DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN…

12 mei, 2010 | door MHAAGEN |

Professor Nouriel Roubini wordt eigenlijk niet meer graag met die naam aangeduid maar ik vind het net zo’n leuke.  Ik wou dat ik ook een bijnaam had; heeft U er misschien een voor mij…?    

DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN...

(Nouriel Roubini, foto Reuters)

Nouriel Roubini verwierf naam en faam met het voorspellen van de Kredietcrisis en…is nog altijd niet optimistisch. In een video-interview dat u kan bekijken op The Big Picture, zegt deze Amerikaanse econoom dat het huidige beleid kan leiden tot een volgende zeepbel. (Daarin bevestigt hij wat in het boek AFTERSHOCK gezegd wordt, wat Jeroen en ik denken en wat ik zelf ook in mijn boek heb beschreven; die zeepbellen ZIJN er al maar aan de grootste wordt nog gewerkt : de Overheidsfinanciënbubbel en de Dollarbubbel). 

In de grote economieën kan er worden ontleend tegen bijna nul procent, wat leidt tot enorme liquiditeiten op zoek naar beleggingsmogelijkheden, aldus De Tijd.  Volgens Roubini, die naam en faam verwierf door zijn voorspellen van de subprime crisis, zijn er al zeepbellen aan het ontstaan op de grondstoffenmarkten, in het Aziatische vastgoed en op de opkomende markten.  “We leggen momenteel de fundamenten voor de volgende zeepbel die tot een volgende financiële crisis kan leiden binnen twee tot drie jaar”, zegt hij.  Zelf zie ik het wel eerder gebeuren, en U ? Ik verneem het hier als altijd grààg…

De professor erkent dat de toevloed van liquiditeiten de beurskoersen kan doen stijgen. Dat neemt niet weg dat de economie in Europa en in Japan zwak blijft terwijl er in China een oververhitting wordt vastgesteld. Na de rally zit er een beurscorrectie aan te komen die deze zwaktes weerspiegelt, zegt hij, en hij besluit : Het beleid van makkelijk geld daagt de wet van de zwaartekracht uit.  De professor heeft ook een nieuw boek uit en u treft daar meer informatie over aan hier : Roubini stelt een nieuw boek voor, en recepten om het kapitalisme te redden.  Lezen maar, zou ik zeggen ! (bron : www.tijd.be)

Stem of voeg toe aan:  sn nujij DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN... sn ekudos DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN... sn msnreporter DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN... sn bligg DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN... sn digg DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN... sn su DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN... sn delicious DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN... sn google DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN... sn rss DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN... sn email DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN...
  1. 19 Reacties op “DR DOOM : DE VOLGENDE CRISIS ZIT ER AAN TE KOMEN…”

2. Door Jeroen op 12 mei, 2010 | Reageer

Wat dacht je van deze: goud in Duitse Marken!

http://www.zerohedge.com/article/guest-post-new-kitco-dem-page-lets-rumors-about-germany-abandoning-euro-fly

Als dit waar is…. Iemand enig idee wat dit dan gaat betekenen? Euro R.I.P.?

3. Door Luc lcdnlf op 12 mei, 2010 | Reageer

Duitsland is al heel lang als de dood voor de gevolgen van hyperinflatie. Nu zijn zij machteloos gemaakt. De euro gaat de weg op van de vroegere zwakke Europese munten.

Het zou mij geen ogenblik verbazen als zij nu, stante pede, uit de Euro stappen en ze hebben nog gelijk ook. Zo kunnen zij nog een groot deel van hun welvaart redden. Straks is dat onmogelijk.

Of zij het doen weet ik niet natuurlijk, maar als zij het doen, is dat het einde van geloofwaardigheid van de Euro of het einde van de munt zelf. Dan zal deze nieuwe beursrally snel omgebogen zijn in een daling of een crash.

Ons voordeel zal zijn dat wij dan terug een bijkomende munt hebben om bij te houden en dat het iets makkelijker zal zijn om die cash in huis te halen.

