RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS…

12 mei, 2010 | door MHAAGEN |

(met dank aan Jeroen om te wijzen op de video).  Als enige (en zelfs dan) sound currency ziet Jim de Singaporese dollar en de Canadese dollar; hij heeft vandaag een groot wantrouwen tegenover àlle papiergeld ! Hij bekent long de euro te zijn “but not making any money from it” (beging de grootmeester-belegger daar een fout ?!).  Hij vraagt zich af hoe in hemelsnaam de ECB denkt schulden te bestrijden met meer schulden creëren…  By the way (maar dat kwam in de video niet ter sprake) : Rogers bezit goud…

Dan nog een kort berichtje van Optionzone.com : zij kijken naar de markt vanuit een technisch perspectief en zeggen : de “rally” is doomed, blijf in cash of short en…koop goud ! Als u mijn mening zou vragen : goud mag in eender welke vorm gekocht worden BIJ ELKE DIP IN PRIJS…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS... sn ekudos RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS... sn msnreporter RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS... sn bligg RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS... sn digg RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS... sn su RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS... sn delicious RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS... sn google RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS... sn rss RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS... sn email RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS...
  1. 10 Reacties op “RECENTSTE BERICHT VAN JIM ROGERS…”

2. Door Jeroen op 12 mei, 2010 | Reageer

Aan de acties op de CDS markt is af te lezen dat Groot Brittannië wel eens de volgende in het rijtje zou kunnen zijn:

http://www.zerohedge.com/article/cds-traders-beating-uk-death-drums

Jim Rogers heeft me overtuigd, ik heb Singapore dollars aangeschaft ;-) .

3. Door j. hommeles op 12 mei, 2010 | Reageer

Vwb Singapore en Hong Kong dollars : zie ook mijn mails van zo’n 18 maanden geleden.

4. Door MHAAGEN op 12 mei, 2010 | Reageer

Heren : hoe doe je dat praktisch…?

5. Door j. hommeles op 12 mei, 2010 | Reageer

Als je zoals ik al 50 jaar in de scheepvaart werkt weet je dat en U zou dat eigenlijk ook mogen weten toch ?

6. Door MHAAGEN op 12 mei, 2010 | Reageer

Ik heb al obligaties van vele landen gehad, maar dat zijn obligaties; geen idee op wat voor rekening of waar je Singapore dollars aanhoudt…

7. Door Jeroen op 12 mei, 2010 | Reageer

Marc, ik koop ze gewoon bij mijn broker. Sell EUR-SGD, aantal euro’s ingeven, limietprijs meegeven en klaar.

8. Door MHAAGEN op 12 mei, 2010 | Reageer

Ach, het hangt er dus vanaf welke broker je hebt, wist niet dat het zo makkelijk was; bedankt Jeroen.

9. Door Geert op 12 mei, 2010 | Reageer

Zou jim Rogers Euro’s hebben indien die zal crashen?

Indien er een munt gaat, dan verwacht ik als eerste de pond.

Het is niet kiezen welke de sterkste is, maar juist de minst zwakke.

En er staat niks over Dollars. Zou hij die omgewisseld hebben tegen Euro’s? Of hoe is zijn positie daarin?

10. Door MHAAGEN op 12 mei, 2010 | Reageer

Het laatste dat ik hoorde was dat hij geen of weinig USD heeft. Hij is ook long de euro gegaan op een slecht moment, naar hij zei omdat iedereen té bearish was op deze munt. En toen kwam de klap natuurlijk… Ik heb bijzonder veel respect voor Rogers maar volg hem niet blindelings; in dit geval deed ik juist het tegengestelde. ‘t Is ook maar een mens ! Natuurlijk bezit hij ook goud naar hij zegt en profiteert hij zo wel. Ik denk niet dat hij armer is geworden van de recente gebeurtenissen…

11. Door Jeroen op 12 mei, 2010 | Reageer

Misschien had Jim in een dolle bui wel Zimbabwaanse dollars! ;-) . (Geintje, moet kunnen he). Staat in ieder geval mooi als wandversiering. Iemand die mij een paar van die biljetten kan leveren: heel graag. Niet als investering, maar als curiositeit.

Bij Kitco heet het al ‘gold in Deutsch Marks’:

http://www.zerohedge.com/article/guest-post-new-kitco-dem-page-lets-rumors-about-germany-abandoning-euro-fly

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.