18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING…!

14 februari, 2010 | door MHAAGEN |

…in 2009 – dat kan geen toeval meer zijn.  En dat met Chinese aandelen; waren we te vlug met het roepen over een naderende correctie ? Want van de kant van de kenners, Booming China, nog geen woord over komend onheil in China, wel in de VS…  Zelf blijf ik zeer sceptisch, dat moet ik er wel bijvertellen; sterker nog : ik short momenteel Chinese aandelen…

18 keer koersverdubbeling in 2009!

De Chinese economie groeit razendsnel dankzij de overgang van centraal geleid systeem naar een vrijere markteconomie. Booming China helpt beleggers om de kansen te vinden die door deze verandering ontstaan. De Chinese mevrouw erachter heeft een up-listing strategie ontwikkeld, waarmee haar abonnees in 2009 veel geld verdiend hebben. Wilt u meer weten?

Check it out : http://www.boomingchina.nl/?C=2009-09-0032

Stem of voeg toe aan:  sn nujij 18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING...! sn ekudos 18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING...! sn msnreporter 18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING...! sn bligg 18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING...! sn digg 18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING...! sn su 18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING...! sn delicious 18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING...! sn google 18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING...! sn rss 18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING...! sn email 18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING...!
  1. 3 Reacties op “18 KEER EEN KOERSVERDUBBELING…!”

2. Door Vincent Huygen op 14 februari, 2010 | Reageer

Ik las een bloomberg report van 12 februari met de titel: “Beijing Seen Vacant for 50% as Chanos Predicts Crash”.
    Om dit interessante report te lezen click:
    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601109&sid=a6i2PSZD.Jr4&pos=11

Ik heb zo’n situatie ook eens aan den lijve meegemaakt in Kuala Lumpur, Malaysia, waar ik een holding company director was voor 25 verschillende companies. Wij moesten ook zo nodig een groot 27 verdiepingen kantoor-gebouw opzetten, want commercical real estate zaten we nog niet in, maar daar was veel geld in te verdienen. Het strategic plan zag er prachtig uit, want het was gebazeerd op huidige verhuurprijzen toen. In de directeur vergadering stemde ik tegen, maar ik verloor volkomen. Als dank werd het project in mijn schoot geworpen om de constructie te overzien en het project te runnen. Everybody (other large companies)jumped on de band-wagon en hoge gebouwen schoten als paddestoelen de grond uit. Veel chinezen natuurlijk weer, die redeneerden: “Als wij het deden, dan moest het wel goed zitten” .De huren donderden omlaag naar 25% van de strategic plan cijfers en het project werd toen ..so-and-so.. folleys genoemd. Het duurde jaren voordat het weer bijtrok maar ik hoorde later dat het gebouw met millioen verlies van de hand werd gedaan.
    Ik zat al in Amerika. Slapenloze nachten heeft het me gekost.
    Hetzelfde geldt nu voor Beijing en andere grote steden. Lees Bloomberg er maar op na.

Dit is mijn bijdrage weer voor vandaag. Marc, je gebruikt dus de inverse of FXI, maar welke?

Ik heb al wat andere vragen eerder gesteld, maar jammer dat er weinig antwoord komt.

Groetjes van
    Vincent Huygen

3. Door Yvonne Goessens op 11 maart, 2010 | Reageer

Hallo Vincent,
    Je lijkt mij iemand die aardig kijk heeft op wat er op de beurs gebeurd. Ik heb jaren geleden, op goed geluk, wat beleggingen gedaan. De ene keer ging dat goed en de andere keer verloor ik. Ik ben er dus niet echt rijk van geworden, maar denk toch dat ik het over het algemeen niet slecht gedaan heb. Sinds een jaar ben ik werkeloos en heb weer tijd om me er weer een beetje in te verdiepen. Waar zou ik op dit moment het beste in kunnen beleggen naar jouw idee ?
    Groet,
    Yvonne Goessens

4. Door j. hommeles op 11 maart, 2010 | Reageer

In afwachting van Vincent’s antwoord : beleggen in drinkwater is goed ! ;-)

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.