U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.
-
Meest recente berichten
Categorieën
- Aandelen beleggen (142)
- aardolie (13)
- AEX (26)
- Afrika (9)
- Azië (8)
- Bedrog en fraude (68)
- BEL20 (8)
- Belastingen (10)
- Beleggen algemeen (463)
- Beurs algemeen (187)
- Beurscommentaar (316)
- Bio tech (11)
- Boeken (98)
- china (219)
- Dollar (33)
- Economie algemeen (184)
- Ecuador (1)
- Energie (81)
- Euroland (432)
- banken (32)
- Zwitserland (1)
- Events (13)
- Forum afspraken (3)
- Future beleggen (3)
- Geldsysteem (42)
- goud (603)
- Gratis (34)
- groeilanden (34)
- Grondstoffen (254)
- Agricultuur (4)
- uranium (4)
- zeldzame aardmetalen (1)
- humor (29)
- ijsland (5)
- india (12)
- Interviews (22)
- Japan (26)
- Lezingen/Presentaties (54)
- Maatschappelijk (316)
- Midden-Oosten (30)
- Nieuwe Technologieën (12)
- Nieuws (400)
- Obligaties (36)
- Ondernemen (60)
- Onroerend Goed (34)
- Oost Europa (2)
- Optie beleggen (29)
- Overig (10)
- Pennystocks (49)
- Politiek (4)
- Rapporten (64)
- Speculeren (9)
- TA analyse (37)
- Technologie (1)
- Turbo/Speeder (3)
- Uncategorized (107)
- USMarkets (639)
- Value beleggen (47)
- Video's (60)
- Water (10)
- Wedstrijden (39)
- zilver (249)
Links
Login
Registreren | Wachtwoord vergeten?Tags
Recente reacties
- Royaal op DE DOEMDENKERS…
- Gert op BERNANKE EN DE EDELMETALEN…
- Jeroen op DE DOEMDENKERS…
- Jeroen op DE DOEMDENKERS…
- MHAAGEN op DE DOEMDENKERS…
4 Reacties op “GA NIET TEGEN 2 TRILJOEN RESERVES IN…”
Door Vincent Huygen op 14 februari, 2010 | Reageer
Mijn bedrage die ik eerder onder de rubriek “18 keer een koersverdubbeling” schreef past eigenlijk nog beter hier:
Ik las een bloomberg report van 12 februari met de titel: “Beijing Seen Vacant for 50% as Chanos Predicts Crash”.
Om dit interessante report te lezen click:
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601109&sid=a6i2PSZD.Jr4&pos=11
Ik heb zo’n situatie ook eens aan den lijve meegemaakt in Kuala Lumpur, Malaysia, waar ik een holding company director was voor 25 verschillende companies. Wij moesten ook zo nodig een groot 27 verdiepingen kantoor-gebouw opzetten, want commercical real estate zaten we nog niet in, maar daar was veel geld in te verdienen. Het strategic plan zag er prachtig uit, want het was gebazeerd op huidige verhuurprijzen toen. In de directeur vergadering stemde ik tegen, maar ik verloor volkomen. Als dank werd het project in mijn schoot geworpen om de constructie te overzien en het project te runnen. Everybody (other large companies)jumped on de band-wagon en hoge gebouwen schoten als paddestoelen de grond uit. Veel chinezen natuurlijk weer, die redeneerden: “Als wij het deden, dan moest het wel goed zitten” .De huren donderden omlaag naar 25% van de strategic plan cijfers en het project werd toen ..so-and-so.. folleys genoemd. Het duurde jaren voordat het weer bijtrok maar ik hoorde later dat het gebouw met millioen verlies van de hand werd gedaan.
Ik zat al in Amerika. Slapenloze nachten heeft het me gekost.
Hetzelfde geldt nu voor Beijing en andere grote steden. Lees Bloomberg er maar op na.
Dit is mijn bijdrage weer voor vandaag. Marc, je gebruikt dus de inverse of FXI, maar welke?
Ik heb al wat andere vragen eerder gesteld, maar jammer dat er weinig antwoord komt.
Groetjes van
Vincent Huygen
Marc,
2 X inverse of FXI is volgens Google FXP.
Welke ETF is eenmaal inverse? Welke gebruik jij?
Ik weet uit ervaring dat ultrashorts erode quickly en zijn OK voor korte duur. Ik koop ze liever niet in dit geval want het kan behoorlijk wat tijd duren voordat de bubble leeg loopt.
Vincent H.
Echt mijn laatste.
Hier is nog een reportage, die op de voorpagina van The Telegraph (vandaag 2/14/10) stond:
China: Hugh Hendry warns investors’ infatuation is misguided.
The direct link is http://www.telegraph.co.uk/finance/personalfinance/7219178/China-Hugh-Hendry-warns-investors-infatution-is-misguided.html
Zoek het nu maar uit. Er is wel heel wat af te lezen. Vergeet het commentaar niet. Wat denken de nederlanders er van?
Vincent H. uit SC/US
Door MHAAGEN op 14 februari, 2010 | Reageer
Vincent, ik kan natuurlijk al mijn “geheimen” niet verklappen, dat doe ik in Rapporten en voor mijn eigen abonnees. Er staat nu weer iets groot op stapel waarin mijn volledige strategie voor 2010 onthuld wordt. En zoals je zelf zegt : je koopt ze toch liever niet (ultrashorts bedoel ik). Groetjes, Marc