OF DACHT U DAT DE HUIZENCRISIS AL VOORBIJ WAS…?
16 april, 2010 | door MHAAGEN |Het volgende bewijst het tegendeel; van Stansberry & Associates : dé hypothekenexpert van de States aan het woord…
According to mortgage-market expert Mark Hanson, known by many as “Mr. Mortgage,” 8.4 million homes are in some stage of foreclosure in the U.S. He expects foreclosures to double, hitting 180,000 next month. At that rate, it’ll take 47 months, nearly four years, to burn through them. Hanson doesn’t think the housing market can take 2.2 million foreclosures a year. “If foreclosures stay right here at record highs of 91k per month, it will take 7.6 years to clear,” he said. “I think it is safe to say this will be with us for a while longer.”
Hier valt nog weinig aan toe te voegen dacht ik zo…maar de beurs stijgt ondertussen lustig door… In Nederland was er ooit een hit van ik weet niet meer welke zanger, maar hij zong ” ‘t Is moeilijk bescheiden te blijven…”; ik zou dit willen ombuigen naar ” ‘t Is moeilijk om béér te blijven…”
13 Reacties op “OF DACHT U DAT DE HUIZENCRISIS AL VOORBIJ WAS…?”
Door Luc lcdnlf op 16 april, 2010 | Reageer
De stijging sedert februari betrouw ik van geen kanten. Het is op vinkenslag liggen om er uit te stappen.
De beurs is naar mijn gevoel een Indian Giver. Indianen gaven hun dekens aan de eerste blanke inwijkelingen, maar eisten die terug zodra de eerste kou er aan kwam. De blanke migrant begreep het niet, zij hadden die dekens toch gekregen.
Natuurlijk weet ik niet hoe en wanneer de beurs dit “godsgeschenk” zal terug eisen. Ik weet alleen dat dit geschenk uiteindelijk terug gegeven moet worden.
Door Serpentina op 16 april, 2010 | Reageer
In het artikel van Lassing staat dat amerikanen gewoon de sleutel kunnen inleveren en dat ze dan van hun schuld af zijn.
Dit klopt niet in zijn algemeenheid
Per Staat zijn de regels anders
er zijn ook staten waar je toch nog de rest schuld na openbare verkoop tot 20 jaar na dato nog ingevorderd kunt krijgen, bv florida.
maar dit houdt idd in dat de crisis dus helemaal niet over is in tegendeel ik verwacht dat de crisis pas aan het begin staat.
Wat met de verplichting die de Staat(Bos) heeft overgenomen van ing’s amerikaanse hypotheken.
Ik voorzie Ijslandse toestanden.
Dat we met een referendum de staat moeten gaan vertellen dat wij, de burgers, die schuld niet willen afbetalen.
Door boris boem op 16 april, 2010 | Reageer
Timing Luc, dat is waar alles om draait op de beurs. Niemand beheerst dit maar de een heeft wel wat meer geluk dan de ander en, zoals bij de lotto, is geluk bepalend.
Door Jeroen op 16 april, 2010 | Reageer
Luc, een bank geeft je een paraplu als het mooi weer is en eist deze terug als het regent
.
Wat de huizencrisis betreft: degenen die eruit worden gemikt zijn de klos, maar reken maar dat de banken er geen centje pijn aan overhouden.
Door debby op 16 april, 2010 | Reageer
De beurs blijft inderdaad al een paar maanden stijgen. Ik denk echter dat men naar het stijgingspercentage van correctie tot correctie dient te kijken en niet zozeer naar de duur van de periode die hiervoor nodig is. In maart vorig jaar was vb de S&P 500 procentueel hoger gefietst in amper een maand tijd dan nu.Moest ze hetzelfe stijgingspercentage hebben van maart dan kan deze index nog doorstijgen tot ongeveer 1268 punten. Het lijkt mij dat alleen de stijging op jaarbasis ons kan vertellen of er echt abnormale dingen gebeuren.
Door Nico D B op 16 april, 2010 | Reageer
Hot van de pers.
De uitvoerders van het werk van God lopen tegen de lamp.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_financien/Goldman_Sachs_beschuldigd_van_fraude.8904318-433.art
- 10 % op Wall Street !!!!!!
Is er een crash op handen ?
Die – 10 % is voor Goldman in de Shit natuurlijk.
Toch nog eventjes beer blijven
.
Door Jeroen op 16 april, 2010 | Reageer
Ha ha ha, zoals iemand cynisch zei: ‘gisterenavond is Goldman waarschijnlijk al massaal short gegaan op hun eigen aandeel.’ Ik denk dat de lachende derde de advocatuur is: dit gaat mega bedragen aan advocaten kosten.
Door Luc lcdnlf op 16 april, 2010 | Reageer
Tja, deze keer kan ik niet klagen. Mijn bijdrage in dit topic kon – voor één keertje – niet beter getimed zijn. Ik had nooit of te nimmer verwacht dat er iemand in de VS Goldman-Sachs ging durven aanpakken.
De beurs lijkt te keer te gaan, maar dat is nog maar de eerste reactie. Morgen kan het al weer “business as usual” zijn. In elk geval zijn de volumes niet groter dan gewoonlijk, me dunkt. Het zou voorbarig zijn te zeggen dat het spel al op de wagen zit (Vlaamse uitdrukking om te zeggen dat de moeilijkheden begonnen zijn en zullen toenemen).
Door Peter op 16 april, 2010 | Reageer
Gerucht: Iemand van Goldman zit in de bak……
Kan iemand dat bevestigen?
Jeetje.. ENRON vergelijkingen.. Iemand koper aan deze koers?
Door Peter op 16 april, 2010 | Reageer
http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1470758325&play=1
Peter, ik weet niet van enige aanhouding.
Enron, tja… zo een vaart zal het niet lopen denk ik.
Te groot om te vallen zeker en vooral, er zijn nog wel veel potjes over die zullen moeten gedekt blijven.