BESPARINGEN VERSUS GROEI…
15 juni, 2010 | door MHAAGEN |Griekenland gaat 30 miljard euro besparen in drie jaar. Spanje 15 miljard. Portugal 2 miljard dit jaar nog. Italië 25 miljard over de komende 2 jaar. Duitsland 85 miljard. Groot-Brittannië minstens 6,2 miljard pond. In mijn land, België, zijn we nog op zoek naar 22 miljard (maar eerst een nieuwe regering vormen en een conscensus hierover bereiken, want ons Waalse landsgedeelte wil liever 7 miljard…uitgeven !). De lijst wordt langer en langer. Besparingen dus en naar ik vrees nieuwe belastingen, en in België behoren we reeds tot de hoogst belaste burgers ter wereld. Bent u het hiermee eens ? Zal dit de prille economische groei niet fnuiken ? Waar ligt het midden ? Heeft u hieromtrent soms een opinie ? Hoeveel nieuwe lasten kunnen we eigenlijk nog dragen ? Dat verneem ik allemaal graag hier…
3 Reacties op “BESPARINGEN VERSUS GROEI…”
Door rinus kommer op 15 juni, 2010 | Reageer
Enorm veel geld wordt gewoon verkwist en moest dat ingedijkt kunnen worden zouden belastingverhogingen niet nodig zijn. Enkele voorbeelden :
Inkrimpen v/h aantal ministers en ambtenaren ; daarvan heeft b.v. Belgie er verhoudingsgewijs veel meer dan gelijk welk ander land ter wereld.
Wantoestanden bij het Riziv waar b.v. dokters door de ziekenhuizen worden gestimuleerd om allerhand compleet onnodige onderzoeken uit te voeren.
Fraudebestrijding in de sociale diensten ( zie o.a. het postje van Iouvada als reactie op het duurste etentje.
En zo kan men nog wel even doorgaan maar dan zou dit ‘n boek worden ipv gewoon ‘n reactie op ‘n post.
Door MHAAGEN op 16 juni, 2010 | Reageer
Guy Quaden, Gouverneur van de (Belgische) Nationale Bank : nieuwe belastingen onvermijdelijk. Lap, daar hebben we het al…!
Door Luc lcdnlf op 16 juni, 2010 | Reageer
Hoe noem je zo’n systeem?
Communistisch kapitalisme of kapitalistisch communisme.
Dat is het probleem van de Keynes doctrine. Wordt toegepast als het slecht gaat en wordt uitgesteld als het goed gaat. Keynes zou half zo slecht niet zijn als het volledig toegepast zou worden.