EEN REL OP CNBC…

22 februari, 2010 | door MHAAGEN |

…rond de Zwitserse beursgoeroe Mark Faber.  Nochtans vertelde hij de waarheid maar…die is meestal niet goed gekomen.  Lees meer op Zerohedge.com.

Faber’s Bold Prediction: Both The US And Europe Will Default On Their Debt

Picking up where he left off in his prior Bloomberg interview earlier this week, the author of the “Gloom, Boom and Doom Report” continues his bashing of the governments of all developed and overleveraged nations, which he claims will sooner or later default on their obligations. This could be the most scathing critique of the fiat-money system to date, which is the primary cause for the facility with which governments have accumulated untenable debt loads.

“In the developed world we have huge debt to GDP, in terms of government debt to GDP and unfunded liabilities that will come due, and these unfunded liabilities are so huge that eventually these governments will all have to print money before they default.”

Sure enough, CNBC, and especially Dennis Kneale, was not too happy with his assessment.

Stem of voeg toe aan:  sn nujij EEN REL OP CNBC... sn ekudos EEN REL OP CNBC... sn msnreporter EEN REL OP CNBC... sn bligg EEN REL OP CNBC... sn digg EEN REL OP CNBC... sn su EEN REL OP CNBC... sn delicious EEN REL OP CNBC... sn google EEN REL OP CNBC... sn rss EEN REL OP CNBC... sn email EEN REL OP CNBC...
  1. 11 Reacties op “EEN REL OP CNBC…”

2. Door Vincent Huygen op 22 februari, 2010 | Reageer

I am looking here at the latest monthly financial letter (by subscription) from Real Wealth Report that I just received. I copy from Q&A:
    Q: Will the debt crisis in Greece
    become a contagion, roll through Europe,
    and eventually to the U.S.?
    A: Yes, it will. It’s already hit Portugal
    and Spain. The next countries it
    will infect, based on their heavy burdens
    of external debts, are listed in the
    table below, in alphabetical order.
    Country External Debt
    (as % of GDP)
    Austria 252.6%
    Belgium 320.2%
    Denmark 298.3%
    Finland 188.5%
    France 236.0%
    Hungary 105.7%
    Italy 126.7%
    Netherlands 365.5%
    Norway 199.0%
    Sweden 194.3%
    U.K. 408.3%
    U.S. 94.3%
    Interestingly, as you can see from the
    table, nearly all of the countries in the
    Euro region are in trouble. So Europe is
    in much worse shape than the U.S.
    But here’s the key: This table only
    factors in external debt — monies a
    country owes to outside creditors. It
    does not include a country’s domestic
    debt, or its unbacked, contingent liabilities.
    So while I expect Europe to have
    massive problems, don’t kid yourself.
    By the time the crisis in confidence hits
    our shores, the U.S. will also be heading
    into default.
    Moreover, because of its sheer
    size, the threat of default in the U.S. —
    or even just the thought of it, or the
    possible downgrade of its sovereign
    debt rating — will be enough to set off
    a tsunami of consequences, in every
    market, all over the world.
    But right now, Europe’s contagious
    debt infection is also the reason …
    The Dollar Will Rally
    As The First Wave Of
    Sovereign Debt Blowups Hit
    Outside the U.S.
    Q: The dollar’s rallying. Why?
    A: Simply because the world sees
    Europe right now as having the most
    sovereign debt problems. So the euro
    is getting pounded, and the U.S. dollar
    is rallying, strongly at times.
    But that’s just for the time being.
    Based on the shorter-term cycles dominating
    the U.S. dollar, the rally could
    last for up to five more months, but with
    not much overall upside to the greenback.
    Meanwhile, the longer-term
    cycles of the dollar remain decisively
    DOWN, pointing to a major bear market
    in the greenback lasting into late
    2012, where as you already know — I
    expect the U.S. dollar to be replaced
    as the world’s reserve currency.
    UNQUOTE
    I thought I would share the above with you.
    Wat me echt verbaast is dat Nederland het tweede hoogste percentage heeft. Ik heb al eerder zoiets elders gelezen. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar daarover.

Groeten van “Jullie Man in America”

3. Door MHAAGEN op 22 februari, 2010 | Reageer

Knap stukje, Vincent. Ik kan het helemaal eens zijn met de geïnterviewde…

4. Door Geert op 22 februari, 2010 | Reageer

Het verbaast mij niks. Wij zijn de topleners van Europa met ons geweldige hypotheekrente aftrek. Afschaffen! En begin maar eens bij de veelverdieners en de politiek.

Daarnaast behoort onze huizenmarkt mogelijk tot de duurste ter wereld.

Goed om eens aan te halen Vincent. De meeste hebben nog niet door hoe slecht wij ervoor staan.

Balkenende kan gewoon niet de militairen terug halen, anders is het over met ons. Amerika zal zich dan volledig terug trekken.

Misschien was het een truc van Wouter Bos. Hij weet gewoon dat het niet ging gebeuren. Heel die poppenkast stelt niks voor en het zat er al aan te komen.

De vraag is nu nog hoelang zal Nederland het nog vol gaan houden.

5. Door Vincent Huygen op 22 februari, 2010 | Reageer

Hierboven citeerde ik Larry Edelson van Real Wealth Report (a Weiss Research publication), waarin hij over een TSUNAMI schrijft: QUOTE
    “Because of its sheer
    size, the threat of default in the U.S. —
    or even just the thought of it, or the
    possible downgrade of its sovereign
    debt rating — will be enough to set off
    a tsunami of consequences, in every
    market, all over the world.”
    UNQUOTE
    Ga nu naar (click) http://www.moneyandmarkets.com/armageddon-3-37911
    waarin Martin Weiss in detail deze TSUNAMI beschrijft in een artikel van vandaag, dat net in mijn email bus viel.
    Hij noemt het ARMAGEDDON, want hij vertelt ons wat er boven ons hoofd hangt en als ik het goed begrijp, dan is nu nu onvermijdelijk. Natuurlijk kun je je hoofd in het zand stoppen, maar nu is er nog tijd om stappen te ondernemen om het minder pijnlijk te maken voor gezin, kinderen en kleinkinderen.
    Sorry for the bad news.