4. Door MHAAGEN op 12 mei, 2010 | Reageer

Jeroen, ik heb de video bekeken en het artikel gelezen; geruchten, speculatie ? Dit zou toch ongehoord zijn… Op het aangehaald Kitco zie ik nergens iets van DM staan…

5. Door Jeroen op 12 mei, 2010 | Reageer

Tja, ik zie het ook nog maar als gerucht, hoewel diverse economen en andere analisten al langere tijd over een eventuele stap van Duitsland uit de euro hebben geschreven. Zij vinden het een logische stap, veel logischer dan dat de Grieken of de Spanjaarden eruit zouden gaan.

Ik ga ook met Luc mee, als ze inderdaad eruit zouden stappen, is dat omdat ze geen zin hebben in een 2e hyperinflatie. Omdat de Duitsers tegen het opkopen van junk bonds door de ECB zijn en die dat toch door hebben gezet, lijkt me die stap dan ook een stuk dichterbij.

6. Door Jeroen op 12 mei, 2010 | Reageer

Ik zie hier toch wel degelijk DM staan bij Kitco:

http://www.kitco.com/market/dm_charts.html

7. Door Jeroen op 12 mei, 2010 | Reageer

Hier staan overigens wel degelijk DM vermeld:

http://www.kitco.com/market/dm_charts.html

Dus de vraag: waarom heeft Kitco een pagina onder constructie met edelmetaal prijzen in Duitse Marken???

8. Door Luc lcdnlf op 12 mei, 2010 | Reageer

Als deze vergelijking een beetje te kinderachtig is, mijn excuus.

Vier mannen besluiten een zaak te starten. Ze gaan zeeppoeder kopen en iets duurder verkopen. Het loopt niet echt goed, maar ze maken toch een beetje winst, tot de crisis toe slaat. De winst smelt weg. Drie van de vier mannen zijn voorstander van een nucleaire oplossing, drugs verhandelen. Zij zullen er wel voor zorgen dat de politie er niet op uit komt. Ze zullen stoppen zodra ze geld genoeg hebben. De vierde man is tegen, maar moet zich neerleggen bij de beslissing van de meerderheid.

Wat zou jij doen in de plaats van man nummer vier? Blijven of uit de zaak stappen?

Wanneer zullen ze geld genoeg hebben? Hoe zullen ze de politie, het gerecht en de straf weten te ontlopen?

Wie laat wie in de steek? Laat man vier de drie anderen in de steek of is het net omgekeerd?
    Is het verkopen van drugs de echte oplossing van hun probleem of is het de start van nog grotere problemen op korte termijn? En nu op lange termijn dezelfde vraag.

9. Door Jeroen op 13 mei, 2010 | Reageer

Interessant artikel over wat er gebeurt als Duitsland de euro verlaat:

http://danielamerman.com/articles/Windfall.htm

10. Door Geert op 13 mei, 2010 | Reageer

Wordt er inmiddels al begrepen waarom ze dit doen?

De Euro en EU is een politiek probleem. Wat nu gaande is hoort bij het plan van de elite. Ze willen meer macht in Europa en daarom krijgen we eerst chaos.

Aankomende weekend zou goed iets zeer interessants kunnen gebeuren op politiek niveau in Duitsland.

Maar besef wel dat degene achter de Dollar dezelfde zijn als de Euro en Pond. Dezelfde groepen besloten ooit dat de dollar de wereldreserve munt werd. Zij hebben ook de EU verzonnen en opgericht.

De EU is een plan en dat laten ze echt niet valen. De elite hebben zoveel macht dat zij de economie kunnen maken of breken. Ze zijn nu bezig om de politiek te breken en onrust op dat niveau te creeren zodat zij meer macht zullen krijgen op politiek niveau.

Ze laten de Euro niet vallen. Ik verwacht dat nog eerder Angele Merkel uit de politiek zal stappen, dan dat Duitsland eruit stapt. Maar goed, ik kan het mis hebben. Dat weten we waarschijnlijk al binnenkort.

De elite wil dat de EU bij elkaar blijft, maar de Duitse politiek wil eruit stappen. Wie zal winnen? Ik denk de elite.

Of zij Duitsland laten toestaan om eruit stappen weet ik niet, maar ik denk dat ze er niet mee akkoord gaan.

De euro is geen financieel of economisch probleem, maar een politiek probleem.

