VOORPUBLICATIE…
21 maart, 2010 | door MHAAGEN |…uit mijn boek DE BEER IS LOS ! over de komende financieel-economische crisis.
EXCLUSIEF : passages uit DE BEER IS LOS !…
“DE BEER IS LOS ! De komende Beurscrash : hoe u te beschermen en hoe eraan te verdienen”

INLEIDING
Hoofdstuk 1 : EEN INTERVIEW
Hoofdstuk 2 : PROLOOG VAN EEN CRISIS
Hoofdstuk 3 : DE BOOM VAN 2009
Hoofdstuk 4 : 2010
Hoofdstuk 5 : DE EURO EN DE USD
Hoofdstuk 6 : GOUD
Hoofdstuk 7 : AANDELEN, OBLIGATIES EN VASTGOED
Hoofdstuk 8 : BESCHERM UW VERMOGEN
Hoofdstuk 9 : HOE PROFITEREN
Hoofdstuk 10 : WANNEER BEGINT DE CRASH ?
INLEIDING
Het Financieele Dagblad : HERSTEL DUITSE ECONOMIE HAPERT
Money Morning : U.S. ON THE ROAD TO NATIONAL BANKRUPTCY ?
Politics.be : CHINA = DE NIEUWE BUBBEL ?
Beste Belegger,
Wat u hier boven leest, enkele citaten en koppen uit de internationale pers en van bekende internetsites, zijn tekens aan de wand. Tekens van wat komen gaat : een Nieuwe Grote Depressie à la 1929. Jawel.
Er zijn mensen die zich vandaag vragen stellen, die de officiële Goed Nieuws Show van de diverse overheden met hun gefalsifieerde statistieken en cijfers, wantrouwen. Die erger, misschien wel hét ergste verwachten voor de economie, de wereldeconomie. Ze zijn in de zeer kleine minderheid. Ik ben er zo één van. Noem ons/mij geen beer want dat ben ik niet. Van inborst ben ik een rasechte optimist. Ik geloof in de mensheid, in haar overlevingsdrang, in haar intelligentie en heb zelfs als levensmotto « Alles Komt Goed ».
Zo zal het ook nu weer « goed komen », daarvan ben ik overtuigd. Maar eerst zullen we door een dal moeten, een wel zeer diep dal deze keer. Het miserabele beursjaar 2008 zal er niets tegen zijn – ik wik mijn woorden. En er zal no place to hide zijn, behalve voor zij die de juiste stappen ondernemen, die het juiste advies hebben gekregen. In DE BEER IS LOS ! treft u dat advies aan : hoe uw portefeuille te beschermen en ja, zelfs hoe hier letterlijk rijker uit te komen. Neem het ter harte !
U zult misschien met een instelling van ongeloof of nieuwsgierigheid dit boekje gekocht hebben. Ik hoop dat u gaandeweg dat ongeloof zult laten vallen en mij of beter : wat ik te vertellen heb, tenminste het voordeel van de twijfel zult geven. Het zal u zeker tot nadenken stemmen en hopelijk…ook tot actie aanzetten.
« Men », de bankanalisten, de overheidsinstanties, zelfs het IMF tracht u vooreerst wijs te maken dat de economie, de wereldeconomie, aan de beterhand is. En ze leggen u allerlei cijfers en statistieken voor die dit ook aantonen. Dat ze daarbij maar één kant van de medaille laten zien of ronduit liegen, zoals Griekenland naar nu blijkt al jaren heeft gedaan, ach, misschien komt het niet uit…of pas véél later wanneer niemand er nog om geeft.
Zou u niet voor hun Goed Nieuws Show vallen, dan zullen ze u trachten gerust te stellen door te zeggen dat we in een down cycle zitten, een natuurlijke staat van de economie die vlug terug zal overgaan naar een up cycle : straks wordt alles beter ! Wanneer dan zal blijken dat « het » niét beter gaat, tja, dan zullen ze wel met een ander verhaal komen. Maar dan zal het voor u en uw portefeuille van aandelen, obligaties, vastgoed enz. wèl te laat zijn.