Jullie Man in Amerika.

6. Door Luc lcdnlf op 22 februari, 2010 | Reageer

“To big to fail” wordt “to big tot stay”

7. Door Geert op 22 februari, 2010 | Reageer

Kijk tip.

Om 20:55 uur op Nederland 2 Tegenlicht:

Waar is woede?

Over de crisis en kansen.

8. Door Vincent Huygen op 22 februari, 2010 | Reageer

Geert,
    Ik heb de vorige Tegenlicht op beurs.com gezien, die bijzonder goed was, omdat het interviews met Europeanen laat zien, die hier nooit vertoond worden. Ik kan Nederland 2 hier niet zien, maar als je de Internet-URL hebt daarna, stuur het me please, want ik ben zeer benieuwd wat ze nu te vertellen hebben.
    Jullie Man in Amerika

Marc, ik ben blij dat je het met mijn eerste inzending eens bent. Ik heb het Argameddon verhaal ook naar mijn drie kinderen hier en naar sommigen van mijn familie in Nederland gestuurd om ze wakker te maken en te benadrukken dat er nu nog tijd is om stappen te ondernemen. Misschien kun je dit in een speciale rubriek nog eens benadrukken aan al de lezers hier. Hoeveel lezers schat je dat er zijn?
    Ook bedankt voor je reactie over mijn contributie op je rubriek “Opmerkelijk!” Dat stel ik zeer op prijs.
    Jullie Man in Amerika

9. Door Geert op 22 februari, 2010 | Reageer

Beste Vincent,

Je kan het altijd via uitzendinggemist.nl bekijken.

De vorige aflevering was ook interessant.
    Over Quants: De Alchemisten van Wall Street.
    http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10567577&md5=cdfc382bc9fbfc07df812989b3bcb53d

Maar op korte termijn zal de uitzending van vandaag er ook opstaan. Ik kijk ook vaak via internet. Dan kan ik tenminste zelf de tijd uitkiezen.

10. Door MHAAGEN op 22 februari, 2010 | Reageer

Beste Vincent,

Wanneer je naar de teneur kijkt van wat ik al weken publiceer, hier en elders, zul je merken dat ik al heel vaak heb gewaarschuwd. Ik heb er zelfs een boek(je) over geschreven – wat kan ik meer doen ? Blijven waarschuwen dus. Niet dat mensen dit graag horen ! En voor mij is het ook veel leuker om opbeurende stukjes te schrijven maar…die krijg ik gewoon niet meer uit mijn pen.

Blijf jouw stukjes sturen uit the good old USofA; ik en vele anderen, dat weet ik wel zeker, appreciëren dit zeer !

Groetjes,

Marc

11. Door Luc lcdnlf op 22 februari, 2010 | Reageer

Een bijkomende reden waarom het niet beter KAN worden en nog niemand die het echt ernstig neemt. Veronderstel dat de economie echt aan trekt enz. enz. dan krijgt de wereld te maken met een tekort aan energie.

De Saoedi’s zouden een ontziltingsintallatie op zonne-energie aan het bouwen zijn. De grootste exporteur ter wereld van olie of toch bijna, stapt over op groene energie. Ze willen de grootste exporteur van groene energie worden. Het milieu is belangrijk … en als je dat niet geloofd, maak ik je wel iets anders wijs.

Een veelheid aan problemen beginnen samen te komen. Een pak zeepbellen en een acuut energieprobleem en niemand die er klaar voor is en geen enkele regering die een nagel heeft om zijn achterste te krabben, laat staan om een versnelde omschakeling van energievoorziening te financieren.

12. Door Vincent Huygen op 22 februari, 2010 | Reageer

While browsing around I came across the exact URL van bovenstaande rubriek “Een Rel op CNBC”. Het is frappant te horen hoe Marc Faber abrupt de mond gesnoerd werd. Vergeet niet om de wijde varieteit van commentaren te lezen. Tjonge, wat zijn we dan hier beschaafd. Hier is de URL:

http://www.zerohedge.com/article/fabers-bold-prediction-both-us-and-europe-will-default-their-debt

Marc, ik las in een andere rubriek dat je een boekje geschreven hebt. Ik zou het ook graag lezen. Als je er nog een kan missen, dan stel ik het op prijs om een email-variant te krijgen.
    Ik zal mijn stukjes blijven sturen, want ik vind het nu zelf ook leuk om het op papier te zetten. Maar het neemt wel veel tijd in beslag, ofschoon als ik de pen op papier zet (vingers op het toetsen boord), dan vloeit het vanzelf. Een tijd terug schreef ik hier ook wel voor de locale krant. Mijn vrouw die Deense is, vraagt me wel geregeld of ik niets beter te doen heb. Gelukkig spreekt ze ook vloeiend Nederlands, dus dan kan ze ook lezen, wat er hier zo omgaat. Zij sleept mij naar health seminars, die ze zelf ook geeft en laatste Zaterdag reden we naar Charlotte in NC(Nort Carolina) met vieren, belgiese, russiese, deense en een hollander (ik) om naar een vroegere vrouwelijke NASA scientist te luisteren
    Jullie Man in Amerika.

PS.Geert, bedankt voor je snelle reactie en voor de URLs. Stel ik zeer op prijs.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.