WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET…

19 mei, 2010 | door MHAAGEN |

John Paulson dus, en hij koopt onafgebroken goud én banken omdat beide het goed zouden doen bij inflatie.  Dat laatste, klopt dat wel…??  Hij heeft bijvoorbeeld 3 miljard dollar in Bank of America, zijn tweede grootste investering ! Zijn allergrootste : SPDR Gold Trust voor $3.4 billion (China is ondertussen de grootste aandeelhouder van deze trust, symbool GLD, wat de goudprijs één op één volgt).   Van de $21 miljard  die Paulson managet is 30 % in goud en goudmijnen.  Wil dat toch lukken dat wij (ik en mijn abonnees) hetzelfde gedaan hebben…? Mind you, wel voor iéts lagere bedragen…hmhm).  Wanneer een van de meest succesvolle fondsbeheerders ter wereld zo’n “gok” maakt op goud, dan zou dat iedereen tot nadenken moeten aanzetten, niet ?  Herinner u dat dit de man was die de huizensector shortte vlak voor de Kredietcrisis uitbrak, wat hem persoonlijk meteen miljardair maakte…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET... sn ekudos WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET... sn msnreporter WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET... sn bligg WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET... sn digg WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET... sn su WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET... sn delicious WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET... sn google WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET... sn rss WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET... sn email WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET...
  1. 6 Reacties op “WAT EEN VAN DE GROOTSTE EN MEEST SUCCESVOLLE HEDGEFONDSBEHEERDERS DOET…”

2. Door john lenting op 19 mei, 2010 | Reageer

Ik kocht in 1970 al goud ; toen zat Paulson waarschijnlijk nog in de verrekijker of ging in korte broek naar school ? ;-)

3. Door Bart op 19 mei, 2010 | Reageer

China gebruikt GLD om prijs laag te houden om meer tijd te hebben het echte metaal te verkrijgen. Het geeft ook meteen aan dat de gepubliceerde goudprijs niet de ware prijs is. De echte prijs uiteindelijk gepubliceerd is als de mensen geen valuta meer willen sparen maar waarde.

4. Door Jeroen op 19 mei, 2010 | Reageer

A.s. maandag is expiratiedag op de COMEX, dus de prijs moet naar beneden om een paar lastige shortposities kwijt te spelen. Profiteer ervan, zou ik zeggen.

Intussen vraag ik mij af of Merkel zit te bluffen met haar zorgen over de euro, of dat ze het echt meent. Shortselling verbieden, CDS speculatie verbieden, zeggen dat de euro in gevaar is, zeggen dat faillissementen orderlijk moeten verlopen….. Ik zou graag weten wat de Duitsers in hun schild voeren.

5. Door Luc lcdnlf op 19 mei, 2010 | Reageer

Er is inderdaad meer aan de hand volgens. Dat zijn geen lichtzinnige verkiezingsuitspraken mijns inziens. Dat is de eigen bevolking en de wereld voorbereiden op een ingrijpende maatregel.

Gokje wagen? Het is echt een gok hoor!! Steunt nergens op!!

Of iedereen plooit en past de decenia-oude succesvolle economische politiek van West-Duitsland toe of de De Dmark komt terug, zodat Duitsland zijn eigen weg kan gaan. De twee grote pijlers die ik meen begrepen te hebben zijn een onafhankelijke monetaire politiek gebaseerd op een sterke munt en begrotingsdiscipline.

Merkel zou veel stijgen in mijn achting als mijn gokje juist blijkt te zijn, maar dat is een persoonlijke mening.

6. Door Luc lcdnlf op 19 mei, 2010 | Reageer

Ik zie zojuist dat goud en zilver beiden “klappen” krijgen. Herinneren jullie nog de koersevolutie van de indexen en goud en zilver in 2008. Terwijl de indexen 50% van hun waarde verloren, verloor goud (van zilver weet ik het niet uit het hoofd) 20%. Nadien herstelde goud veel sneller dan de indexen.

Nu begin ik langzaam te geloven dat er een ernstige daling in het vooruitzicht is en dat de jojo – periode voorlopig voorbij is.

Maar ikke niet de slimste van de klas zijn. Doe dus je eigen onderzoek en vorm je eigen mening aub.

7. Door Bart op 20 mei, 2010 | Reageer

Luc lcdnlf, Jeroen

Het is naar mijn mening een goede waarneming van Luc lcdnlf betreft Merkel. Als zij zegt dat de euro in gevaar is is dit ongeveer hetzelfde wat Lakeman over de DSB zei. Met andere woorden Europa moet zijn spaargeld van de bank halen en gaan sparen voor werkelijke waarde. De EU heeft alvast de belasting ervan afgehaald.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.