Nù is het voor u nog niet te laat, u heeft nog tijd, nog wat tijd. Hoelang ? Wel, de eerste cracks in het rooskleurige officiële verhaal van een economie-in-beterschap zijn al zichtbaar : het zogenaamde herstel van de Duitse economie, de grootste van Europa, « hapert ». In de Verenigde Staten is het aantal persoonlijke bankroeten recent enorm toegenomen en moet een recordaantal mensen het eigen huis noodgedwongen verlaten omdat ze de hypotheek niet meer kunnen voldoen. In Azië is China bezig onder meer een gigantische Vastgoed-bubbel op te blazen tot proporties die zelfs in de VS niet gezien werden; zo werd er een stad gebouwd voor 1 miljoen mensen maar waar niemand woont.
De wereldbeurzen, zoals altijd de voorlopers van de echte economie…twijfelen nog : een paar dagen omhoog, een paar dagen omlaag. De grote indexen zoals de beurs van Shanghai worden vermoeid en leunen reeds over. Er is nog tijd maar…niet zo heel veel meer.
Wilt u aan de kant van de veilige meerderheid staan ? Veilig in getal en veilig in de publieke opinie ? Weet dan dat u de kant van de verliezers kiest en dat op de beurs de meerderheid …meestal ongelijk krijgt. Of kiest u voor de minderheid, klein in getal en met een niet-populaire eigen mening ? Want weet dat alvast wij de super-beleggers aan onze kant hebben; mensen die net door tegendraads te zijn en als eersten een nieuwe Trend te zien, miljonair en zelfs miljardair zijn geworden : Jim Rogers, Mark Faber, Mark Mobius, George Soros en anderen. De keuze is aan u…
In dit boek geef ik u de instrumenten om zowel uw portefeuille te beschermen als financieel voordeel te halen uit de komende crisis. Want de meerderheid zal groot financieel verlies lijden, weer eens, maar een minderheid zal letterlijk geld verdiénen aan wat op ons afkomt.
Twijfelt u toch nog na het lezen van dit boek, wacht dan nog even af : neus eens rond op het internet en lees wat genoemde super-beleggers van de huidige toestand van de economie en de beurzen denken. Informeer u verder en kijk, vooreerst naar de beurzen, wat er de komende maanden gebeurt. Houd uw portefeuille goed in de gaten en kijk of die de komende maanden stijgt…of daalt… De resultaten zullen voor zich spreken….
Marc G. Haagen
(de rest van dit E-boek is gratis voor wie een abonnement neemt op mijn service. U kan het boek plus E-boek ook bestellen via www.haageninvest.com, klik op “Gratis E-boek”)
23 Reacties op “VOORPUBLICATIE…”
Door Dentich op 21 maart, 2010 | Reageer
Op zondag maken de Getuigen van Jehova ook telkens hun ronde in mijn dorp. Hoe dikwijls hebben die mannen al het einde van de wereld voorspeld ?
Door Frank Declerck op 21 maart, 2010 | Reageer
Dentich,
Ooit! zullen ze gelijk krijgen, alleen ligt hun timing constant verkeerd.
Hoe dan ook komt er een einde aan het leven op aarde. Men schat dat over een klein miljard jaar door de stijgende temperatuur (de zon wordt groter) de koolstofdioxide zo hoog zal oplopen dat fotosynthese bij de planten onmogelijk wordt waardoor er geen zuurstof meer vrijkomt. Geen zuurstof betekent: geen menselijk leven.
Binnen 5 miljard jaar zal de temperatuur op aarde zo hoog zijn, dat ook alle oceanen zullen verdampt zijn.
Een overlevingsstrategie zou er kunnen in bestaan om te hoppen naar verder weg gelegen planeten tot uiteindelijk het ganse zonnestelsel verdwijnt.
Moraal: als je het lang genoeg volhoudt, krijg je altijd gelijk, alleen diegene de juiste timing kent, zal er zijn voordeel mee doen.
Door j. hommeles op 21 maart, 2010 | Reageer
En vraag maar eens aan financieel analisten e.a. waarzeggers hoe moeilijk timing wel is.
Door Luc lcdnlf op 21 maart, 2010 | Reageer
Frank,
Als mijn info juist is, zal jouw timing ook niet kloppen, wel het resultaat.
