VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT…

4 mei, 2010 | door MHAAGEN |

De superbelegger voorziet aanzienlijke inflatie in de VS en elders en de Griekse sage heeft het potentieel van een drama.  Hij ziet echte verbetering in de economische toestand van zijn land, maar het zal nog een jaar duren vooraleer de huizensector recupereert.  Zijn holding Berkshire Hathaway “has only limited exposure to currency fluctuations” wat zou kunnen betekenen dat hij zijn munten heeft afgedekt.  Maar dan zegt hij ook : the company has a large share of its fortunes tied to the euro, largely from investments in European companies ! Buffett bezit dus heel veel euro’s…  Nog steeds is zijn hoofddoel beleggen in de VS, dat is tenminste wat hij het liefst doet.

Met intresten wereldwijd zo laag en triljoenen dollars als stimuli, voorziet hij de kans dat de inflatie zal stijgen. “The prospects for significant inflation have increased, not only here but around the world,” Buffett told roughly 40,000 shareholders at the meeting. De dagen van zeer lage intrestvoeten, easy money en hoge deficieten kunnen niet eeuwig blijven duren. De oorzaak van die problemen ligt eerder bij het Congres dan bij de Federal Reserve.  Onderdelen van B.H. profiteren van een mooie verbetering voor businesses, zoals het conglomeraat Marmon Holdings Inc. en toolmaker Iscar Metalworking Cos.  Verbetering maar dan in zeer lichte mate is er ook voor luxegoederen Borsheim’s and the NetJets Inc. plane leasing unit, terwijl de resulaten van huizen-gerelateerde Acme Brick Co. and the insulation maker Johns Manville remain “very poor.”

Buffett waarschuwt voor het overstimuleren van de huizensector of straks zitten we met een “overhang”.  ”I want to have a sustainable recovery, and I don’t think you’re going to have to wait more than a year for that.”  Binnen het jaar dus een duurzame recovery ! Hij is enthousiast over Federal Reserve Chairman Ben Bernanke, saying “there’s no one in the United States that I know of whom I would rather have running the Fed than Ben Bernanke.”  Helicopter Ben doet het dus uitstekend…  Buffett vergelijkt de crisis met een film met een depressing ending.

“It will be high drama,” he said. “I really don’t know how this movie ends, and I try not to go to movies like that.”

Hoe denkt U over dit alles ? Heeft hij het nog altijd bij het rechte einde of begint Warren Buffett stilaan erg “oud” te worden…? Ik verneem het hier graag…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT... sn ekudos VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT... sn msnreporter VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT... sn bligg VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT... sn digg VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT... sn su VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT... sn delicious VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT... sn google VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT... sn rss VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT... sn email VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT...
  1. 6 Reacties op “VERSLAG VAN DE AANDEELHOUDERSVERGADERING VAN WARREN BUFFETT…”

2. Door Luc lcdnlf op 4 mei, 2010 | Reageer

Het verhaal van Buffet doet mij denken aan dat meisje dat naar een waarzegster gaat. Die laatste kijkt in haar glazen bol en zegt: “Je zult trouwen, maar zeven jaar ongelukkig zijn.” Het meisje vraagt of zij na die zeven jaar dan wel gelukkig zal zijn. De waarzegster kijkt nog eens en antwoordt: “Neen, maar tegen dan ben je het gewoon.”

“It will be high drama,” he said. “I really don’t know how this movie ends, and I try not to go to movies like that.”

Buffet wordt niet te oud, hij is diplomatisch en probeert samen met de rest van het establishment te redden wat er te redden valt. Zo denk ik er over.

“It will be high drama,” he said.

3. Door simplisties verbond op 4 mei, 2010 | Reageer

Velen zeggen oud, sommigen seniel. Mij allemaal niet gelaten ; ik vind het gewoon te opportuun om mij aan deze man te spiegelen.(Voor mensen zoals Bill Gates en Steve Jobs b.v. heb ik wel oneindig veel meer respect trouwens).

4. Door Leon Vrins op 5 mei, 2010 | Reageer

Buffet is nog steeds niet van gisteren, hetgeen best eens zou kunnen betekenen dat hij dingen zegt die hij niet meent, om redenen die wij niet kennen.

5. Door simplisties verbond op 5 mei, 2010 | Reageer

Leon : inderdaad : Soros doet dat ook !

6. Door Hans op 5 mei, 2010 | Reageer

Geen antwoord is ook ook een antwoord, maar dat kan een orakel zich niet permiteren. Als iedereen er uit afleid wat hij of zij wilde horen, dan is iedereen …. gelukkig toch.

Voor de manier waarop Bill Gates groot is geworden heb geen respect, wel ontzag. Steve Jobs, tja respect? Ik zou het niet weten, hij is in ieder geval goed in het verkopen van gadgets, zolang als het duurt.

7. Door simplisties verbond op 5 mei, 2010 | Reageer

Ieder z’n mening hé ! Vwb Steve Jobs zeg je “zolang als het duurt” maar zelfs als dat maar tot morgen is kan de man best wel gaan rentenieren hoor ;-) Vwb Bill Gates, dat is dan ook nogeens de grootste filantroop op deze aardbol en daar doe ik zeker chapeau voor.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.