HET IS AL VAN DAT…

19 april, 2010 | door MHAAGEN |

In Het Financieele Dagblad lees ik nu beschuldigingen aan Merrill Lynch.  Het begin van het einde van de bull market…? Go bears go !

Rabobank: Merrill Lynch ook schuldig aan fraude

HET IS AL VAN DAT...

NEW YORK (Dow Jones)–De Amerikaanse bank Merrill Lynch & Co heeft zich schuldig gemaakt aan een zelfde soort fraude als Goldman Sachs Group Inc volgens de Amerikaanse autoriteiten pleegde, stelt Rabobank dit weekend.

In een brief die een advocaat van de Rabobank indiende bij het hooggerechtshof in New York staat dat Merrill bij het opzetten van een gestructureerd product met de naam Norma CDO Ltd. soortgelijke frauduleuze handelingen pleegde als waar Goldman van beschuldigd wordt door de Amerikaanse Securities & Exchange Commission (SEC).

Merrill Lynch werd vorig jaar door Rabobank aangeklaagd voor een bedrag van $45 mln. Merrill Lynch zou het product hebben opgezet in samenwerking met een hedgefonds die klant van de bank was, zodat deze op een daling van door hypotheken gedekte beleggingen zou kunnen speculeren.

Merrill Lynch, nu onderdeel van Bank of America, wijst de beschuldigingen van de hand en stelt dat alle risico’s destijds in de bijbehorende documentatie stonden.

Stem of voeg toe aan:  sn nujij HET IS AL VAN DAT... sn ekudos HET IS AL VAN DAT... sn msnreporter HET IS AL VAN DAT... sn bligg HET IS AL VAN DAT... sn digg HET IS AL VAN DAT... sn su HET IS AL VAN DAT... sn delicious HET IS AL VAN DAT... sn google HET IS AL VAN DAT... sn rss HET IS AL VAN DAT... sn email HET IS AL VAN DAT...
  1. 7 Reacties op “HET IS AL VAN DAT…”

2. Door jan kervel op 19 april, 2010 | Reageer

Ongeveer 80% van alles wat je momenteel leest over het beursgebeuren handelt over fraude all over. Hoog tijd voor ‘n echt goed boek op ‘n mooi terrasje want dit is echt zum kotzen in mooi abn. Ook hoog tijd om te gaan denken aan beleggingen die tenminste nog enigzins veiligheid bieden zoals wat cash en edelmetaal, netjes thuis opgeborgen. Met de enorme hoeveelheid oplichters die zich momenteel direct of indirect met beurszaken bezighouden is het slecht hazen vangen. Véél mensen gaan alweer te laat door hebben dat er voor de kleine garnaal weinig eer te behalen valt op de beurs.

3. Door jan kervel op 19 april, 2010 | Reageer

PS : met cash bedoel ik dan wel géén Euro’s hé.

4. Door Jeroen op 19 april, 2010 | Reageer

Jan, welke cash heb je in gedachten?

5. Door jan kervel op 19 april, 2010 | Reageer

Noorse Kronen en Zwitserse Frank ; ik heb beiden al ‘n vrij lange tijd. Voor Zwitserse Frank is het nu misschien al wat laat want die staat al zo hoog !

6. Door Jeroen op 19 april, 2010 | Reageer

Ik heb ook NOK en CHF, plus ook Australische dollars en Canadese dollars. Misschien is ook de Singapore dollar een optie. De prijs doet me er niet zoveel toe, als ik maar (gedeeltelijk) uit de euro ben.

Houd je de valuta aan bij een broker, of cash?

7. Door Vincent op 19 april, 2010 | Reageer

Deze week een beetje zakken en dan terug ferm omhoog tot de zomer …

1. 1 Trackback(s)

2. 19 april, 2010: Tweets die vermelden Beursbox Forum » Blog Archive » HET IS AL VAN DAT… -- Topsy.com

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.