11. Door MHAAGEN op 13 mei, 2010 | Reageer

Is het een omen of een grap ? Hoewel ik geen grappenmakers vermoed bij Kitco, een bijzonder gerespecteerde site…

12. Door Luc lcdnlf op 13 mei, 2010 | Reageer

In elk geval is het niet zo zich de normale geruchten – evolutie rond het onderwerp ontwikkeld. Gisteren kondigde Spanje een belangrijk besparingsplan aan met onder meer de afschaffing van de geboortepremie en het schrappen van 6 miljard aan investeringen. Dat is niet min. Over een eventueel uittredend Duitsland is dit het enige gerucht dat ik tot nu toe hoorde. Moest het waar zijn, zou het nu al gonzen van de geruchten, denk ik en zou de beurs heftig reageren. Voorlopig hecht ik er daarom nog niet te veel geloof aan.

13. Door Jeroen op 13 mei, 2010 | Reageer

Geert, we weten niet wat de elite wil of van plan is. Voor hetzelfde geld is het ‘we hebben Amerika en Europa leeggeplunderd, op naar China, ons volgende slachtoffer’. Wel weten we dat destructie van de valuta het antwoord is op het schuldenprobleem en dat de valutacrisis in alle hevigheid aan het losbarsten is. Ik denk niet dat de elite koste wat het kost de euro in stand wil houden als ze aan een andere optie veel meer kunnen verdienen. Want daar is het ze om te doen.

14. Door Geert op 13 mei, 2010 | Reageer

Het gaat niet om geld, maar om macht. Meer macht over Europa. Met de euro, hebben ze een macht maar enkel op financieel vlak. Nog niet op politiek niveau. Daar werken ze nu hard aan.

Dus politieke onrust, zodat de bankiers meer macht naar zich toe kunnen trekken. Wie het geld beheert, heeft de macht of iedereen.

Uiteindelijk zal het geld toch verdwijnen. Mogelijk dat de Euro er over 20 jaar al niet meer is, of zelfs eerder. Mogelijk hebben we dan een credit systeem. Dus geld zal verdwijnen, maar dat gaat niet in 1 dag.

15. Door Jeroen op 13 mei, 2010 | Reageer

Macht EN geld :-) . China wordt de volgende klant.

16. Door Geert op 13 mei, 2010 | Reageer

Waarom China?

17. Door Jeroen op 14 mei, 2010 | Reageer

Het westen is door de elite in de gewenste situatie gebracht: iedereen is volgeladen met schulden. Overheden, burgers en bedrijven. Daarnaast zijn ze bezig met het overladen van slechte schulden van de bankensector naar de overheid (lees: de belastingbetaler). Het roven is in volle gang, iedereen staat erbij en kijkt ernaar.

Dus: op naar de volgende kandidaat. China wordt op termijn de nieuwe wereldmacht, klaar om hetzelfde recept te ondergaan. Meer dan een miljard burgers die graag hetzelfde willen als wij. Idem voor de overheid en de bedrijven. Een gigantische multi biljoenen markt ligt daar op de elite te wachten.

18. Door Geert op 14 mei, 2010 | Reageer

Wie zegt eigenlijk dat China de nieuwe wereldmacht wordt? Naar mijn mening maakt India meer kans.

Iedereen roept China, maar dat is weer met de massa meepraten.

India! Daar ligt het geld en de toekomst.

19. Door Jeroen op 14 mei, 2010 | Reageer

De elite zegt zelf dat het China wordt, dus waarom zou je daaraan twijfelen?

20. Door Geert op 14 mei, 2010 | Reageer

Onderzoek de geschiedenis maar eens. De elite willen juist dat iedereen in China zit om een nieuwe boom te creëren, zodat de bust veel harder is.

De elite zeggen ook dat schulden worden opgelost door nog meer schulden te maken. Waarom zouden we naar hun luisteren? Het is zeer belangrijk om de informatie van de elite goed te interpreteren.

De elite zetten ons continu op het verkeerde been.

Onderzoek doen en geen krant lezen of nieuws kijken. Dat is het enige dat werkt. En veel nadenken en logisch redeneren.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.