altijd ook stiekum even hoe het staat met “inside ownership”.

Oprichter = directeur = grootste aandeelhouder
Deze maand vonden we onder meer een aandeel van een bedrijf dat wordt geleid door de oprichter die tegelijk ook de grootste aandeelhouder is. Beter kan je het als aandeelhouder niet hebben, want het bedrijf is zijn eigen kindje. Aan de ijzersterke financiële positie kan je ook zien dat deze baas niet zomaar geld over de balk smijt. Het is ongelofelijk dat je zo een fantastisch aandeel voor slechts zeven keer de winst kunt aankopen. Vooral ook als je weet dat ieder jaar forse winstgroei wordt gerealiseerd.

Wat kan je als belegger nog meer te wensen hebben?
Wij hebben een koersdoel berekend dat 300% hoger ligt dan de huidige koers. Maar eigenlijk weten we nu al dat we het aandeel langer gaan vast houden omdat wij denken dat er daarna nóg vele honderden procenten te rapen zijn. Het kindje van de baas, conservatief met geld, innovatief met producten en agressief in winstgroei. Wat kan je als belegger nog meer te wensen hebben? Wij prijzen ons in ieder geval gelukkig!

Profiteer van deze unieke kans en bestel snel het  splinternieuwe “Super Rendement Rapport“.

Meer dan een logische correctie
Vorige week schreef ik in deze nieuwsbrief nog over een logische correctie. Later op diezelfde dag werd het al iets meer dan een logische correctie. Gisteren lijkt de Nasdaq door de steun op 2200 te zijn gezakt, waardoor het al veel meer lijkt dan een logische correctie. Lijkt, want we moeten nu eenmaal altijd de mogelijkheid open houden dat het signaal straks vals zal blijken te zijn.

Ik weet niet hoe het met u is, maar ik merk het steeds meer in de nieuwsberichten dat er een bepaalde onrust aan het ontstaan is. Problemen met Portugal en Griekenland, een negatief rapport van Standard & Poor’s over het Britse banksysteem (al zeggen ze nu dat het een oud rapport is) en groeiende tekenen van onrust en ontevredenheid in de VS. Het begint allemaal wat onbehaaglijk aan te voelen.

In ieder geval hebben we de middellange trend nu als dalend aangemerkt, terwijl de korte trend deze week uiteraard dalend is gebleven. Als ik naar de koersgrafieken kijk, dan zie ik vooral bij de Dow-Jones en de Nasdaq-100 (dus bij de grootste aandelen) een forse negatieve divergentie tussen de beweging van enerzijds de koers en anderzijds de indicatoren die de geldstromen aangeven. Ofwel, die indicatoren zijn afgelopen weken harder gedaald dan de koersen. Ook uit het oogpunt van technische analyse geen goed teken voor de korte termijn.

De eerstvolgende steun vinden we voor de Nasdaq nu op 2050.
Weerstand vinden we nu op 2320 waar nog geen twee weken geleden een top werd neergezet.

Situatie per donderdag 28 januari 2010:

Middellange Trend Dalend
Korte Trend Dalend

Duur middellange trend: weken tot maanden
Duur korte trend: dagen tot weken

Olie onder Parijs
(door Tom Lassing)

Het is één van de meest onwaarschijnlijke plekken om olie te vinden, maar één van de bestaande Insider BeursAccent posities is in een bedrijf dat al haar andere bezittingen verkocht heeft en nu haar hele strategie zet op het boven de grond halen van een enorme sloot olie die onder de hoofdstad van Frankrijk te vinden is.
Wat namelijk blijkt, is dat de olie die tot voor kort onbereikbaar was vanwege de rotsensoort onder Parijs, nu met nieuwe technieken wel rendabel gewonnen kan worden.
Dat had tot voor kort niemand voor mogelijk gehouden. Het snelle handelen van de directie van dit bedrijf heeft ervoor gezorgd dat die olievoorraad onder Parijs vrijwel alleen aan hen toekomt. En aan ons natuurlijk, want ik zelf én de BeursAccent Insider abonnees zijn aandeelhouder en dus mede-eigenaar.
Een prachtige kans. Neem nu ook een abonnement op de BeursAccent Insider service en profiteer mee!

Even een opmerking van Jack:
De BeursAccent Insider service is misschien wel de beste service die in de Benelux te vinden is, maar is wel duur en dus alleen geschikt voor de grotere belegger. Op dit moment krijgt u echter een tweejarig abonnement voor de prijs van slechts één jaar.

Wanneer zal de Euro het begeven?
Wij ontvangen redelijk wat mails van beleggers met vragen over valutarisico. Het is goed dat mensen zich hier vragen over stellen, maar het gekke is dat iedereen er automatisch vanuit gaat dat je geen valutarisico loopt als je al je geld in Euro’s aanhoudt.

Of je met je eigen valuta ook risico loopt, moet u maar eens vragen aan de gemiddelde Zimbabwaan of aan een Zuid-Amerikaan die zich de jaren 80 nog herinnert. Die mensen weten hoe het voelt als je eigen valuta minder waard wordt, simpelweg omdat zij hebben meegemaakt dat hun salaris gelijk bleef terwijl de kosten voor levensonderhoud de pan uitrezen.

