GOUD NAAR 3000 $…?

15 mei, 2010 | door MHAAGEN |

Dat ziet analist David Rosenberg gebeuren bij een instorting van de euro.  We zien het deze dagen weer : de euro zakt, de dollar stijgt…maar goud stijgt ook ! Er is een exodus gaande richting veilige havens als de USD (?) en goud.  HOE HOOG ZAL GOUD GAAN EN TEGEN WANNEER ? Dat zou ik hier heel graag van u vernemen…  En ziet u echt gevaar voor de euro – verdwijnen op termijn ?? – of geeft deze correctie niets…  HOE LAAG ZIET U DE EURO TROUWENS GAAN EN TEGEN WANNEER ?

GOUD NAAR 3000 $...?
Op Moneynews lees ik dan weer “Jon Markman: S&P 500 Could Jump 61 Percent to 3,000″.  Deze auteur en Marketwatch columnist verwacht tegen 2020 een S&P (die nu rond de 1100 punten staat) van maar liefst 3000.  Hij noemt wat we nu meemaken en gaan meemaken de grootste bullmarket in de geschiedenis.  Ik antwoord : Dream on…  En U…?
Stem of voeg toe aan:  sn nujij GOUD NAAR 3000 $...? sn ekudos GOUD NAAR 3000 $...? sn msnreporter GOUD NAAR 3000 $...? sn bligg GOUD NAAR 3000 $...? sn digg GOUD NAAR 3000 $...? sn su GOUD NAAR 3000 $...? sn delicious GOUD NAAR 3000 $...? sn google GOUD NAAR 3000 $...? sn rss GOUD NAAR 3000 $...? sn email GOUD NAAR 3000 $...?
  1. 8 Reacties op “GOUD NAAR 3000 $…?”

2. Door Geert op 15 mei, 2010 | Reageer

Ik lees weer berichten dat goud zal exploderen. Consumenten kopen massaal in en de Euro zal crashen. Meestal zien we dat op een top.

Het zou zomaar eens kunnen dat de top dichtbij is, mijn ogen zijn gericht op 2-juni. Het laatste stukje van de stijging gaat meestal het snelst.

3. Door henkie op 15 mei, 2010 | Reageer

Geert, wat is er op 2 juni?

4. Door Jeroen op 15 mei, 2010 | Reageer

Geert, ik neem dit berichtje van je alleen serieus als je een shortpositie op goud inneemt. Put your money where your mouth is!

5. Door MHAAGEN op 15 mei, 2010 | Reageer

Een correctie ? Mogelijk. Zal die vroeg of laat komen ? Zeker. Is het dan dé top ? Neen, het zou “een” top zijn. Want we gaan uiteindelijk toch hoger jongens, like it or not. En wat meer is : hoe hoger goud zal gaan, hoe erger het met de reële economie gesteld zal zijn…

6. Door Bart op 15 mei, 2010 | Reageer

In het blad van de VEB ‘effect’ een aardig artikel over goud.

De schrijver spreekt eigenlijk over dat het geld niet gedekt is door het goud en dat geld schuld is. Eigenlijk geeft hij gewoon de oplossing van het schuldenprobleem en dat is de prijs van goud te laten stijgen tot zo’n bedrag dat het goud het geld wel degelijk dekt. Bij de huidige goudprijs keer dertig tot veertig keer is dit het geval (geldhoeveelheid delen door goudvoorraad centrale bank).

Als men tussen de regels van dit artikel leest kan men heel wat invullen.

7. Door Jeroen op 16 mei, 2010 | Reageer

Bart, geld is inderdaad schuld, dat weten de insiders hier al lang! Een dollar is niets anders dan de belofte je een dollar te geven, gedekt door schuld (definitie van Bob Prechter). M.a.w. het is niets anders dan een stukje papier met inkt erop met als enig ‘onderpand’ het vertrouwen van de mensen erin.

De mensen die echt aan de touwtjes trekken in deze wereld hebben dan ook papier massaal verlaten. Hun geld is ‘tangible assets’, ofwel vaste waarden: goud, zilver, olie, grondstoffen, vastgoed etc.

8. Door Jaap Bakker op 16 mei, 2010 | Reageer

En moet die ouwe koek nu tot in den treure herhaald blijven ? Ga ‘n eindje wandelen ; het wordt mooi weer zo te zien.

9. Door Geert op 16 mei, 2010 | Reageer

Ik geef niet aan dat 2 juni dé top is, maar wel tijd voor een gezonde correctie. Dat mijn ogen gericht zijn op 2-juni heeft meer te maken met een mogelijke bodem voor de euro, ipv een top voor goud. Iets staat nooit los op zichzelf. Goud is niks mis mee en zal uiteindelijk toch hoger gaan, maar niet in 1x.

Al die berichten over goud in de media lijkt wel een deja-vu. Ik krijg gelijk weer het gevoel zoals ik dat had eind vorig jaar toen goud piekte.

Ofwel de massa is optimistisch. Goud zal exploderen en euro crashen. Dat zijn vaak signalen dat iedereen er al in zit die er op dat moment in wil zitten. Long op goud of short op de euro zie ik niet zitten.

Iets dat fundamenteel sterk is zou ik niet shorten. Beter is het dan om long te gaan op de euro. Goud is wel erg hard opgelopen.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.