DEZE IS VOOR JEROEN…

12 februari, 2010 | door MHAAGEN |

…en alle medestanders in het deflatie-verhaal.  De tekst die ik op Belegger.nl zopas las, spreekt voor zichzelf :

Export is de enige motor van groei

VRIJDAG 12 FEBRUARI 2010, 10:48   |  640 keer gelezen

DEN HAAG (AFN) – Het herstel van de Nederlandse economie is volledig afhankelijk van de export. De consument en het bedrijfsleven laten het voorlopig afweten. Dat zei hoofdeconoom Michiel Vergeer van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag bij de presentatie van de economische cijfers over het afgelopen jaar.

,,Zonder de export zouden we nog steeds krimpen”, aldus Vergeer. ,,Consumenten stellen grote bestedingen nog altijd uit en de investeringen van bedrijven ontwikkelen zich buitengewoon beroerd.”

Lees allemaal die laatste zin nog maar eens een keer; een teken aan de wand…!

Stem of voeg toe aan:  sn nujij DEZE IS VOOR JEROEN... sn ekudos DEZE IS VOOR JEROEN... sn msnreporter DEZE IS VOOR JEROEN... sn bligg DEZE IS VOOR JEROEN... sn digg DEZE IS VOOR JEROEN... sn su DEZE IS VOOR JEROEN... sn delicious DEZE IS VOOR JEROEN... sn google DEZE IS VOOR JEROEN... sn rss DEZE IS VOOR JEROEN... sn email DEZE IS VOOR JEROEN...
  1. 2 Reacties op “DEZE IS VOOR JEROEN…”

2. Door Jeroen op 12 februari, 2010 | Reageer

Ondanks de enorme overheidsstimuli liep de economische groei in Europa in Q4 van 2009 alweer terug. Beter kan het niet worden getoond. Een simpele conclusie: de consument en het bedrijfsleven houden de hand op de knip, lossen schulden af en weigeren om meer schuld op zich te nemen. De overheden zitten aan hun taks, dus het leeglopen van de kredietbubble kan beginnen.

3. Door Vincent Huygen op 12 februari, 2010 | Reageer

Ik heb ditzelfde ook al eerder gepost. Helicopter Ben moet ook de dollar laag houden, speciaal omdat zijn baas Obama beloofd heeft om de export te verdubbelen. Het wordt dus een currency verlagings wedloop tussen de dollar en de euro en een paar anderen. Kijken wie het wint. Ik denk gelijk spel en dan wed ik toch liever op goud zoals ook iemand ander hier heel slim postte. Bovendien ik heb nog genoeg dollars al en de euro kort gaan dat zie ik niet zitten. Ik sta nog zelfs een klein beetje lang voor de dollar (omlaag). Wie wil nog wat dollars voor goud omwisselen. Jammer dat jullie zo weg zitten.
    Hoor graag Jeroens en anderen’s commentaar
    Vincent Huygen uit SC/US

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.