——————————————————————————————————–
Wilt u niet wéér slachtoffer worden als de beurs straks onverhoopt in sneltreinvaart richting het zuiden gaat? Dan wordt het hoog tijd voor het “Super Optie Rapport“. Eenvoudig en levenslang uw portefeuille op tijd afdekken.
En dat voor een absolute vriendenprijs!

——————————————————————————————————–

Wij Europeanen hebben altijd een soort ingebakken gevoel dat dit bij ons in Europa niet zal gebeuren. Dat het bij ons wel los zal lopen. Ik ben daar niet zo zeker van. Ten eerste heeft de geschiedenis duidelijk bewezen dat hyperinflatie en zwakke valuta niet alleen voorkomen in Zuid-Amerikaanse of Afrikaanse landen, maar ook in Europa. Dat we dit toevallig de afgelopen decennia niet hebben meegemaakt, betekent niet automatisch dat dit altijd zo zal blijven.

PIIGS
De afgelopen jaren zagen we in de pers vaak de afkorting BRIC-landen voorbij komen. Deze afkorting wordt gebruikt voor de opkomende economieën Brazilië, Rusland, India en China. Sinds kort heeft de pers een nieuwe afkorting verzonnen. De PIIGS-landen. Deze afkorting wordt gebruikt voor de zorgenkindjes in de Eurozone, namelijk Portugal, Ierland, Italië, Griekenland en Spanje. Allemaal lid van de Euro en bij al deze landen zou hun eigen munt al lang fors zijn gekelderd als er geen Euro zou bestaan.

Natuurlijk is de Griekse economie slechts klein, de Portugese ook, de Italiaanse is ook niet echt groot, de Spaanse ook niet en de Ierse al helemaal niet. Maar als we ze bij elkaar nemen, dan hebben we een fors deel van de Eurozone dat zwaar in financiële problemen zit. De Grieken hebben de boel stelselmatig bedonderd, terwijl de Italiaanse boekhouding ook niet als erg betrouwbaar mag worden bestempeld.

Hoe lang nog?
Er zit een enorme systeemfout in de Euro. 16 landen hebben gezamenlijk één munt, maar ieder land mag voor zichzelf bepalen hoe zwaar ze zichzelf in de nesten werken. Er zijn regels opgesteld die niet worden nageleefd en waarbij niet naleving ook geen enkel gevolg heeft. Het is een recept dat gedoemd is om te mislukken.
Ik vraag me dan ook niet af of de Euro zal blijven bestaan, maar eerder hoe lang de Euro nog zal blijven bestaan. Ik zou zeer verbaasd zijn als we over 10 jaar nog euro’s in onze zakken hebben zitten.

Alvast wat Aussies gekocht
Intussen heb ik gekozen voor wat valutaspreiding. Ik heb alvast wat Australische dollars gekocht. Die economie staat er een stuk beter voor én je krijgt er nog ruim 3% rente op. Intussen blijf ik mijn ogen open houden om te zien of er nog andere valuta zijn waarin ik een deel van mijn geld wil aanhouden.

Even een tip:
Op www.stocktradingnieuws.com vindt u in de categorie valutarisico meerdere artikelen die uw kijk op valutarisico compleet zullen veranderen.

Waarom tegen de stroom in roeien?
Met WoensdagTrader-Trend spelen we sinds afgelopen woensdag in op dalende koersen. Gaat de beurs een verdere daling tegemoet, dan gaan we daar fors van profiteren. Besluit de beurs onverhoopt toch om weer de stijgende lijn in te zetten, dan passen we ons daaraan net zo snel weer aan. Als WoensdagTrader-Trend abonnee bent u vooral niet eigenwijs en belegt u met de algemene beurstrend mee. Want waarom zou je tegen de stroom op roeien als je daarmee niet vooruit komt, maar wel pijn in je armen krijgt?

Bent u het type belegger dat het ook verstandig vindt om vooral met de beurstrend mee te beleggen? Dat ook in een dalende beurs een positief rendement wil behalen? Meldt u dan snel aan voor een abonnement op deze unieke strategie.

Een goed weekend toegewenst!
Jack Hoogland

Stem of voeg toe aan:  sn nujij EEN AANWINST VOOR DIT FORUM... sn ekudos EEN AANWINST VOOR DIT FORUM... sn msnreporter EEN AANWINST VOOR DIT FORUM... sn bligg EEN AANWINST VOOR DIT FORUM... sn digg EEN AANWINST VOOR DIT FORUM... sn su EEN AANWINST VOOR DIT FORUM... sn delicious EEN AANWINST VOOR DIT FORUM... sn google EEN AANWINST VOOR DIT FORUM... sn rss EEN AANWINST VOOR DIT FORUM... sn email EEN AANWINST VOOR DIT FORUM...
  1. 12 Reacties op “EEN AANWINST VOOR DIT FORUM…”

2. Door Jeroen op 31 januari, 2010 | Reageer

Welkom, Jack! Je visie over de euro deel ik helemaal, andere valuta kopen is een goed advies. Heb je nog andere tips behalve de Australische dollar? M.i. zijn stabiele landen met grondstoffen de moeite waard, dus bijv.

