DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN…!

10 februari, 2010 | door MHAAGEN |

Bernanke heeft een plan om het stimulus-geld terug uit de markt te halen; deze lente gaan ze met een proef van start.  Nou breekt mijn klomp ! Worden ze ineens intelligent daar in Washington ? Maar…de markten gaan dit niet goed opnemen, Ben…  Ze gaan zeggen : wij hebben méér geld nodig, niet minder; of ze gaan zeggen : oh dus de economie is terug sterker, dus moeten we vrezen voor renteverhogingen ? Hoe denkt U hier over ? Wij vernemen het graag…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN...! sn ekudos DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN...! sn msnreporter DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN...! sn bligg DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN...! sn digg DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN...! sn su DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN...! sn delicious DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN...! sn google DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN...! sn rss DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN...! sn email DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN...!
  1. 8 Reacties op “DE MARKTEN GAAN DIT NIET GRAAG HOREN, BEN…!”

2. Door Geert op 10 februari, 2010 | Reageer

Dat hadden ze vorig jaar al aangegeven te gaan doen. Dus eigenlijk is het al zeer oud nieuws. Dat we nu kunnen dalen heeft een hele andere reden dan het nieuws. Nieuws is onbelangrijk en achter de feiten aan lopen.

3. Door Vincent Huygen op 11 februari, 2010 | Reageer

Jullie (de dollar kopers) willen dit waarschijnlijk ook niet graag horen
    New Report van Money Morning: How the Looming “Debt Bomb” Will Crush the Dollar.
    Click: http://www.moneymorning.com/publishersseries/DebtBomb_PSDEB02101.pdf

Vincent Huygen van SC/US

4. Door MHAAGEN op 11 februari, 2010 | Reageer

Ik lees Money Morning ook, Vincent. Op de langere termijn zal de dollar inderdaad vallen, maar op de korte termijn gaan we omhoog. Ik (wij) zitten in de dollar voor de korte termijn.

5. Door Jeroen op 11 februari, 2010 | Reageer

Vincent, een ‘debt implosie’ is per definitie enorm deflatoir, hetgeen zal leiden tot een sterkere dollar i.v.m. geld tekorten. De Fed zal worden verrast door dit fenomeen, omdat ze het niet verwacht. Daarna gaan de centrale banken in paniek de geldmachine in de turbostand zetten en pas dan krijgen we te maken met de vernietiging van de valuta.

Mijn verwachting is dus eerst deflatie, daarna massieve inflatie.

6. Door MHAAGEN op 11 februari, 2010 | Reageer

Ik ga volledig akkoord met Jeroen !

7. Door Geert op 11 februari, 2010 | Reageer

Het is niet zo dat beleggers dollars willen hebben, maar ze kunnen niet anders.

Er zijn namelijk dollars nodig om grondstoffen te kopen en voornamelijk om schulden te betalen. Daarom stijgt de dollar nu, of beter gezegd de rest verzwakt. Zolang er schulden betaalt moeten worden, kan de dollar aansterken.

Eerst deflatie en daarna stagflatie.

8. Door Jeroen op 11 februari, 2010 | Reageer

Dat is zeker niet de enige reden. Veel hedgefunds zitten short op de euro en long op de dollar. Dat helpt ook een handje mee. En de overgrote meerderheid die short zit op de dollar (carry trade) kan ook wel eens gedwongen worden om die shortpositie te sluiten als de dollar verder blijft stijgen. Tel daarbij op de Europese problemen (die m.i. nog gaan toenemen) en het is duidelijk dat de dollar wordt geprefereerd boven de euro.

9. Door Geert op 11 februari, 2010 | Reageer

Carry trade is ook een schuld. Er staat nu zoveel schuld uit, dat er veel vraag is naar dollars. De schulden moeten wel betaalt worden.

De bank leent elke dollar 10x uit. Dat gaan ze nu rechttrekken.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.