JAPAN…

4 mei, 2010 | door MHAAGEN |

Ik verneem links en rechts van prominente professionele beleggers die aanraden in het Land van de Rijzende Zon te beleggen.  Kijkend naar boekwaarde van de plaatselijke aandelen komt men voor Japan op 1,2 maal de boekwaarde – voor de VS is dat 2,2 maal en voor Brazilië en China zelfs 3 maal.  In dit opzicht is Japan dus het goedkoopst.  Ik schreef er zelf in december vorig jaar ook een stuk over met een dergelijke aanbeveling.  Maar ! Het land – de tweede grootste economie ter wereld, laten we dat niet vergeten – kampt met een enorm vergrijzingsprobleem én de grootste overheidsschuld van alle belangrijke economieën : meer dan 200 % wordt voor dit jaar verwacht.  Alles goed beschouwd heb ik mijn aanbeveling nu toch teruggetrokken.  Hoe denkt u hierover ? Wij vernemen het graag…  Positief is dan weer dat de schuldeiser bijna volledig de eigen bevolking is, dit in tegenstelling tot bv. de situatie in de VS…, en dat een partij zoals The Daily Reckoning Japan de trade of the decade, de komende tien jaar, noemt.  Ze deden dit ook voor goud in het jaar 2000 en zie hoever we daarmee zijn gekomen…  Wat zien die vooraanstaande beleggers dan toch in Japan dat wij niet zien…? Weet U het ?

Stem of voeg toe aan:  sn nujij JAPAN... sn ekudos JAPAN... sn msnreporter JAPAN... sn bligg JAPAN... sn digg JAPAN... sn su JAPAN... sn delicious JAPAN... sn google JAPAN... sn rss JAPAN... sn email JAPAN...

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.