De maan verwijdert zich elk jaar met een paar cm van onze aarde. Het is de maan die er al miljarden jaren voor zorgt dat de aarde altijd in ongeveer dezelfde hoek blijft staan ten opzichte van de zon. Zodra de maan te ver weg is, zal de aantrekkingskracht van de jupiter (als mijn geheugen mij niet bij mijn lepels heeft) bij momenten die hoek drastisch kunnen veranderen door zijn aantrekkingskracht, wat het einde van het leven op aarde zou betekenen.
Een tweede theorie is het wegvallen van het magnetisme in de aarde. Nu is, volgens wetenschappers, duidelijk dat de polen van polariteit veranderen. Noordpool zou zuidpool worden op magnetisch vlak. Dat gebeurd geregeld. Maar Mars (denk ik) is zijn magnetisme kwijtgeraakt, op enkele restgebieden na. Of ook einde verhaal.
Maar nu naar de kern van de zaak. Ik weet dat de publikatie van Marc gebaseerd is op de hoop dat iedereen er uit kan geraken, mits de juiste strategie. Daarin ligt de waarde van zijn werkje.
Door Jeroen op 21 maart, 2010 | Reageer
Frank, tegen die tijd zijn we zo intelligent dat we met een geavanceerd systeem de aarde richting de baan van mars, jupiter e.d. kunnen katapulteren en dan kunnen we weer een tijdje vooruit
.
Mijn idee is dat dit een reprise is van de credit bubble die leidde tot de dot.com crash en na reflatie tot de krediet crash van 2008. We doen nog een rondje reflatie, als het dan uit elkaar klapt is het over en sluiten. De overheden liggen op apegapen en de laatste bron van geld (de belastingbetaler) is dan uitgeput. E.e.a. leidt tot een enorme valutacrisis, de race naar de bodem is nu al gaande.
Marc Faber denkt ook nog aan een oorlog en ik denk dat hij gelijk krijgt. Iran is een goede kandidaat. Laatst vroeg ik iemand: ‘wie is de laatste Amerikaanse president die GEEN oorlog is begonnen?’. Obama zal dus ook wel iets gaan ondernemen om de aandacht af te leiden en zijn herverkiezing veilig te stellen. Of hij dan zijn Nobelprijs voor de vrede moet inleveren….?!
Door firmin klets op 21 maart, 2010 | Reageer
Sta me toe maar ik ga ‘n dutje doen
Luc,
Deze timing zal alvast ons leven niet beïnvloeden of anders… afspraak over 5 miljard jaar?
Er staan nog wel meer “kosmische” zaken te gebeuren in de toekomst. De vraag is allen hoe levensbedreigend het zal zijn. Dat het over 5 miljard jaar gedaan is, is wel een zekerheid en er zullen dan al zeker geen getuigen van Jehova in Dentich’s dorp meer rondlopen.
Jeroen,
Ik ben even pessimistisch als u hoor. De liquidatie zal ooit eens moeten plaatsvinden, want zo kan het niet verder. Op de pof leven zoals in Amerika kan enkel tijdelijk. Zoals net voor de dot.com crisis velen het normaal vonden dat aandelen van bedrijven met torenhoge schulden en verlieslatend altijd maar zouden blijven stijgen, heb ik nu de indruk dat een land als de USA die 50% meer uitgeeft als er binnenkomt, waar de rente op nul staat en meer geconsumeerd wordt als geproduceerd, eindeloos hiermee kan doorgaan.
Frank, afspraak over vijf miljard jaar …
maar wij gaan niet wedden voor een kus, hé. Tegen die tijd hebben wij daar alle twee de looks niet meer voor.
Ergens heb ik heel recent gelezen of gehoord dat Israël Iran nog vier tot acht weken geeft om tot een akkoord te komen. Er werd niet bijgezegd wat de gevolgen zou zijn, maar je kan al raden hé.
Er is hier al meermaals over oorlog gesproken. Een beperkte oorlog, zoals de golfoorlogen, is al erg genoeg. Als het uitbreiding neemt, dan wil ik graag Einsteins uitspraken in herinnering brengen.
