EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR…

20 mei, 2010 | door MHAAGEN |

Zo zeldzaam…ze zouden hem moeten opzetten (zoals stuffed animals, weet je wel).  De naam van de man in kwestie is Judd Gregg en hij zegt : the United States is in danger of being in the same dire situation as Greece in seven years if the nation doesn’t slash its debt and control spending.

“We are on a path which will go to where Greece is, there’s no question about that, if we don’t adjust our present financial house,” Gregg says.  En dat zal blijven duren zolang de VS meer uitgeven dan ze binnen krijgen.  De huidige schuld (50 % van het BNP volgens de senator, dat is fout want het is nu al 91 % ZONDER de toekomstige pensioenen, medicare en de nieuwe zorgverzekering van Obama meetelt en laat ons niet vergeten dat er nu nog steeds twee oorlogen worden uitgevochten, in Irak en Afghanistan, die een paar slordige miljarden per maand kosten !), die huidige schuld dus zal verdubbelen in 5 jaar en verdrievoudigen in 10 jaar, dixit de senator.  ”Essentially we will be where Greece is in about seven years”. 

Bij het artikel stond nog een reclameboodschap; normaal gezien verwijder ik die maar omdat ze zo belangrijk is, deze advertentie voor een must read book, ga ik ze laten staan :

Editor’s Note: Senator Gregg has warned the U.S. is heading for a financial “meltdown.” Dick Morris says investors must prepare to protect their wealth. He says you must read the new book “Aftershock” by the authors who predicted the last crash. Get this book at no cost – Go Here Now.

Nog een laatste maar belangrijk iets : op de vraag aan de senator waaraan zullen de Amerikanen kunnen merken dat de crisis hit home, antwoordde hij : Wanneer er geen kopers meer zijn voor onze obligaties…  Veelzeggend genoeg, zou ik denken; wat u…?

Stem of voeg toe aan:  sn nujij EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR... sn ekudos EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR... sn msnreporter EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR... sn bligg EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR... sn digg EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR... sn su EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR... sn delicious EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR... sn google EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR... sn rss EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR... sn email EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR...
  1. 2 Reacties op “EEN INTELLIGENTE AMERIKAANSE SENATOR…”

2. Door Luc lcdnlf op 20 mei, 2010 | Reageer

:) Veel politieke mandatarissen, ook Europese, zouden ze moeten opzetten als stuffed animals, de meeste zo vlug mogelijk, voor sommige kunnen ze wachten tot na hun dood. :)

U begrijpt dat ik dit enkel figuurlijk bedoel.

3. Door Jeroen op 20 mei, 2010 | Reageer

‘Wanneer er geen kopers meer zijn voor onze obligaties’: inderdaad, dat is de crux. Een echte crash begint in de obligatiemarkten.

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar de berichtgeving begint behoorlijk onheilspellend te klinken. Duitsland verbiedt short selling; europa gaat volgen; Duitsland herhaalt vandaag zijn bericht dat ‘landen faillissementen orderlijk moeten verlopen’; er is massale kapitaalvlucht uit Duitsland en sinds vandaag ook uit Engeland richting Zwitserland; de valuta bewegingen zijn krankjorum; Meredith Whitney heeft gezegd dat de maatregelen in de VS dramatisch gaan uitpakken, dat de winsten fors gaan dalen en daarmee leningen worden ingeperkt; ze voegde daar fijntjes aan toe dat ze ‘nog in geen miljoen jaar in een Europese bank zou investeren’.

Aftershock kan ik iedereen aanbevelen, ik heb het boek ook gelezen. Het heeft me enkele nieuwe en overtuigende feiten geleerd.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.