* Noorse kroon
    * Canadese dollar

3. Door J.HOMMELES op 31 januari, 2010 | Reageer

Jeroen,

Zie ook mijn mails van lang geleden over de Noorse Kroon en de Canuck Buck ;-)

4. Door Jeroen op 31 januari, 2010 | Reageer

Hommeles, fris mijn geheugen nog even op: waar kan ik deze mails vinden?

5. Door J.HOMMELES op 31 januari, 2010 | Reageer

Jeroen,

Ik heb lang geleden al verteld dat ik me, muv m’n leefgeld, helemaal niet meer bemoei met Euro’s. Ook dat ik me meer toelegde op genoemde munten die m.i. aanraders zijn. De beste m.i. en in chronologische volgorde : Noorse Kroon, Zwitserse Frank, Canadese Dollar , Australische Dollar. De Singapore en Hongkong Dollar kun je daar ergerns tussen zetten. Dus ja, Europa boven maar niet de Euro ! Canada zal waarschijnlijk ook nog af te rekenen krijgen met ‘n huizencrisis en de Australische Dollar toont al wat tekenen van terugval. Dus het blijft oppassen geblazen maar Euro en Usd zijn voor mij géén optie!

6. Door MHAAGEN op 31 januari, 2010 | Reageer

Jeroen, Jack zal geen vragen kunnen beantwoorden : ik ontvang zijn wekelijkse bulletin en post het hier. U kunt natuurlijk voor meer info altijd naar zijn websites gaan…

7. Door Jeroen op 31 januari, 2010 | Reageer

Hommeles, inderdaad maak ik me wel wat zorgen om de huizenmarkt in Canada en ook Australië heeft de nodige problemen (en erg veel schulden). Ze zijn ook erg afhankelijk van China. Verder lees ik her en der dat de Zwitserse centrale bank de Frank met gerichte acties aan het devalueren is, al zijn ze natuurlijk kansloos als de hele wereld veiligheid zoekt en o.a. de Frank opzoekt. Aan de andere kant word ik wel nerveus van de Zwitsers banken, want die hebben een zeer hoge hefboom en zitten zwaar in de penarie. Dat wordt er niet beter op als oost europa gaat wegzakken.

Al met al is het anno 2010 zeer lastig om een veilige haven te vinden. Wat de U.S. dollar betreft deel ik je mening niet: t.o.v. de euro gaat de dollar stijgen en als er echt paniek uitbreekt, gaat iedereen in U.S. dollars zitten.

8. Door J.HOMMELES op 31 januari, 2010 | Reageer

Jeroen,

Maar ik ben niet “iedereen” hé ;-) En ja, Canada is voor het grootste gedeelte van z’n export afhankelijk van Amerika dus gemakkelijk is de materie zeker niet. Daarom heb ik ook begrip voor Zjuul’s standpunt ivm het vermaledijde spaarboekje ; bijna géén intrest maar ook géén hoodfdpijn maar ook no pain no gain.

9. Door J.HOMMELES op 31 januari, 2010 | Reageer

Jeroen,

Men zou dus kunnen besluiten dat de Noorse Kroon zo ongeveer de enigste munt is waarover je weinig of niets negatiefs leest. Maar, toegegeven, je leest daar ook maar zelden iets over. Zelf houd ik in ieder geval rekening met die munt en laat de Usd voor wat ie m.i. is.

10. Door Dentich op 31 januari, 2010 | Reageer

Gelukkig werd er na de titel van deze post drie puntjes geplaatst. Zo kan iedereen dit voor zichzelf invullen …

11. Door Luc lcdnlf op 31 januari, 2010 | Reageer

In verband met euro’s en dollars zit iedereen te kappen op Griekenland. Ik denk dat wij mogen aannemen dat dit terecht is. Iedereen lijkt te vergeten dat Californië in een even penibele situatie zit, maar de achtste economie ter wereld is.

Als Hommeles zegt dat hij zowel euro’s als dollars mijdt als de pest, heeft hij, volgens mij, nog gelijk ook.

12. Door Jeroen op 31 januari, 2010 | Reageer

Luc, dat is zeker waar, ook California zit diep in de ellende en er zijn nog zeker 9 andere staten waar dat voor geldt. Behalve een race om valuta devaluatie lijkt het er ook op dat er een race is ‘in welk deel van de wereld gaat de eerste debt default spelen’. California is een goede kandidaat in de V.S., Griekenland in europa, maar vlak ook Dubai niet uit, die komen in februari/maart ook weer in beeld.

1. 1 Trackback(s)

2. 1 februari, 2010: Tweets die vermelden EEN AANWINST VOOR DIT FORUM… | Beursbox Forum -- Topsy.com

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.