Einstein zei dat hij niet wist met welke wapens een derde wereldoorlog zou uitgevochten worden, maar een vierde wereldoorlog zou, volgens hem, terug met pijl en boog worden gestreden.
Ik ben geneigd Einstein te geloven.
Einstein zei zelfs ” met knotsen “. Nu, Het zou niet de eerste keer zijn dat Israel Iran binnenvalt en wat installaties in de prak gooit. Daar hebben we indertijd weinig van gezien of gehoord.
Correctie : Einstein zei letterlijk ” na ‘n grote atoomoorlog vechten we weer met knotsen “. Hij had ‘t bij mijn weten niet over ‘n derde of vierde wereldoorlog.
Door Jeroen op 21 maart, 2010 | Reageer
Frank, mee eens. Er komt een moment dat ook landen met veel dollar belangen gaan inzien dat ze de persoonlijke creditcard van de V.S. zijn en dat ze hun exorbitante levensstijl overeind houden. Ik zie de V.S. China net zolang treiteren en uitdagen, totdat deze een keer een miljardje of 20 aan Treasuries op de markt kieperen. Onder het motto ‘als je ons de vernieling in helpt, dan trekken we je mee’. In die zin zijn de protectionistische uitlatingen van de laatste weken geen verrassing.
Door debby op 21 maart, 2010 | Reageer
Een aantal jaren geleden zag ik een documentaire waarbij leiders (oa Tatcher) samenkwamen om de gevolgen van biologische oorlogsvoering te bespreken.
De vraag voor hen was niet zozeer of het zover zou komen maar wel wanneer het zou gebeuren.
Door Nico op 21 maart, 2010 | Reageer
Een heel interessante grafiek.
http://economicedge.blogspot.com/2010/03/most-important-chart-of-century.html
Het Amerikaanse imperium gaat ten onder.
En zoals altijd, de meest gevaarlijke periode is de eindstrijd om te overleven. Dus een grote Amerikaanse oorlog komt eraan, ‘k zou niet weten met wie, maar de geschiedenis herhaalt zichzelf…
Het kan natuurlijk ook een revolutie in de USA zelf worden.
Tja, ben vergeten te verwijzen naar mijn “geheugen” toen ik Einsteins woorden in herinnering bracht. Gelukkig had ik de strekking juist.
Laat ons voorlopig het vechten even vergeten. Laat ons nu maar weer concentreren op de beurs en de mogelijkheden die er zijn om er ons voordeel mee te doen.
Door Dentich op 21 maart, 2010 | Reageer
Frank,
Voorspellers hebben altijd gelijk. Het ultieme bewijs werd vorig jaar geleverd toen er iemand de dood voorspelde van Michael Jackson ! Wel een kleine opmerking : hij had het jaar voordien dit ook voorspeld, en het jaar daarvoor ook, en het voorgaande jaar ook …
De beer is los zal ook gelijk krijgen … enkel aan de timing nog wat sleutelen …
Door boer charel op 21 maart, 2010 | Reageer
5 miljaaar ; hoeveel nullen zijn me dat wel niet. Ik peins dat als ik al m’n kiekens en ander vee bijeen tel ik nog niet aan zoveel kom. Maar ik lig daar niet echt wakker van.
Of om ‘t met K & B te zeggen : géén gezeik ; iedereen z’n gelijk !
Door Metdewijvenniksdanlast op 21 maart, 2010 | Reageer
Laat dan maar de stier los !
M’n stier heet Guus en maakt z’n huiswerk prima
.
Door Metdewijvenniksdanlast op 21 maart, 2010 | Reageer
hopelijk is de timing van Guus dan ook beter dan die van de beursgoeroes
Daar kun je donder op zeggen ! (Ik noem dat zelfs géén verdienste want m’n Guus heeft ‘t allemaal van nature)
Door boer bavo op 21 maart, 2010 | Reageer
Zeg collega ; ken jij dan ook dat liedje “Sien laat eens zien hoe mooi je bent” ? (Ik ga naar het nachtwinkeltje want ben m’n pruimtabak vergeten)
ps: mijn stier Jan oogt wat triestig ; heeft denkelijk ‘n nare K.I. droom gehad.