DE GRIEKSE BEVOLKING PIKT HET NIET…
11 maart, 2010 | door MHAAGEN |Weer massastaking in Griekenland

(belga) – Naar verwachting leggen meer dan een miljoen mensen het werk neer. Veel overheidsinstellingen en scholen zijn donderdag gesloten. Vuilnismannen en medewerkers van de belastingdienst hebben het werk al enkele dagen geleden neergelegd.
Het buitensporige tekort op de Griekse overheidsbegroting bedraagt bijna 13 procent van het bruto binnenlands product (bbp), oftwel de som van alle goederen en diensten die in het land worden geproduceerd. Papandreou wil dat door flink te bezuinigen terugdringen tot 8,7 procent
08:22 – 11/03/2010 Copyright © De Tijd
Hoe ziet u de uitkomst van dit dilemma ? Het land heeft al aangegeven hulp bij Europa te zullen zoeken… Nieuw geld ophalen en/of de besparingen doorvoeren, wat zal het worden volgens u ?
2 Reacties op “DE GRIEKSE BEVOLKING PIKT HET NIET…”
Door Luc lcdnlf op 11 maart, 2010 | Reageer
In zo’n situatie denk ik altijd aan de uitspraak die ik jaren geleden op de radio of zo hoorde. Je moet ze maar zelf aanpassen aan de noden van het verhaal.
Iedereen wil terug gaan naar de natuur, maar er is niemand die te voet wil terug gaan.
Door Jan T. op 12 maart, 2010 | Reageer
Luc,
Ondergetekende wil wel, stel mijn één hectare grond ter beschikking. Met deze oppervlakte kan een gezin zelfbedruipende worden. In Rusland is men in een aantal regio’s gestart met dit idee. Wil je meer weten hierover dan raad ik je aan de boekjes van Anastasia en de zoemende ceder te lezen.
Maar de kunt de zaken niet omdraaien.
Je zult vanzelf te voet gaan als je de auto niet meer nodig hebt. Door te voet te gaan zonder zelfvoorzienende binding met de natuur kom je er niet.
Maar zelfbedruipend en onafhankelijk dat zijn toestanden welke de huidige machthebbers met ons niet voor hebben. Nooit geweest en nu nog minder!